اخبار ترند اخبار ترند .

اخبار ترند

فضاپيماي استارلاينر بوئينگ بدون سرنشين به زمين بازگشت

اين فضاپيما مدت كوتاهي پس از پرتاب اوليه خود دچار مشكلات فني از جمله نشت هليوم شد، به همين دليل ناسا، تصميم گرفت كه دو فضانوردي كه قرار بود به زمين باز گردند را به دلايل ايمني در ايستگاه فضايي بين المللي نگه دارد.

فضاپيماي استارلاينر بوئينگ امروز با موفقيت در صحراي نيومكزيكو فرود آمد. اما فضانورداني كه قرار بود همراه اين فضاپيما باشند، همچنان در ايستگاه فضايي بين المللي باقي ماندند.

اين فضاپيما مدت كوتاهي پس از پرتاب اوليه خود دچار مشكلات فني از جمله نشت هليوم شد، به همين دليل سازمان فضايي آمريكا، ناسا، تصميم گرفت كه دو فضانوردي كه قرار بود به زمين باز گردند را به دلايل ايمني در ايستگاه فضايي بين المللي نگه دارد.

انتظار مي‌رود اين دو فضانورد پس از گذراندن هشت ماه در اين ايستگاه فوريه سال آينده با كپسول اسپس ايكس به زمين بازگردند.

ناسا گفته است كه اين دو فضانورد از روحيه خوبي برخوردار هستند و به طور مرتب با خانواده‌هاي خود در تماس هستند.

بازگشت استارلاينر به زمين شش ساعت كد هديه 1xbet به طول انجاميد. پس از ورود به جو زمين از چترهاي نجات براي كاهش سرعت فرود آن در پايگاه فضايي وايت سندز در نيومكزيكو استفاده شد.

استيو استيچ، مدير برنامه تجاري ناسا در نشستي خبري گفت كه هر دو فضانورد نسبت به شغل خود اشتياق زيادي دارند.

وي گفت: « آن‌ها اهميت پيشرفت در اين مرحله و بازگرداندن ايمن فضاپيما را درك مي‌كنند.»

اين نخستين پرواز آزمايشي فضاپيماي استارلاينر بوئينگ با فضانوردان بود.

اما اين فضاپيما بلافاصله پس از پرتاب از پايگاه كيپ كاناورال در فلوريدا در ۵ ژوئن با مشكلاتي مواجه شد.

كپسول آن كه وظيفه پمپاژ سوخت را برعهده داشت، دچار نشت هليوم شد و تعدادي از موتورهاي آن به درستي عمل نكردند.

فشار گاز هليوم براي راندن سوخت پيشرانه به سيستم رانشگرهاي مانور در فضا و كاهش سرعت فضاپيما براي ورود مجدد به زمين به كار مي‌رود.

اما در طول ماموريت، چهار نشت ديگر هليوم بروز كرد و از ۲۸ رانشگر مانور فضاپيما، جريان سوخت به پنج رانشگر در مسير رسيدن به ايستگاه فضايي متوقف شد.

مهندسان ناسا و بوئينگ ماه‌ها صرف بررسي مشكلات فني را كردند، اما در اواخر اوت ناسا تصميم گرفت كه استارلاينر به اندازه كافي امن نيست تا فضانوردان را به زمين بازگرداند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۳۴:۴۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

هجوم هواداران به صفحه اينستاگرام گزينه جانشيني نكونام

هواداران استقلال با هجوم به صفحه سرمربي مطرح كروات، از او دعوت كردند تا هدايت اين تيم را به عهده بگيرد.

سرنوشت نيمكت باشگاه استقلال در اين روزها حواشي مختلفي را به همراه خود داشته است و زودتر از آنچه تصور مي‌شد استقلال تنها پس از گذشت سه هفته از شروع ليگ وارد بحران سختي شده است.

پس از شكست آبي‌پوشان برابر استقلال خوزستان حرف و حديث‌ها در 1xbet غير مجاز مي باشد خصوص بركناري جواد نكونام قوت گرفت و سكوت معنادار باشگاه نيز اين شايعات را داغ‌تر از هميشه كرد.

از مذاكره استقلال با فرهاد مجيدي تا بسياري از سرمربيان نام آشنا خارجي از جمله شايعات مهم هفته‌ گذشته فوتبال ايران بود.

در ميان چهره‌هاي مطرح شده در اطراف استقلال، نام نناد بيليتسا، سرمربي مطرح كروات نيز شنيده شد و حالا برخي از هواداران استقلال حدود هزار كامنت در پيج شخصي اين مربي گذاشتند تا او راضي به حضور در ايران شود!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۰۷:۴۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

خوشحالي ديبالا از گلزني با پيراهن مسي

پائولو ديبالا ضمن خوشحالي از بازگشت به تركيب آرژانتين عنوان كرد پيراهن شماره ۱۰ متعلق به مسي است.

تيم ملي آرژانتين در ادامه نتايج خوبش در انتخابي جام جهاني توانست شيلي را با ۳ گل شكست دهد تا كارش را با قدرت پيش ببرد و همچنان در صدر جدول رده بندي قرار داشته باشد.

ليونل اسكالوني سرمربي تيم ملي آرژانتين بعد از اين ديدار به اسكاي گفت: بازي سختي بود، نيمه اول خيلي براي ما خوب نبود. در بين دو نيمه با هم صحبت كرديم و وضعيت را اصلاح كرديم. فكر مي كنم نتيجه اين ديدار عادلانه است. ما در نيمه دوم خوب بازي كرديم و با كسب ۳ امتياز توانستيم مزد بازي خوب مان را بگيريم.

پائولو ديبالا نيز بعد از بازي افزود: خوشحالم كه به تيم ملي غير مجاز مي باشد 1xbet برگشتم و در كنار هم تيمي هايم هستم. من مدت زيادي است كه ليونل اسكالوني را مي شناسم، ما هميشه رابطه خوبي با هم داشته ايم. اين براي يك بازيكن بسيار خوب است كه با مربي اش رابطه صادقانه و خوبي داشته باشد. اصلا ناراحت نبودم كه مدتي در تركيب تيم قرار نداشتم چون واضح است كه آرژانتين از نظر سطح بازيكن بسيار غني است، بنابراين شما هميشه بهترين تلاش خود را كنيد تا به تيم ملي دعوت شويد. براي من افتخار بزرگي بود كه امروز با شماره ۱۰ بازي كردم چون همه مي دانند كه اين پيراهن متعلق به مسي است.

آلبي سلسته در ديدار بعدي بايد به مصاف كلمبيا رود و شيلي نيز با بوليوي ديدار خواهد كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۰۵:۴۵ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

طارمي: مردم اصفهان سنگ تمام گذاشتند

بازيكن ملي‌پوش فوتبال ايران گفت: حضور تيم ملي در شهرستان‌ها اتفاق خوبي است اما بايد امكانات مناسب فراهم باشد. از مردم اصفهان هم تشكر مي‌كنم كه براي ما سنگ تمام گذاشتند.

مهدي طارمي در حاشيه آيين افتتاح تالار تيم ملي فوتبال در موزه ورزشگاه نقش‌جهان كه با حضور تعدادي از اعضاي تيم ملي فوتبال همچون سردار آزمون، قلي‌زاده، طارمي و نورافكن عصر امروز ( جمعه، ۱۶ شهريور ماه) انجام شد، اظهار كرد: بقيه باشگاه‌ها بايد از باشگاهي چون سپاهان الگوبرداري كنند و اين عملكرد جاي تقدير دارد. ساكت سال‌هاي زيادي در سپاهان مدير بوده و باعث افتخار اصفهان است. از او بابت فراهم كردن اين پروكسي براي وان ايكس بت شرايط و بازديد از موزه ورزشگاه نقش‌جهان تشكر مي‌كنم.

وي با اشاره به قرار گرفتن پيراهن اينترش در اين تالار، افزود: با افتخار پيراهن خود را تقديم موزه سپاهان كردم. خوشحالم اينجا هستم و از مجموعه سپاهان ممنونم.

كاپيتان دوم تيم ملي فوتبال ايران حضورش در موزه سپاهان را هيجان‌انگيز دانست و گفت: باشگاه‌هاي بزرگ دنيا همه موزه دارند.

او در پايان با تشكر از مردم اصفهان تصريح كرد: آن‌ها براي ما سنگ تمام گذاشتند. حضور تيم ملي در شهرستان‌ها اتفاق خوبي است اما بايد امكانات مناسب فراهم باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۴۸:۰۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

ملي‌پوشان وارد فاز بازي با «امارات» شدند

بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران عصر امروز به تمرينات خود در مجموعه ورزشي ملت اصفهان و زير نظر امير قلعه‌نويي ادامه دادند.

اين تمرين با حضور بازيكناني برگزار شد كه ديروز يا در تركيب ثابت حضور نداشتند يا به عنوان بازيكن جانشين وارد زمين شدند.

‌اين تمرين ساعت ۱۷:۳۰ آغاز شد و ۹۰ دقيقه به طول انجاميد.

۴۵ دقيقه آخر اين تمرين تاكتيكي زير نور برگزار شد.

تمرين امروز بر اساس دومين حريف ايران در پروكسي وان ايكس بت رقابتهاي انتخابي جام جهاني برنامه‌ريزي شده بود تا پس از پيروزي برابر قرقيزستان، بازيكنان وارد فاز ديدار برابر امارات شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۴۶:۳۸ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

حمايت باقري از جواد نكونام

استقلال تهران در وضعيت خوبي به سر نمي‌برد و هواداران اين تيم به هلدينگ خليج‌فارس فشار مي‌آورند تا سرمربي اين تيم عوض شود.

عملكرد ضعيف استقلال در سه بازي ابتدايي ليگ برتر (چهار امتياز از سه بازي) باعث شده است تا بسياري از هواداران خواهان بركناري جواد نكونام از اين تيم و بستن قرارداد با يك سرمربي مطرح خارجي هستند؛ اما دراين‌بين استوري مشترك بازيكنان استقلال بوي حمايت از سرمربي اين تيم را مي‌دهد.

وضعيت استقلال باعث شده تا بازيكنان سال‌هاي گذشته اين تيم نيز آموزش وان ايكس بت دراين‌خصوص نظر خود را بگويند. در جديدترين اين صحبت‌ها، فرشيد باقري، بازيكن حال حاضر تيم مس رفسنجان در مصاحبه‌اي ضمن حمايت از جواد نكونام گفت:

براي استقلال آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم شرايط بهتري را تجربه كند. البته به نظر من باتوجه‌به تغييراتي كه استقلال داشته زمان مي‌برد تا اين تيم به هماهنگي لازم برسد. استقلال تيم پر مهره‌اي است و شرايطش بهتر از اين خواهد شد. اين كه الان تغييرات در كادر فني استقلال انجام شود، غيرمنطقي است. الان فقط ۳ هفته از ليگ گذشته است و من از هواداران استقلال مي‌خواهم صبوري كنند و مطمئن باشند اين تيم با جواد نكونام مدعي اصلي قهرماني خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۴۴:۴۸ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

امير قلعه نويي پديده فوتبال ايران را نقره داغ خواهد كرد

محمدامين حزباوي در بازي تيم ملي ايران و قرقيزستان در تركيب اصلي قرار گرفت و فرصت خوبي داشت كه جايگاه خود را تثبيت كند. با اين حال عملكرد حزباوي در خط دفاعي تيم ملي مورد قبول امير قلعه‌ نويي قرار نگرفت و سرمربي تيم ملي در نشست خبري هم اين موضوع را اعلام كرد.

امير قلعه‌ نويي كه از عملكرد تيم ملي و شعار هاي پس از بازي كاملا عصباني بود، در نشست خبري نارضايتي‌ اش از عملكرد حزباوي به‌ خصوص در صحنه موقعيت تك به تك قرقيزستان را نشان داد. حزباوي كه در ايكس وان بت چند اردوي اخير فرصت بازي در تيم ملي را به‌ دست آورده بود، با اين نمايش شانس كمي براي حضور در بازي با امارات دارد و احتمالا نيمكت‌نشين خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۳۷:۴۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

ايران به روسيه تذكر جديد داد

وزير خارجه ايران تصريح كرد: هر تهديدي عليه تماميت ارضي همسايگان ما، يا ترسيم دوباره مرزها، چه در شمال باشد، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، براي ايران خط قرمز به شمار مي‌رود.
صبح تازه: «سيد عباس عراقچي» با تأكيد بر بازي وان ايكس بت ثبات منطقه‌اي به‌عنوان يكي از استوانه‌هاي امنيت ملي ايران متذكر شد: هرگونه تهديد ارضي يا تغيير ژئوپليتيك در اطراف مرزهاي كشورمان خط قرمز ايران خواهد بود.

رئيس دستگاه ديپلماسي با انتشار پيامي در شبكه اجتماعي «ايكس» نوشت: صلح، امنيت و ثبات منطقه‌اي تنها يك اولويت نيست، بلكه يكي از استوانه‌هاي امنيت ملي ماست و هر تهديدي عليه تماميت ارضي همسايگان ما، يا ترسيم دوباره مرزها، چه در شمال باشد، چه در جنوب، چه در شرق و چه در غرب، كاملا غيرقابل‌قبول است و براي ايران خط قرمز به شمار مي‌رود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۵۱:۰۸ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

آمريكا بدون حضور اسرائيل با حماس توافق مي كند

رئيس جمهور آمريكا درخواست خانواده هاي اسراي آمريكايي در غزه براي توافق با جنبش مقاومت اسلامي (حماس) بدون حضور اسرائيل را بررسي مي كند.

شبكه ان بي سي آمريكا گزارش داد كه برنامه وان ايكس بت براي ايفون برخي منابع آگاه گفتند كه دولت جو بايدن رئيس جمهور آمريكا درخواست خانواده هاي اسراي آمريكايي در غزه براي توافق با جنبش مقاومت اسلامي (حماس) بدون حضور اسرائيل را بررسي مي كند.

اين منابع گفتند كه برخي مسئولان در دولت بايدن به خانواده هاي اسيران آمريكايي گفتند كه همه گزينه ها را بررسي مي كنند اما تأكيد كردند كه توافق با حماس كه اسرائيل را همه شامل شود بهتر است.

اين منابع گفتند كه اين خانواده ها در نشست با مشاور امنيت ملي آمريكا در روز يكشنبه گذشته خواستار ارائه گزينه هايي براي رسيدن به توافقي شدند كه اسرائيل را شامل نشود.

همچنين برخي مسئولان آمريكايي گفتند كه شش ماه پيش دولت آمريكا با ميانجيگري قطر تماس هاي اوليه با حماس را برقرار كرده است تا امكان توافقي را بررسي كند كه اسرائيل را شامل نشود.

اين مسئولان گفتند كه تماس هاي اوليه آمريكا با حماس درباره توافق بدون حضور اسرائيل به هيچ نتيجه اي منجر نشد.

در همين حال، يك مسئول آمريكايي گفت كه ايده رسيدن به توافق يكجانبه با حماس غيرواقعي است زيرا واشنگتن به اندازه كافي چيزي ندارد تا در مقابل اسيرانش بدهد.

علاوه بر آن اين مسئول آمريكايي گفت كه واشنگتن پيشنهاد رسمي براي توافق يكجانبه به حماس ارائه نكرده است زيرا اين گونه توافق غيرممكن است.

در همين حال، برخي گزارش در روزهاي گذشته منتشر شده است كه ارائه پيشنهاد« آخرين فرصت» براي امضاي توافق ميان اسرائيل و حماس توسط واشنگتن نزديك است به رغم آن كه جان كربي سخنگوي شوراي امنيت ملي در كاخ سفيد تأكيد كرد كه جدول زمانبندي شده براي ارائه پيشنهاد وجود ندارد.

از سوي ديگر، جنبش حماس بامداد پنجشنبه در بيانيه‌اي اعلام كرد هدف بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به شكست كشاندن دستيابي به توافق آتش‌بس است.

در بيانيه جنبش حماس آمده است: نيازي به پيشنهادات جديد نداريم و آنچه در حال حاضر لازم است فشار بر نتانياهو و كابينه‌اش و ملزم ساختن آنها به آنچه توافق شده، است.

حماس افزوده است: ما نسبت به افتادن در دام نتانياهو و ترفندهاي او كه از مذاكره براي طولاني‌تر كردن تجاوز به مردم ما استفاده مي‌كند، هشدار مي‌دهيم.

در پايان اين بيانيه آمده است: تصميم نتانياهو براي عقب نشيني نكردن از محور صلاح الدين (فيلادلفيا) با هدف به شكست كشاندن دستيابي به توافق است.

مهمترين بن بست بر سر مذاكرات بين گروه مقاومت حماس و رژيم صهيونيستي بر سر كريدور فيلادلفيا (صلاح‌الدين) در طول مرز غزه با مصر و كريدور شرقي - غربي «نتزاريم» در مرز غزه است.

نتانياهو به بهانه جلوگيري از قاچاق و نفوذ شبه نظاميان تاكيد دارد كه بايد كنترل اين دو كريدور را در اختيار داشته باشد اما حماس خواستار عقب نشيني كامل نيروهاي صهيونيستي از غزه است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۳۲:۴۱ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

ركورد حملات موشكي حزب الله عليه اسرائيل شكسته شد

منابع عبري اذعان كردند كه در ماه آگوست گذشته در مجموع ۱۳۰۷ فروند موشك از لبنان به سمت شمال فلسطين اشغالي پرتاب شده است. 

راديو ارتش رژيم صهيونيستي وان ايكس بت براي ايفون اعلام كرد در ماه آگوست گذشته ۱۳۰۷ فروند موشك از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالي فلسطين اشغالي شليك شده است.

براين اساس، طي ماه آگوست به طور ميانگين ۴۰ موشك در روز از سوي حزب الله به سوي اراضي اشغالي پرتاب شده كه اين بالاترين ميزان شليك موشك از آغاز جنگ عليه غزه بوده است.

منبع مذكور تاكيد كرد كه تعداد موشك‌هاي شليك شده از لبنان به سمت شمال فلسطين اشغالي از ابتداي سال جاري اين گونه بوده است:

ماه آگوست: ۱۳۰۷ موشك

ماه جولاي: ۱۰۹۱ موشك

ماه ژوئن: ۸۵۵ موشك

ماه مي: ۱۰۰۰ موشك

ماه آوريل: ۷۴۴ موشك

ماه مارس: ۷۴۶ موشك

ماه فوريه: ۵۳۴ موشك

ماه ژانويه: ۳۳۴ موشك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۳۰:۵۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)