اخبار ترند اخبار ترند .

اخبار ترند

خیز بلند چین برای توسعه روابط با آفریقا

پکن پایتخت چین میزبان ۵۱ رهبر آفریقایی برای شرکت در بزرگ‌ترین رویداد سیاسی اقتصادی پس از پایان همه‌گیری کرونا بود.

پکن پایتخت چین هفته گذشته میزبان ۵۱ رهبر آفریقایی بود. این نشست که بزرگ‌ترین رویداد سیاسی پس از پایان همه‌گیری کرونا محسوب می‌شد برای دیپلماسی و اقتصاد چین بسیار حائز اهمیت بود.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین در سخنانی دوستی بین چین و آفریقا را فراتر از زمان و مکان دانست که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.
رئیس جمهور چین با اشاره به اینکه تأسیس مجمع همکاری چین و آفریقا (FOCAC) در سال ۲۰۰۰ نقطه عطفی در تاریخ روابط چین و آفریقا بود افزود پکن ۵۱ میلیارد دلار تأمین مالی جدید برای کشور‌های آفریقایی فراهم خواهد کرد که شامل وام‌ها و انواع کمک‌ها دیگر می‌شود. وی همچنین وعده داد که یک میلیون شغل در آفریقا ایجاد می‌کند.
قرار است روابط نظامی چین با کشور‌های آفریقایی پرومو کد رایگان شامل برنامه‌های آموزشی مشترک بین ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) و ارتش‌های کشور‌های آفریقایی تقویت شود.
نشست مجمع همکاری چین و آفریقا یک برنامه سه ساله برای چین و تمام کشور‌های آفریقایی ترسیم کرده است. نتایج این اجلاس گرچه موفقیت آمیز به نظر می‌رسد، اما ممکن است مذاکراتی دشوار پیش روداشته باشد، زیرا اهداف کشور‌های آفریقایی با اولویت‌های کاهش‌یافته چین روبه‌روست. دو طرف ممکن است بر سر سطح تجارت و سرمایه‌گذاری اختلاف نظر داشته باشند. چین می‌خواهد از طرح‌های بزرگ فاصله بگیرد و به جای آن از کشور‌های آفریقایی بخواهد که کالا‌های بیشتری از چین خریداری کنند.
برای چین، اولویت اصلی پیدا کردن خریدارانی برای کالای خود است که در دسته‌های با ظرفیت اضافی و یا با تحریم‌های قریب‌الوقوع مواجه هستند است. این شامل بازار خودرو‌های برقی و صفحه‌های خورشیدی چین می‌شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۰۴:۱۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)