اخبار ترند اخبار ترند .

اخبار ترند

نگراني امنيتي آمريكا از بروز حادثه ترور در كنوانسيون ملي دموكرات‌ها

گزارش‌ها حاكي از آن است كه مقامات امنيتي آمريكا در هراس هستند كه حادثه سوء قصد به جان يك نامزد انتخاباتي تكرار شود و بنابراين براي جلوگيري از حملات تلافي‌جويانه احتمالي عليه دموكرات‌ها نيرو‌هاي امنيتي را در حالت آماده‌باش قرار داده‌اند.

به گزارش سي‌ان‌ان، گزارشي كه به طور مشترك توسط اف‌بي‌آي، وزارت امنيت داخلي آمريكا و ساير آژانس‌هاي امنيتي تهيه شده نگراني‌هايي را پيرامون رويداد «كنوانسيون ملي دموكرات‌ها» در شهر «شيكاگو» ترسيم مي‌كند. گفته شده پس از تلاش براي ترور دونالد ترامپ، اف‌بي‌آي و وزارت امنيت داخلي آمريكا همچنان نگران احتمال megapari ios بروز اعمال خشونت‌آميز يا تلافي‌جويانه عليه نامزد ديگر هستند.

پس از ترور دونالد ترامپ، برخي افراد در فضاي مجازي خواستار «تلافي» عليه حزب ديگر شده بودند؛ هرچند هنوز هيچ مدركي منتشر نشده است كه نشان دهد ضارب ترامپ انگيزه سياسي خاصي داشته و يا اينكه دموكرات بوده باشد. تنها اطلاعاتي كه از او در دسترس قرار گرفته آن است كه نام او پيش‌تر به عنوان يك راي‌دهنده جمهوري‌خواه ثبت شده، و اين كه او در يك مورد كمك مالي كوچكي به يك گروه با گرايش دموكرات نيز داشته است.

وزارت امنيت ملي آمريكا در بيانيه جداگانه‌اي به سي‌ان‌ان گفت كه هيچ گزارش مشخصي براي نشان دادن تهديد عليه كنوانسيون ملي دموكرات‌ها وجود ندارد، اما اين رويداد انتخاباتي ممكن است به عنوان يك «هدف» در نظر گرفته شود.

كنوانسيون دموكرات‌ها در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) آغاز مي‌شود و انتظار مي‌رود جو بايدن، رئيس جمهور آمريكا و تعدادي از مقامات مهم حزب دموكرات به آن بپيوندند. در اين كنوانسيون نمايندگان حزب دموكرات به صورت تشريفاتي راي خود را براي تاييد «كامالا هريس» به عنوان نامزد رسمي رياست جمهوري و «تيم والز» به عنوان معاون او اعلام مي‌كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۵۰:۳۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

خبر خوش براي بازنشستگان/ منتظر افزايش حقوق باشيد

لايحه اصلاح ماده‌اي از قانون برنامه هفتم پيشرفت براي اصلاح حقوق بازنشستگان حداقلي‌بگير تأمين اجتماعي را به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد.

دولت با امضاي محمد مخبر سرپرست رياست جمهوري در دولت سيزدهم، لايحه اصلاح جز ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در خصوص متناسب سازي حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي را براي اصلاح حقوق حداقل بگيران به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد.

هلوو
در مقدمه توجيهي اين لايحه آمده در قانون مگاپري بدون فيلتر برنامه هفتم، دولت مكلف به متناسب سازي حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان داده كه اين امر صرفاً به غير حداقلي‌بگيران منحصر شده است از آنجايي كه ۷۵ درصد مستمري‌بگيران تأمين اجتماعي حداقل بگير يا كمتر از آن هستند، لذا وجود عبارت حداقل بگير در اين ماده از قانون برنامه هفتم سبب مي‌شود تا اين افراد مشمول متناسب سازي نشوند.

تامين سرمايه
در ماده يك لايحه اصلاح جز ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پيشرفت جمهوري اسلامي ايران درخواست حذف عبارت غير حداقلي بگير ارائه شده است.

همچنين درخواست شده تا تبصره‌اي به اين ماده مبني بر «متناسب سازي حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي تا ۱۰ درصد حداقل حقوق مصوب شوراي عالي كار براي كارگران كه هر سال تعيين مي شود» اضافه شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۰۴:۴۴ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

آغاز پيش فروش محصولات شركت سايپا ديزل

طرح پيش فروش اينترنتي محصولات شركت سايپاديزل (از محل سفارش گذاري سايپا) كه شامل محصولات كشنده آرتا 2*4 KX520،‌ فوتون‌M4 (8.5تن) و فوتون M4 (6 تن خوابدار) است از ساعت 10 صبح اپليكيشن مگاپاري روز دوشنبه 22 مردادماه تا اتمام ظرفيت (تعداد محدود) آغاز خواهد شد.

پرداخت‌ها در اين طرح كه ويژه مصرف كنندگان نهايي مي‌باشد، مرحله‌اي-تسهيلاتي است. تاكيد مي‌شود دريافت وام مطابق ضوابط بانك و اعتبارسنجي‌هاي مربوطه است و شركت هيچ گونه مسوليتي در قبال عدم امكان دريافت وام توسط متقاضي ندارد.

زمان تحويل محصولات شركت سايپاديزل (سود مشاركت در اين طرح فروش 18 درصد است) هفته آخر مهرماه سال جاري است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۵۴:۵۰ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

تصاوير تلخ از حيوانات باغ‌وحش اصفهان در هجوم گرما+ عكس

گرماي روزهاي اخير شهر اصفهان، حيوانات باغ وحش اين شهر را دچار گرمازدگي كرد. در اين گرماي بي سابقه اصفهان، دنياي مگاپاري ثبت نام حيوانات اما متفاوت است، آن‌هم حيواناتي كه از بد ماجرا به دلايل مختلف اسير قفس شده‌اند و راه فراري از فشار گرما ندارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۴۵:۵۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

درخشش شاه‌ماهي نظر سرمربي پرسپوليس را جلب كرد

سعيد صادقي در تابستان سال ۱۴۰۱ درحالي از گل‌گهر سيرجان راهي پرسپوليس شد كه تيم‌هاي مطرحي همچون استقلال تهران و سپاهان اصفهان نيز به دنبال جذب اين بازيكن بودند ما آقاي پاس ليگ بيست و يكم ترجيح داد سرخ‌پوش شود.

صادقي در ۲ فصلي كه در جمع سرخ‌پوشان حضور داشته است با اين تيم موفق به كسب ۴ عنوان قهرماني شده است. هرچند اين بازيكن هفته‌هاي پاياني ليگ بيست و سوم را به دليل مصدوميت مگا پاري از دست داد و نتوانست براي سرخ‌پوشان به ميدان برود و در مسير قهرماني اين تيم تاثير گذار باشد.

اين بازيكن كه فصل پر فراز و نشيبي را طي كرده بود، بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت خود در تمرينات پيش فصل پرسپوليس حضور پيدا كرده و حضور فعالي در تمرينات سرخ‌پوشان دارد. صادقي با چند پيشنهاد جدي از تيم‌هاي ليگ برتري همراه شده و اين باشگاه‌ها خواهان جذب اين بازيكن هستند. البته خوان كارلوس گارديو سرمربي اسپانيايي اين تيم با جدايي صادقي مخالفت كرده و به باشگاه گفته است براي فصل جديد به اين بازيكن نياز دارد.

درخشش شاه‌ماهي نظر سرمربي پرسپوليس را جذب كرد

صادقي كه بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت خود در اردو تركيه به تمرينات گروهي سرخ‌پوشان اضافه شد، عملكرد جالب توجهي داشته و همين موضوع سبب شده تا اين بازيكن مورد توجه سرمربي اسپانيايي پرسپوليس قرار بگيرد.

صادقي در ۲ بازي دوستانه اي كه براي سرخ‌پوشان به ميدان رفته موفق به زدن يك گل و ثبت ۲ پاس گل شده است و به نظر مي‌رسد بايد منتظر يك فصل متفاوت از اين بازيكن در ليگ بيست و چهارم بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۳۷:۱۴ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

اختصاصي |سيد عباس صالحي وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد شد

فردا (يكشنبه ۲۱ مرداد ماه) سيد عباس صالحي به عنوان وزير پيشنهادي ارشاد از سوي پزشكيان به مجلس معرفي خواهد شد

نام سيد عباس صالحي به عنوان وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد در دولت چهاردهم مطرح شده است.

سيد عباس صالحي كيست؟

سيد عباس صالحي يك شخصيت فرهنگي و سياسي ايراني است كه بيشتر به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت دوم حسن روحاني شناخته مي‌شود. وي در سال ۱۳۴۲ در دانلود مگاپري مشهد به دنيا آمد و داراي تحصيلات حوزوي و دانشگاهي است. صالحي در حوزه علميه قم تحصيل كرده و به‌عنوان يكي از شاگردان برجسته دروس فلسفه و فقه در اين حوزه شناخته مي‌شود.

او قبل از تصدي سمت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون فرهنگي اين وزارتخانه بوده است و در دوران وزارت خود، تلاش‌هاي زيادي براي ارتقاء فرهنگ و هنر در ايران انجام داده است. صالحي به عنوان يك چهره معتدل و اهل گفتگو شناخته مي‌شود و همواره تلاش كرده است تا ميان هنرمندان، نويسندگان و نهادهاي دولتي تعاملات سازنده‌اي ايجاد كند.

از ديگر سوابق وي مي‌توان به فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي او در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي و ديني اشاره كرد. صالحي همچنين در نگارش مقالات و كتاب‌هاي متعدد در زمينه‌هاي ديني و فلسفي دست داشته است.

سيد عباس صالحي داراي سوابق گسترده‌اي در حوزه‌هاي فرهنگي، علمي، و اجرايي است. در زير به برخي از مهم‌ترين سوابق وي اشاره مي‌شود:

سوابق اجرايي

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي (۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰): سيد عباس صالحي در دولت دوم حسن روحاني به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي منصوب شد. در اين دوره، وي به ترويج فرهنگ و هنر ايراني و تقويت ديپلماسي فرهنگي پرداخت.

معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶): قبل از تصدي پست وزارت، صالحي به عنوان معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت داشت. در اين دوره، وي نقش مهمي در سياست‌گذاري‌هاي فرهنگي و حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري ايفا كرد.

مدير مسئول روزنامه "اطلاعات حكمت و معرفت": صالحي به عنوان مدير مسئول اين نشريه كه بر موضوعات فلسفي و معرفتي متمركز است، فعاليت كرده است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي: سيد عباس صالحي به عنوان يكي از اعضاي اين شورا، در تصميم‌گيري‌هاي كلان فرهنگي كشور نقش داشته است.

سوابق علمي و پژوهشي

تحصيلات حوزوي: صالحي تحصيلات خود را در حوزه علميه قم آغاز كرد و دروس حوزوي را تا سطوح عالي ادامه داد. او در زمينه‌هاي فلسفه و فقه تخصص دارد.

نويسندگي و پژوهش: وي تأليفاتي در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي، فلسفي، و ديني دارد. از جمله اين تأليفات مي‌توان به مقالات و كتاب‌هايي كه در حوزه فلسفه اسلامي و مباحث ديني نوشته است، اشاره كرد.

سردبير و عضو هيئت تحريريه مجلات علمي: صالحي در نشريات علمي و فرهنگي متعددي به عنوان سردبير يا عضو هيئت تحريريه فعاليت كرده است.

استاد حوزه و دانشگاه: وي به تدريس در حوزه‌هاي علمي مختلف، از جمله فلسفه و فقه، در مراكز آموزشي و دانشگاه‌ها پرداخته است.

سيد عباس صالحي به عنوان يكي از چهره‌هاي معتدل و تأثيرگذار در حوزه فرهنگي ايران شناخته مي‌شود و همواره تلاش كرده است تا با ايجاد تعاملات سازنده بين دولت و جامعه فرهنگي، زمينه‌هاي رشد و شكوفايي فرهنگ ايراني را فراهم آورد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۲۴:۰۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

روند كُند تخصيص ارز براي واردات كاغذ

سيد‌حسن ميرباقري رئيس انجمن واردكنندگان كاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي خبرگزاري تسنيم،‌ از كندي روند اختصاص ارز از سوي بانك مركزي براي واردات كاغذ در دو ماه دانلود megapari اخير خبر داد و گفت:‌ در يكي دو ماه اخير دوباره مقداري روند تخصيص ارز از سوي بانك مركزي نسبت به قبل كندتر شده است، ولي وزارت صمت همكاري‌هاي خود را دارد،‌ اگر اين كندي ادامه‌دار باشد و ارز به خوبي تخصيص پيدا نكند،‌ در بخش مقوا با مشكلاتي مواجه خواهيم شد.

وي ادامه داد:‌ به ويژه در بخش مقواي مورد نياز جعبه‌هاي دارويي و كالاهاي بهداشتي و مواد غذايي،‌ چرا كه اين كندي در اختصاص ارز،‌ موجب دلسردي واردكنندگان شده و روند واردات نيز كند مي‌شود.

ميرباقري با اشاره به مطالبه مهم واردكنندگان كاغذ از دولت گفت:‌ يكي از مصرف‌كننده‌هاي عمده و بزرگترين مصرف كننده انواع كاغذ و مقوا خود دولت است. مديران دولتي توجه داشته باشند كه اگر وارد كننده‌ها تامين نياز مي‌كنند، در اصل كمك به خود دولت است. در بخش كاغذ A4 و چاپ و تحرير بزرگترين مصرف‌كننده خود دولت است. در مقواي دارويي و كاغذهاي مورد نياز براي دستگاه‌هاي پوز و اي‌تي‌ام دولت مصرف‌كننده اصلي است. اگر مديريت نشود و ارز تخصيص پيدا نكند؛ نمي‌توان خلاء را پر كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۰۸:۵۱ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

دست كوتاه آمريكا از طلاي وزن اول؛ هيگوچي قهرمان شد

بعد از برگزاري كشتي‌هاي نيمه‌نهايي دو وزن 74 و 125 كيلوگرم كشتي آزاد، فينال و رده‌بندي دو وزن 57 و 86 كيلوگرم المپيك 2024 در پاريس آغاز شد.

با برگزاري رقابت‌هاي وزن اول، طلاي اين وزن از آن ري هيگوچي شد. او در فينال اسپنسر لي آمريكايي را شكست داد.

ايران در اين وزن با ميلاد والي‌زاده، احمد جوان و عليرضا سرلك در مسابقات گزينشي بلگراد، بيشكك و استانبول شركت كرد اما نتوانست سهميه المپيك بگيرد. اختصاص سايت مگاپاري سهميه استفان ميسيچ مصدوم به ايران هم نتوانست سهميه‌هاي ايران را به عدد 6 برساند چراكه عليرضا سرلك دير به پاريس رسيد و وزن‌كشي را از دست داد.

فينال: اسپنسر لي (آمريكا)2– ري هيگوچي (ژاپن) 4

رده‌بندي: امان امان (هند) 13 – داريان كروز (پورتوريكو) 5

رده‌بندي: غلامجان عبدالله‌يف (ازبكستان) 5- بكزاد آلماز اولو (قرقيزستان) يك

وزن 57 كيلوگرم: 1- ري هيگوچي (ژاپن)2-اسپنسر لي (آمريكا) 3- امان امان (هند)، 3- غلامجان عبدالله‌يف (ازبكستان)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۴۲:۴۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

۷ گزينه نهايي وزارت آموزش‌وپرورش چه‌كساني هستند + سوابق

وزارت آموزش و پرورش يكي از بزرگترين وزارتخانه‌هاي كشور است. آموزش و پرورش با 16 ميليون دانش‌آموز و خانواده‌هاي آنها به‌عنوان مخاطبان مستقيم در ارتباط است و جمعيتي بيش از 30 ميليون نفر با اين وزارتخانه مرتبط هستند.

انتخاب وزير آموزش و پرورش با توجه به مخاطبان وسيع اين وزارتخانه و نقش كليدي آن در تربيت نسل آينده كشور همواره از اهميت به‌سزايي برخوردار است.

از نظر megapari سايت مردم و فعالان حوزه آموزش و پرورش در انتخاب وزير براي اين وزارتخانه، مهم‌ترين بحث، ميزان شناخت وزير آموزش و پرورش از شرايط و مشكلات موجود، ارائه برنامه‌اي واضح، زمان‌بندي‌شده و قابل ارزيابي براي بهبود وضعيت و ارائه مستنداتي در خصوص تبحر و توان براي اجراي آن است.

با توجه به تغيير دولت سيزدهم و استقرار دولت چهاردهم، گمانه‌زني‌هايي درباره انتخاب وزير جديد آموزش و پرورش مطرح است، در اين مطلب به گزينه‌هايي كه تا امروز براي اين وزارتخانه كليدي مطرح شده است، مروري داريم.

سيد محمد بطحايي وزير آموزش و پرورش در دولت دوم حسن روحاني است؛ او متولد سال 1342 است. بطحايي داراي مدرك كارشناسي برنامه‌ريزي آموزشي و كارشناسي ارشد مديريت دولتي با گرايش مديريت مالي است.

در دوران وزارت بطحايي طرح‌هاي جديدي در وزارت آموزش و پرورش اجرا شد، عمده طرح‌هاي تحولي او در حوزه توجه به دانش‌آموزان و حفظ سلامت روان آنها بود.

وزارت آموزش و پرورش , رضامراد صحرايي , سيد محمد بطحايي ,

حذف مشق شب، حذف آزمون ورودي مدارس سمپاد در پايه هفتم و باقي ماندن آن فقط در پايه دهم، اجراي طرح بوم در مدارس با هدف كاستن از زمان آموزش و آزاد شدن زمان براي انجام فعاليت‌هاي تربيتي و مهارتي از جمله طرح‌هاي اجراشده در زمان وزارت سيد محمد بطحايي است.

سيد جواد حسيني؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دولت دوم حسن روحاني از 19 خرداد 1398 تا 12 شهريور 1398 بود. او مدتي را نيز به‌عنوان رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي فعاليت مي‌كرد.

حسيني متولد سال 1346 و داراي مدرك دكتراي تخصصي جامعه‌شناسي از دانشگاه ملي علوم روسيه است.

وزارت آموزش و پرورش , رضامراد صحرايي , سيد محمد بطحايي ,

محمود اماني طهراني، دبيركل فعلي شوراي‌عالي آموزش و پرورش است، او مدتي هم به‌عنوان مديركل دفتر تأليف كتاب‌هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري آموزش و پرورش فعاليت داشت.

او درباره مسائل جاري و فوري نظام آموزش و پرورش معتقد است: كمبود معلم جزو نيازهاي اوليه آموزش و پرورش است و هم‌اكنون استان‌هايي هستند كه با چند هزار كمبود نيرو براي اول مهر منتظر هستند.

وزارت آموزش و پرورش , رضامراد صحرايي , سيد محمد بطحايي ,

موضوع‌هاي فوريت‌دار ديگر مشكلات موجود درمسائل جاري آموزش و پرورش مانند نظام‌هاي سنجش، برنامه درسي، معلم، الگوي مشاركت مدارس و… است.

مهدي نويد ادهم متولد 1334، دبيركل شوراي‌عالي آموزش و پرورش در سال‌هاي 1382 تا 1384 و 1387 تا 1400 بود. او مدير طرح تدوين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش (طرح توسعه راهبري آموزش و پرورش ايران در افق 1404 است).

وزارت آموزش و پرورش , رضامراد صحرايي , سيد محمد بطحايي ,

رضامراد صحرايي؛ وزير فعلي آموزش و پرورش كه از خرداد سال 1402 در اين سمت حضور دارد. صحرايي پيش از اين به‌عنوان رئيس دانشگاه فرهنگيان فعاليت مي‌كرد.

كارنامه فعاليت يك سال و دو ماهه او در وزارت آموزش و پرورش با نقاط قوت و ضعف‌هايي همراه است و يكي از مسائل بارز دوره مسئوليت وي، نبود برنامه‌اي خاص براي اجرا و پيگيري است.

به‌ادغان برخي كارشناسان انتخاب صحرايي يعني ادامه مسير فعلي در آموزش و پرورش و به‌نظر مي‌رسد تغييري را در رويكرد آموزش و پرورش شاهد نباشيم؛ دوران وزارت صحرايي تا امروز برنامه‌هايي را به‌نفع دانش‌آموزان و در جهت سلامت روان آنها، مهارت‌آموزي و ارائه آموزش‌هاي نافع در مدارس به‌همراه نداشته است و حتي به‌اذعان برخي كارشناسان آموزشي برخي برنامه‌هاي اجراشده مانند امتحانات نهايي سه‌ساله در دوره متوسطه دوم، افزايش سطح دشواري سؤالات امتحانات در پايه نهم و متوسطه دوم منجر به سرگرداني و تحميل استرس بسيار به دانش‌آموزان و خانواده‌ها شده است.

نقاط ضعف و قوت صحرايي

حاشيه‌هاي برگزاري امتحانات نهايي در سه سال دوره متوسطه دوم، ضعف بسيار در حوزه فناوري آموزش و پرورش و اختلال در پنجره واحد خدمات الكترونيك وزارت آموزش و پرورش و ايجاد مشكلات بسيار براي مردم با تأخير در اعلام نتايج آزمون ورودي مدارس سمپاد و نمونه دولتي و مشكلات پيش‌آمده براي دريافت كارت امتحانات نهايي، كلاس‌هاي درس بدون معلم با گذشت چند ماه از آغاز سال تحصيلي گذشته، مشكلات مرتبط با رتبه‌بندي معلمان و ضعف‌هاي مشهود در نظارت بر مدارس كه ماحصل آن را در مشكلات مختلف مردم در ماجراي ثبت‌نام در تابستان 1403 مشاهده كرديم، از جمله نقاط ضعف كارنامه صحرايي است.

وزارت آموزش و پرورش , رضامراد صحرايي , سيد محمد بطحايي ,

اما عملكرد او در اين مدت با نقاط قوتي هم همراه بود از جمله تلاش براي استخدام معلمان و جبران كمبود معلم؛ به‌گفته صحرايي؛ در دولت سيزدهم بيش از 200 هزار رديف استخدامي به وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص يافت و يك‌پنجم معلمان كشور در دو سال اخير جذب شدند.

محمد باقر نوبخت متولد سال 1329، او داراي دكتراي اقتصاد از دانشگاه پيزلي اسكاتلند است. نوبخت براي چهار دوره متوالي در ادوار سوم، چهارم، پنجم و ششم مجلس شوراي اسلامي به‌عنوان نماينده رشت در مجلس حضور داشت، پيش از دولت يازدهم به‌عنوان معاون پژوهش‌هاي اقتصاديِ مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام فعاليت مي‌كرد و پس از آن، رئيس سازمان برنامه و بودجه بود.

وزارت آموزش و پرورش , رضامراد صحرايي , سيد محمد بطحايي ,

محسن حاجي‌ميرزايي متولد 1338 است او سال 1398 و در دولت دوم حسن روحاني به‌عنوان وزير آموزش و پرورش انتخاب شد.

دوران حدود دوساله سكانداري حاجي‌ميرزايي در وزارت آموزش و پرورش با توجه به نگاه مديريتي او، ثبات و آرامش نسبي را در اين وزارتخانه رقم زد.

حاجي‌ميرزايي در دولت مسعود پزشكيان به‌عنوان رئيس دفتر رئيس جمهور منصوب شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۳۲:۵۵ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

پايان قرارداد پرسپوليس با شركت هواپيمايي

قرارداد شركت هواپيمايي قشم اير با باشگاه پرسپوليس به پايان رسيده است

اواخر سال گذشته بود كه باشگاه پرسپوليس با شركت هواپيمايي قشم اير به توافق رسيد و قراردادي بين طرفين امضا شد تا پروازهاي پرسپوليس از آن پس به صورت اختصاصي با پروازهاي «قشم‌اير» انجام گرفته و سرخپوشان در ازاي تبليغ اين شركت هواپيمايي، از خدمات پروازي آن نيز در بازي‌هاي خارج از خانه بهره‌مند شوند.

در ادامه آموزش نصب مگاپاري آيفون طبيعي بود كه با پايان ليگ، اين قرارداد نيز به پايان برسد. پس از پايان فصل و در اين مدت، مذاكرات زيادي بين طرفين انجام شد اما هنوز زمينه هاي همكاري مجدد بين باشگاه پرسپوليس و قشم اير ايجاد نشده و طبق آخرين خبرهاي موثق دريافتي، بعيد است همكاري باشگاه پرسپوليس با اين شركت هواپيمايي ادامه پيدا كند. از اين رو بايد ديد باشگاه پرسپوليس موفق به توافق تازه با شركت هواپيمايي ديگري خواهد بود يا نه.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۱۵:۴۱ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)