اخبار ترند اخبار ترند .

اخبار ترند

براي توسعه كسب و كار خود از توانايي هاي آسترا بهره بگيريد

شركت آسترا(AsstrA-Associated Traffic AG) با رشدي سريع از رقباي خود پيشي گرفته است. شركت ما نه تنها به دليل ارائه خدمات با كيفيت بالا، همچنين به دليل راه حل هاي مستمر نوآورانه انتخاب نخست مشتريان است.

امروزه تعداد شركت هاي فعال در زميه تداركات و حمل و نقل بيش از هر زمان ديگري است. اما تنها برخي از اين شركت ها همچون آسترا طيف وسيعي از خدمات همچون روشهاي گوناگون ترابري، پشتيباني تجاري، گمركي و انبارداري، مشاوره، بيمه و لجستيك پروژه را ارائه مي دهند

شركت بين المللي آسترا در 20 سال گذشته با سرمايه گذاري در رشد پايدار كسب و كار، كيفيت خدمات خود را بهبود بخشيده و ارتقا داده است. در آغاز سال جاري، آسترا دفتر جديد خود در روماني را افتتاح كرد و با نمايندگي هاي جديدي در اتريش و اسپانيا آغاز به همكاري كرد.

در حال حاضر، اين شركت در 18 كشور در سراسر اروپا، آسيا و كشورهاي مستقل مشترك المنافع حضور دارد. علاوه بر توسعه گستره جغرافيايي كه امكان تماس نزديك با مشتريان را فراهم مي كند، شركت ما نيروهاي مستعد و متخصص را نيز به همكاري جلب مي كند. در حال حاضر بيش از 900 متخصص مجرب با اين شركت همكاري مي كنند.

شركت جت بت 90 آسترا به طور مداوم در حال بهبود راهكارها با ارائه طيف نويني از روش هاست كه رضايت سختگيرترين مشتريان را نيز جلب مي كند. شركت چند مليتي آسترا به طور مستمر خطوط تجاري جديدي - فارغ از بعد مسافت - را به حوزه خدمات خود مي افزايد.

به گفته ديميتري لاگون، مدير آسترا "مهم نيست كه مقصد محموله شما چقدر دور باشد، آسترا در موعد مقرر آن را به مكان تعيين شده ارسال مي كند."

اين شركت همواره با فناوري هاي نوين اطلاعات خود را به روز مي كند. رويكرد نوآورانه و تخصص پرسنل ما را در ارائه راه حل هاي بهينه ياري مي كند.

مشتريان ما نيز تاييد مي كنند كه "تيم حرفه اي آسترا هميشه در دسترس است. مشكلي وجود ندارد كه آنها نتوانند حل كنند ..."

علاوه بر تطبيق تكنولوژي هاي نوين، شركت آسترا از امسال پوشش بيمه مسئوليت را سه برابر افزايش داده و با همكاري Zürich Versicherungs-Gesellschaft AG، كه از شركت هاي پيشرو بيمه است، تا سقف 3 ميليون يورو پوشش بيمه اي ارائه مي دهد. اين اقدام به ما امكان مي دهد تا دامنه همكاري خود را با مارك هاي معتبر جهاني گسترش دهيم.

رويكرد خلاقانه آسترا در زمينه توسعه، همچنين بر حفاظت از محيط زيست تأكيد دارد. اين شركت به رعايت دقيق الزامات زيست محيطي در عمليات تجاري خود كاملا پايبند است و آگاهي زيست محيطي را در تمام ادارات خود ارتقا مي دهد.

درباره آسترا
آسترا (AsstrA-Associated Traffic AG ) يك هلدينگ بين المللي ارائه دهنده خدمات حمل و نقل و لجستيك مي باشد كه مقر آن در شهر زوريخ سوئيس واقع شده است. اين شركت از موسسات خوشنام و معتبر در زمينه حمل و نقل و لجستيك با بيش از 20 سال تجربه مي باشد كه در 16 كشور اروپايي، آسيايي و كشورهاي مستقل مشترك المنافع نمايندگي دارد.
آسترا طيف گسترده اي از خدمات لجستيك شامل تمام انواع حمل و نقل، پشتيباني واردات و صادرات هر نوع محموله و بيمه با شرايط تمام خطر(All Risks) از معتبرترين شركت هاي بيمه در آلمان و سوئيس را ارائه مي دهد. خدمات آسترا همچنين شامل لجستيك پروژه، خدمات تجاري، انبارداري و ترخيص كالا از گمرك مي باشد.
آسترا در سايه دسترسي جغرافيايي گسترده و همكاري با حرفه اي ها، با در نظرگرفتن نيازهاي مشتريان و شركاي تجاري، راه حل هاي لجستيك با صرفه ارائه مي دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۵۱:۲۸ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

وقوع آتش‌سوزي در يك مقر نظامي در غرب ايران

برخي منابع از وقوع آتش سوزي در يك مقر نظامي در غرب كشور خبر مي‌دهند.

به گزارش ايسنا به نقل از نورنيوز، برخي خبرهاي دريافت شده حاكي است اوايل بامداد امروز دوشنبه در يكي از مقرهاي پشتيباني مربوط به نيروهاي مسلح در استان كرمانشاه آتش‌سوزي محدود به وقوع پيوسته است.

️بامداد امروز دوشنبه جت بت ۹۰ آتش سوزي در انبار محل نگهداري روغن موتور ومواد قابل اشتعال در يكي از مقرهاي پشتيباني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه ماهيدشت كرمانشاه موجب وارد آمدن خسارت به يك سوله شده است.

اين رخداد هيچ گونه تلفات جاني نداشته است.

با اقدام به موقع عوامل امدادي حاضر در محل، آتش سوزي مهار شده است.

تيم هاي كارشناسي از ابتداي وقوع آتش سوزي براي بررسي همه جانبه در مورد علت اين رخداد در محل حاضر شده اند.

علت اين رخداد و خسارت‌هاي احتمالي آن در دست بررسي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۱۸:۲۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

نقشه شوم كوبايي براي ايران؛ پزشكيان با ساكن بعدي كاخ سفيد به توافق مي‌رسد؟

ضرورت تعامل با غرب
به نوشته استازا سالاكانين، تحليل‌گر مسائل منطقه‌اي در العربي‌الجديد، رئيس جمهور جديد ايران در تضاد كامل با رقيب اصلي خود، سعيد جليليِ تندروي ضدغرب، به اردوگاه اصلاح‌طلبان وابسته است.

اگرچه بيشتر مبارزات انتخاباتي او بر مسائل داخلي متمركز بود، او آدرس جديد جت بت هم‌چنين بر اهميت تعامل با غرب، تا حدي به منظور تقويت وضعيت بد اقتصادي ايران تاكيد كرد.

يكي از مهم‌ترين موضوعات براي ايران آينده سياست هسته‌اي كشور خواهد بود كه در حال حاضر مورد كشمكش است. علاوه بر اين، پزشكيان همچنين از كاهش تنش با كشورهاي عربي حمايت مي كند و انتظار مي رود روابط با همسايگان عرب خليج فارس ايران را بيشتر تقويت كند.

محدوديت‌هاي قدرت براي رئيس‌جمهور ايران
با اين حال، هيچ يك از اين مسائل كار آساني نخواهد بود، زيرا سياست خارجي و امنيتي ايران به شدت تحت تأثير نهادهاي عالي است كه تصميمات كليدي سياست خارجي را در كنترل دارند و اختيارات رسمي رئيس‌جمهور بيشتر به مسائل داخلي مربوط مي‌شود. علاوه بر اين، رئيس‌جمهور جديد همچنين بايد با نهادهايي كه به‌خاطر مواضع تندرو ضدغربي‌‌شان معروف هستند، كار رد كند، كه طي اين سال‌ها به يكي از ستون‌هاي اصلي سيستم تبديل شده‌اند.

مسعود پزشكيان محمدجواد ظريف

دكتر اريك لوب، دانشيار گروه سياست و روابط بين‌الملل در دانشگاه بين‌المللي فلوريدا، به العربي‌ الجديد توضيح داد كه باور رايج بر اين است كه «رئيس‌جمهور و اعضاي كابينه‌اش مي‌توانند تا حدودي بر اين سياست تأثير نمادين و ماهوي داشته باشند».

بسياري از ناظران حدس مي‌زنند كه مشاور ارشد سياست خارجي ستاد پزشكيان، محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه سابق كه در سال 2015 عضو كليدي مذاكرات توافق هسته اي با قدرت هاي جهاني بود، در هر گونه تلاش براي احياي مذاكرات توافق هسته‌اي با آمريكا خواهد بود.

لوب افزود، سوال اين است كه آيا مقامات عالي و ساير محافظه كاران، به مانند حمايشتشان از دولت روحاني براي مضاي برجام در سال 2015، از رئيس‌جمهور در اين تلاش پشتيباني خواهند كرد.

به گفته دكتر علي واعظ، مدير پروژه ايران در گروه بين‌المللي بحران، در حالي كه توانايي پزشكيان براي تغيير اساسي مسير سياست‌هاي داخلي و خارجي ايران نامشخص است، خودداري او از ارائه هرگونه تعهد مشخص در طول مبارزات انتخاباتي و اذعان به محدوديت هايي كه ممكن است به‌عنوان رئيس‌جمهور با آن مواجه شود، انتظارات عمومي را تعديل كرده‌ و به او آزادي عمل بيشتري نسبت به بسياري از اسلافش داده‌اند.

واعظ گفت: «در حالي كه نتايج انتخابات جايگاه نسبتا متزلزلي را به داده -چرا كه تنها توانسته 26 درصد از آراي واجدين شرايط را كسب كند- اين‌كه فرض كنيم پزشكيان مي‌تواند همه چيز را تغيير دهد، به همان اندازه اشتباه است كه تصور كنيم او قادر به تغيير هيچ چيزي نيست».

زمين سست
در حالي كه به نظر مي‌رسد پزشكيان خواهان يك توافق هسته‌اي جديد است كه حداقل به لغو بخشي از تحريم‌ها منجر شود، اين داستان مي‌تواند كار دشواري باشد.

به گفته متيو بان، استاد امنيت ملي و سياست خارجي در مدرسه كندي هاروارد: «خروج پرزيدنت ترامپ از توافق هسته‌اي قديمي كه به شدت اعتبار وعده‌هاي آمريكا را تضعيف كرده و افزايش سانتريفيوژها و ذخاير اورانيوم بسيار غني‌شده ايران (و ادعاي امتناع از ارائه پاسخ‌هاي مورد اعتماد غرب به سوالات مربوط به سايت‌هاي اعلام نشده‌اي كه آژانس بين المللي انرژي اتمي مدعي كشف ذرات اورانيوم در آن‌ها شده) واقعيت‌ها را تغيير داده‌اند.»

از زمان خروج يكجانبه آمريكا از برجام و اعمال مجدد تحريم‌ها عليه ايران در سال 2018 و پس از يك سال صبر استراتژيك، تهران فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را گسترش داد تا به يك كشور آستانه هسته‌اي تبديل شود. بر اساس گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، ايران سقف مربوط به سطح غني‌سازي اورانيوم تعيين شده در توافق را از 3.67 درصد به 60 درصد، يعني 27 برابر بيشتر از سطح مجاز، ارتقا داده است.

تأسيسات هسته‌اي ايران

در حالي كه بي اعتمادي عميق تاريخي چالش‌هاي بزرگي را ايجاد و مسير دستيابي به توافق مجدد را پيچيده مي‌كند، هر گونه مذاكرات جديد در لحظه‌اي بسيار ناآرام انجام خواهد شد، چرا كه جنگ غزه در سراسر منطقه طنين‌انداز شده و خطر رويارويي بين اسرائيل و ايران را افزايش مي‌دهد. ايران همچنين روابط خود با روسيه و چين را به طور قابل توجهي بهبود بخشيده و ادامه يا تشديد روابط نظامي ايران و روسيه مي‌تواند هرگونه احتمال گرم شدن روابط ايران و غرب را كاهش دهد.

تنش جوشان بين ايالات متحده و اسرائيل و نيروهاي متحد ايران در لبنان، سوريه، عراق و يمن هم ممكن است احتمال توافقات جديد بين واشنگتن و تهران را كاهش دهد.

نقشه شوم كوبايي شدن؛ ديپلماسي تنها راه حل است
با اين حال، به نظر واعظ، «هيچ يك از اين‌ها نبايد ديپلماسي را از مسير خارج كند، زيرا بدتر بودن گزينه‌هاي جايگزين ثابت شده است. بنابراين براي غرب كوته‌فكرانه خواهد بود كه فرصت بازگشت نيروهاي عملگراتر سياست ايران و كاركشته‌ترين ديپلمات‌هاي كشور را ناديده بگيرد، آن هم به اين دليل كه عدم تعامل و تاكتيك‌هاي فشار تنها ايران را در منطقه تهاجمي‌تر و در داخل بسته‌تر كرده است».

با اين حال، دكتر روزبه پارسي، رئيس برنامه خاورميانه و شمال آفريقا در انستيتوي روابط بين‌الملل سوئد، معتقدست «به جاي درك اين موضوع كه اين فرصتي است براي امتحان رويكرد دشوارتر اما بسيار مفيدتر مذاكرات، همه نشانه‌ها حاكي از تلاش براي تكرار همان سياست‌هاي شكست خورده تقابل و فشار است». او به العربي الجديد گفته: «به نظر مي‌رسد از بسياري جهات، سياستمداران غربي فراموش كرده‌اند كه آن‌ها بايد از مذاكرات برجام بايد در مورد نحوه برخورد با ايران مي‌آموختند».

پيش‌بيني اكونوميست درباره احياي برجام

در عوض، جنگ غزه و گسترش احتمالي درگيري به جبهه لبنان، و با وجود تمام پيامدهاي يك جنگ بالقوه منطقه‌اي، كشورهاي غربي را تشويق مي‌كند كه به گونه‌اي متفاوت با ايران برخورد كنند. پارسي خاطرنشان كرد: «به احتمال زياد آن‌ها چنين جنگي را به عنوان يك ‌رويارويي ببينند كه در آن ايران صرفاً مقصر است».

در همين راستا، واعظ توضيح مي‌دهد كه نيروهاي خطرناكي در واشنگتن وجود دارند كه تمام تلاش خود را براي تبديل ايران به كوباي ديگري انجام مي‌دهند: «جزيره‌اي كه توسط تحريم‌ها احاطه شده است. به نوبه خود، ايراني‌ها نيز با توجه به تجربه خروج ترامپ از توافق هسته‌اي 2015، نسبت به اعتماد به ايالات متحده به عنوان يك شريك مذاكره كننده عميقا بدبين هستند».

با اين حال، به باور واعظ، «هيچ گزينه جايگزين مناسبي براي ديپلماسي ندارد: واشنگتن در تلاش است راهي براي مهار برنامه هسته‌اي ايران بيابد. تهران هم بايد راهي براي خروج از تحريم هاي آمريكا بيابد كه اين تنها از طريق مذاكره و امتيازدهي متقابل امكان‌پذير است».

در انتظار ساكن بعدي كاخ سفيد
با اين وجود، اكثر تحليلگران بر اين باورند كه موضع و سياست ايالات متحده در قبال ايران تا حد زيادي به نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري در اين كشور و ساكن بعدي كاخ سفيد بستگي دارد، اگرچه ابهامات زيادي پيرامون هر دو نامزد وجود دارد.

به اعتقاد لوب: «در حالي كه نامزد جديد حزب دموكرات (احتمالاً كامالا هريس، در صورت پيروزي) ممكن است تلاش كند تا دستاوردهاي سياست خارجي دولت سابق را بهبود بخشد و توافق هسته‌اي را احيا كند، او ممكن است همچنان درگير بحران‌هايي مانند بحران اوكراين و غزه باشد و نتواند زمان، توجه و سرمايه خود را به يك توافق جديد اختصاص دهد». در همين حال، اگر ترامپ پيروز شود، احتمالا فشار حداكثري را دوچندان كند، «اما او مي تواند توافق جديدي را به عنوان فرصتي براي موقعيت يا نشان دادن خود به عنوان معامله گر نهايي دنبال كند».

در مورد توافق آتي، پروفسور بان انتظار دارد توافق «كمتر براي كمتر» صورت گيرد كه در آن ايران برخي از پرريسك‌ترين عناصر برنامه‌ هسته‌ايش (مانند ذخاير اورانيوم بسيار غني‌شده‌اش) را در ازاي لغو برخي تحريم‌ها به عقب برمي‌گرداند، در حالي كه مذاكرات گسترده‌تر با بازيگران بيش‌تر مي‌تواند درگيري‌هاي جاري در خاورميانه -از جنگ‌هاي آشكار تا جنگ‌هاي در سايه‌- را كاهش دهد و به نگراني‌هاي امنيتي بازيگران كليدي منطقه‌اي رسيدگي كند.

در حالي كه امكان دستيابي به توافق جدي قبل از انتخابات آمريكا از شانس كمي برخوردار است، دولت فعلي مي‌تواند از كانال‌هاي پشتيبان براي بررسي آنچه ممكن است در حال حاضر ممكن باشد استفاده كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۲۷:۳۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

آمادگي‎ ‌‏ ايران براي طراحي راكتور تحقيقاتي آب سبك براي كشورهاي همسايه

علي‌اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي امروز (شنبه) در حاشيه افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي هسته‌اي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه الان مي‌توانيم راكتورهاي تحقيقاتي آب سبك را طراحي كنيم، گفت: اگر كشورهاي همسايه علاقه مند به راكتورهاي تحقيقاتي آب سبك هستند مي توانيم براي آنها طراحي و در اختيار آنها بگذاريم و آموزش بدهيم كه راديوداروي خود را توليد كنند.

وي با بيان اينكه علم هسته‌اي علمي است كه هر كشوري سايت جت بت اصلي به راحتي نمي‌تواند به آن دست يابد، يادآور شد: متاسفانه كشورهاي صاحب اين علم آن را در اختيار ديگران نمي‌گذارند و ما (ايران) به اعتبار برخورداري از تفكر اسلامي آماده‌ايم ذكات علم خود را بپردازيم.

صالحي سازوكار مالي اروپا را گامي اميدوار كننده خواند و در عين حال گفت: انتظار داريم اروپايي‌ها قدم‌هاي نهايي را بردارند و اين سازمان در صورت عدم پايبندي طرف مقابل به برجام تصميمات مقتضي را در زمان مناسب خواهد گرفت.

صالحي درباره همكاري با اروپايي‌ها گفت: همكاري در بعد فني خوب جلو مي‌رود و حتي پروژه‌هايي را اروپايي‌ها در ايران انجام مي‌دهند از جمله ايجاد بهترين مركز ايمني هسته‌اي در غرب آسيا كه ۲۰ ميليون يورو براي آن تعهد كرده‌اند.

وي با بيان اينكه در بعد سياسي و حقوقي اختلاف نظرهايي داريم، اظهار داشت: اروپايي‌ها انتظارات خودشان را دارند و ما هم آراي خودمان را داريم، اما ما در مدار سياسي خود حركت مي‌كنيم.

صالحي درباره سازوكار مالي اروپا (اينستكس) نيز گفت: اروپايي‌ها در بعد اقتصادي قدم اميدوار كننده‌اي برداشتند، اميدواريم در همين مسير با سرعت و شتاب بيشتر حركت كنند. آنگونه كه خودشان اعلام مي‌كنند قيدها و مشكلات خودشان را دارند و عليرغم اينكه با تاخير انجام دادند، اما ثبت اين شركت اينستكس INSTEX به نظر من يك قدم اميدوار كننده‌اي است البته قطعا اين قدم نهايي نيست و انتظار داريم قدم‌هاي نهايي را بردارند.

وي افزود: سازمان انرژي اتمي همواره آماده است اگر چنانچه طرف مقابل در چارچوب تعهدات برجامي عمل نكند تصميمات مقتضي را در زمان مناسب خواهد گرفت.

صالحي بيان كرد: آرام آرام در حال عبور از اين گردنه خطرناك هستيم.

وي درباره نمايشگاه هسته‌اي نيز گفت: اين نمايشگاه بسيار گوياست و اگر از من بپرسيد بزرگترين دستاورد صنعت هسته‌اي اين است كه متخصصان ايراني مسلط به علم هسته‌اي شده‌اند.

به گزارش فارس، علي‌اكبر صالحي همچنين از دستاوردهاي هسته‌اي نمايش داده شده در نمايشگاه مزبور بازديد كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۵۲:۴۱ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

سفير آذربايجان در ايران: 52 كالاي 2 طرف مشمول تعرفه ترجيحي مي‌شود

علي عليزاده روز يكشنبه در ديدار با محمدصادق معتمديان استاندار آذربايجان غربي در اروميه، افزود: اميدواريم اين توافق بين ۲ طرف در آينده نزديك، سبب بهبود تجارت بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان شود.

وي با اشاره به سابقه طولاني همكاري اقتصادي ۲ طرف برپايه اشتراكات ديني، فرهنگي و اجتماعي بين ايران و جمهوري آذربايجان، اضافه كرد: روساي جمهور ايران و آذربايجان نيز بر ارتقاي همكاري تاكيد دارند و همين امر به خوبي زمينه را براي توسعه روابط هموار مي‌كند.

سفير جمهوري آذربايجان در ايران از افزايش ۳۰ درصدي تجارت بين ۲ كشور در سال گذشته ميلادي خبر داد و بيان كرد: در نظر داريم بر پايه توافق جديد، اين ميزان تجارت ۲ تا سه برابر شود كه در اين صورت، به اهداف خود خواهيم رسيد.

عليزاده بازسازي مناطق آزادشده در منطقه قره باغ را زمينه اي براي توسعه همكاري ها با ايران به ويژه آذربايجان غربي عنوان كرد و ادامه داد: همچنين جمهوري آذربايجان در صدد است تا از ظرفيت سرمايه گذاران كشورهاي مختلف براي اجراي طرح هاي گوناگون استفاده كند كه در اين باره نيز با همه توان ميزبان سرمايه گذاران ايراني به ويژه از آذربايجان غربي خواهيم بود.

وي گفت: در جت بت سايت شرط بندي روز ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) امسال اجلاسي در كشور آذربايجان با هدف جذب سرمايه گذاران برگزار خواهد شد كه اميدواريم سرمايه گذاران آذربايجان غربي هم در آن حضور يابند.

وي، جمهوري آذربايجان را يكي از مقاصد محصولات كشاورزي آذربايجان غربي دانست و افزود: علاوه بر آن، اقلام صادراتي به روسيه از خاك جمهوري آذربايجان مي گذرد كه در صدد هستيم تا اين ترانزيت را تسهيل كنيم.

سفير جمهوري آذربايجان در ايران از كمك اين كشور به ترانزيت كالاها به سمت تركيه از خاك نخجوان تاكيد كرد و ادامه داد: ترددهاي مسافري هوايي در روزهاي آتي با لغو محدوديت هاي كرونايي در اين كشور آغاز مي شود كه درصدد هستيم تا تردد زميني را نيز در آينده از سر بگيريم.

عليزاده بيان كرد: در مورد نخجوان نيز از ابتدا مشكلي براي تردد با ايران وجود نداشته و با وجود شيوع كرونا، عبور و مرور برقرار بوده است.

وي افزود: هر فردي كه بخواهد از نخجوان به سمت جمهوري آذربايجان برود نيز با تسهيلات ويزايي در فرودگاه نخجوان، اين امكان براي وي فراهم مي‌شود.

آذربايجان غربي يكي از استان هاي مرزي با جمهوري آذربايجان از طريق نخجوان است؛ اين استان حدود ۱۵۰ كيلومتر مرز با نخجوان دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۴۲:۱۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

عكس / جزئياتي تازه از پرونده قتل زن ايراني در كانادا

سخنگوي پليس نيوفاندلند كانادا، جزئياتي را درباره قتل زن ۳۳ ساله ايراني كه جسدش در چمداني پيدا شده بود تشريح كرد و «مثله» شدن جسد را رد كرد. امروز ۱۵مرداد (۵ اوت) با گذشت دو هفته از انتشار خبر پيدا شدن زن در چمدان، پليس گفته براي اعلام علت مرگ، هنوز منتظر نتايج كالبد شكافي است.سخنگوي پليس نيوفاندلند كانادا،‌ جزئياتي را درباره قتل زن ۳۳ ساله ايراني كه جسدش در چمداني پيدا شده بود تشريح كرد و «مثله» شدن جسد را رد كرد. امروز ۱۵مرداد (۵ اوت) با گذشت دو هفته از انتشار خبر پيدا شدن زن در چمدان، پليس گفته براي اعلام علت مرگ، هنوز منتظر نتايج كالبد شكافي است.

تفاسير و اظهارنظرهاي ضد و نقيض درباره اين پرونده منجر به انتشار خبرهاي غير دقيق از سوي برخي رسانه‌ها از جمله‌ بي‌بي‌سي فارسي شده بود. بخش راستي‌ آزمايي بي‌بي‌سي فارسي بر آن شد تا براي روشن شدن نقاط مبهم و خبرهاي نادرست درمورد اين پرونده تحقيق كند.

روز دوشنبه، بيست و پنجم تيرماه (۱۵ ژوئيه) پليس استان نيوفاندلند، ابتدا انفجار جت بت جسد مردي جوان را در خانه‌اش در شهر سنت جيمز در شرق كانادا پيدا كرد. يك روز پس از كشف جسد اين مرد، چمداني در همان شهر كشف شد كه داخل آن جسد زني ۳۳ ساله بود كه به گفته پليس مشخص بود چند روزي از مرگش گذشته است.

پليس روز نوزدهم ژوئيه، بدون اين كه نام اين افراد را فاش كند، گفت اين دو نفر، يك زوج ايراني هستند و معتقد است زن به دست شوهرش كشته شده است. پليس تصاوير مرد را در حالي كه چمداني حمل مي‌كرد منتشر كرد.

پليس كانادا در نخستين بيانيه خود به دليل حفظ حريم خصوصي خانواده‌هاي اين افراد نام آن‌ها را فاش نكرد اما پس از اعلام اين خبر از رسانه‌هاي كانادا به‌سرعت نام و تصاوير اين زوج در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح شد. بعدتر رسانه‌هاي داخل ايران در گفتگو با خواهر مقتول، اين اسامي را تاييد كردند.

جيمز كاديگان، سخنگوي پليس نيوفاندلند در گفتگو با بي‌بي‌سي اظهارنظر بيشتر، درباره علت دقيق مرگ اين دو را موكول به پايان تحقيق پزشكي قانوني و دريافت گزارش كالبدشكافي آن‌ها كرده است.

پليس همچنان تاكيد كرد كه اسامي اين دو را اعلام نمي‌كند ولي در پاسخ به سوال ما نام‌هاي مطرح شده در رسانه‌هاي ايران را تاييد يا رد نكرد.

پادكست جنايي و دامن زدن به شايعات

برخي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي ادعا كردند مهدي پورباقي كه يك پادكست جنايي با نام «آخرين شاهد» مي‌ساخته، جسد همسرش را «مثله»كرده است. بخش‌هايي از قسمت آخر اين پادكست درباره ماجراي يك قتل كه بيش از يك سال پيش منتشر شده بود نيز بارها بازنشر شد.

اين موضوع باعث شد اين خبر و جزئيات تاييد نشده بيش از پيش در شبكه‌هاي اجتماعي و برخي رسانه‌ها بازنشر شود.

پليس نيوفاندلند اما به بي‌بي‌سي گفت جسد مثله نشده و قطع عضو نيز نشده و «سالم» پيدا شده است. سخنگوي پليس اما درباره كبودي، بريدگي و جراحات روي جسد پاسخي نداد.

آقاي كاديگان گفت تحقيقات درباره چگونگي مرگ اين زوج در جريان است و شوهر «مظنون» به قتل همسرش است.

مهدي پورباقي، ۳۴ ساله، فارغ‌التحصيل دانشگاه شريف در ايران بود و بر مبناي مصاحبه خانواده باران عابد با رسانه‌‌هاي ايران از يازده سال پيش با او ازدواج كرده بود اما كمتر از دو سال بود كه براي ادامه تحصيل به كانادا رفته بود و همسرش هم از حدود دو ماه پيش به او پيوسته بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۲۸:۲۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

واشنگتن: آمريكا آماده حمله شد!

«متيو ميلر»، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت كه ايالات متحده انتظار دارد عراق اقدامي مناسب به عاملين حمله به پايگاه هوايي عين الاسد انجام دهد اما اگر بغداد واكنش مناسبي انجام ندهد،‌ آمريكا آماده است تا اقدامي با مقياس خودش انجام دهد.

ميلر ‌گفت: «هنگامي‌كه اقدامات در خاك عراق اتفاق مي‌افتد، ما ابتدا به دولت عراق براي واكنش نگاه مي‌كنيم.»

وي مدعي شد: «سربازان ايالات متحده به سبب دعوت بغداد در اين كشور هستند.»

وي ادامه داد: «همانطور جت بت كه ‌در موارد قبلي نشان داده‌ايم، در دفاع از نيروهايمان و انجام اقدامات پيشگيرانه ترديد نمي‌كنيم و گام‌هايمان را در عقب نگهداشتن گروه‌هاي تروريستي مسئول، اگر اقدامات مناسبي از سوي دلت عراق نبينيم، بر خواهيم داشت.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۱۱:۳۱ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

ادارات تهران‌والبرز چهارشنبه تعطيل/ تغيير ساعت كاري ۱۳ استان

ساعت كاري مراكز دولتي در ۱۳ استان كشور، روز چهارشنبه از ۶ تا ۱۰ صبح اعلام شد و ادارات استانهاي تهران و البرز چهارشنبه ۱۷ مرداد تعطيل است.

دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت اعلام كرد؛ با تصميم دولت فعاليت مراكز دولتي در 13 استان كشور در روز چهارشنبه 17 مرداد از ساعت 6 تا 10 صبح است و ادارات استانهاي تهران و البرز نيز با توجه به شرايط جديد تعطيل است.

در پي افزايش شديد دماي هوا و تداوم گرما و به منظور حفظ سلامتي هموطنان و مديريت مصرف انرژي، فعاليت همه مراكز دولتي و بانك‌ها در 13 استان كشور (به جز مراكز خدمات امدادي و اورژانسي) در تاريخ سايت جت بت بدون فيلتر شكن چهارشنبه 17 مرداد از ساعت 6 تا 10 صبح خواهد بود و استانهاي تهران و البرز نيز به علت شرايط جديد تعطيل است (به جز مراكز خدمات امدادي و اورژانسي).

همچنين دوركاري براي كاركناني كه به خاطر شرايط جسمي امكان حضور در محل كار ندارند، بلامانع است.

13 استاني كه ساعت كاري آنها از ساعت 6 تا 10 است:

استان سمنان

استان قم

استان خوزستان

استان مازندران

استان گلستان

استان خراسان رضوي

استان كرمان

استان فارس

استان بوشهر

استان يزد

استان مركزي

استان سيستان و بلوچستان

استان كرمانشاه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۴۱:۳۸ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

بلينگهام

انتظار هواداران رئال مادريد براي ديدن جود ‏بلينگام در شهرشان بالاخره به پايان رسيد و اين ستاره انگليسي با ‏انتشار پستي در اينستاگرام از رسيدنش به مادريد خبر داد. ‏

جود بلينگام كه بعد از حضور در يورو 2024 با تيم ملي انگليس به ‏تعطيلات رفته بود امروز با هواپيمايي اختصاصي در مادريد فرود آمد ‏و بلافاصله پستي در اينستاگرام منتشر كرد و گفت به خانه‌اش رسيده ‏است. ‏

جود در روزهاي گذشته به دليل صحبت‌هايي كه كارلو آنچلوتي سايت بدون فيلتر جت بت ۹۰ درباره ‏تماس تلفني داشت مورد توجه قرار گرفته بود. سرمربي رئال مادريد ‏گفت قصد داشت با تلفن ستاره انگليسي تماس بگيرد ولي او جواب ‏تماس‌ها را نمي‌داد. آنچلوتي گفت از وينيسيوس خواسته بود با ‏بلينگام تماس بگيرد و اين بار جود پاسخ داده بود. ‏

بلينگام واكنشي طنزآميز به اين صحبت‌هاي آنچلوتي داشت و با انتشار ‏يك كاريكاتور با مربي رئال شوخي كرد و به خصوص اشاره او در اين ‏كاريكاتور به ابروهاي معروف كارلتو خبرساز شد. ‏

يك نگراني بزرگ در باشگاه رئال مادريد و بين هواداران اين تيم ‏مصدوميت مزمن بلينگام از ناحيه شانه است. در روزهاي آينده بدون ‏شك او توسط تيم پزشكي رئال مادريد به دقت معاينه خواهد شد. ‏


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۱:۵۰ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

افتتاحيه مراسم ماموريت اربعين حسيني(ع)

افتتاحيه آدرس جديد و بدون فيلتر جت بت مراسم ماموريت اربعين حسيني (ع) با حضور احمد وحيدي وزير كشور، نصير عبدالمحسن عبدالله سفير جمهوري عراق در ايران و جمعي از مسئولين، سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در وزارت كشور برگزار شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۷:۰۳ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)