اخبار ترند اخبار ترند .

اخبار ترند

صدور ۱.۲ميليون گواهي امضاي الكترونيك در بهار ۱۴۰۳

معاون زيرساخت كليد عمومي و امنيت اطلاعات تجاري مركز توسعه تجارت الكترونيكي از رشد ۶۵.۵ درصدي صدور گواهي امضاي الكترونيكي در سه ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد. رضا جوادي‌نيا در اين خصوص گفت: «در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ حدود يك ميليون و ۲۰۰هزار گواهي امضاي الكترونيكي در زيرساخت كليد عمومي كشور صادر شده كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل بيش از ۶۵.۵ درصد رشد داشته است.»

او در ادامه با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته در راستاي توسعه به‌كارگيري امضاي الكترونيكي در كشور، تصريح كرد: «مركز توسعه تجارت الكترونيكي بر اساس آيين‌نامه اجرايي ماده ۳۲ قانون تجارت الكترونيكي و بند ۷ ماده ۳ اساس‌نامه آن، متولي توسعه به‌كارگيري امضاي الكترونيكي در كشور است. در سال‌هاي اخير، اقدامات متنوعي در راستاي توسعه به‌كارگيري امضاي الكترونيكي توسط اين مركز انجام شده كه توسعه مراكز مياني فعال در زيرساخت كليد عمومي كشور و بهبود سطح خدمات اين مراكز از جمله اين موارد است.» اين مقام مسوول همچنين با اشاره به اقدامات دانلود برنامه پيش بيني فوتبال وان ايكس انجام گرفته در سال‌هاي اخير در راستاي سهولت و تسريع فرآيند دريافت گواهي الكترونيكي گفت: «صدور گواهي امضاي الكترونيكي براي افراد و سازمان‌ها در كشور با راه‌اندازي مركز مياني عام به عنوان نخستين مركز مياني در سال ۱۳۸۹ آغاز شد. علاوه بر اين، از سال ۱۳۹۹ با فراهم شدن امكان صدور گواهي الكترونيكي در بستر تلفن همراه، شاهد رشد چشمگير صدور و استفاده از امضاي ديجيتال در كاربردها و سامانه‌هاي مختلف بوده‌ايم.» او در ادامه مطرح كرد: «بيشترين آمار صدور گواهي الكترونيكي در اين بازه متعلق به سال ۱۴۰۲ بوده است كه بيش از ۴ ميليون و ۲۵۰ هزار گواهي امضاي ديجيتال در زيرساخت كليد عمومي كشور صادر شده است.»

معاون زيرساخت كليد عمومي و امنيت اطلاعات تجاري مركز تتا در پايان با اشاره به صدور حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار گواهي امضاي الكترونيكي در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ و رشد ۶۵.۵ درصدي آن نسبت به مدت مشابه در سال قبل، عنوان كرد: «با توجه به اضافه شدن دو مركز مياني خصوصي جديد به مجموع مراكز مياني فعال از ابتداي سال ۱۴۰۳ انتظار مي‌رود كه امسال نيز با رشد مطلوبي در حوزه صدور و به‌كارگيري امضاي ديجيتال در كشور مواجه بوده و آمار صدور گواهي الكترونيكي براي نخستين بار از مرز ۵ميليون گواهي در سال عبور كند.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۰:۳۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

شبكه اجتماعي ايلان ماسك با ۹ شكايت حريم خصوصي مواجه شد

ايلان ماسك با ادعاي استفاده‌ي بي‌اجازه از اطلاعات كاربران اتحاديه‌ي اروپا براي آموزش هوش مصنوعي خود با ۹ شكايت مبتني‌بر حريم خصوصي مواجه شد.

شبكه اجتماعي برنامه وان ايكس بت فارسي ايكس كه تحت مديريت ايلان ماسك قرار دارد، با ۹ شكايت حريم خصوصي در اتحاديه اروپا مواجه شده است. اين شكايات به‌دليل استفاده از داده‌هاي كاربران ساكن كشورهاي اتحاديه‌ي اروپا مانند ايرلند براي آموزش مدل هوش مصنوعي Grok بدون كسب رضايت آن‌ها مطرح شده‌اند.

شبكه‌ي اجتماعي ايكس كه پيش‌تر با نام توييتر شناخته مي‌شد، به‌دليل تغييرات گسترده‌اي كه پس از خريداري آن توسط ايلان ماسك اعمال شد، همواره در مركز توجه بوده؛ اما اين بار، استفاده از داده‌هاي كاربران بدون رضايت آن‌ها، نگراني‌هايي جدي را در مورد حريم خصوصي و امنيت اطلاعات كاربران به وجود آورده است.

مدل هوش مصنوعي Grok كه توسط ايكس توسعه داده شده است، براي بهبود عملكرد خود نياز به داده‌هاي گسترده‌اي دارد. اين داده‌ها شامل اطلاعات شخصي كاربران مثل پيام‌ها، موقعيت مكاني، شماره تلفن، افراد مورد علاقه و تعاملات كاربران مثل لايك و كامنت در شبكه‌هاي اجتماعي است؛ اما استفاده از اين داده‌ها بدون كسب رضايت كاربران، نقض آشكار قوانين حريم خصوصي اتحاديه‌ي اروپا محسوب مي‌شود.

يكي از كشورهايي كه به‌شدت به اين موضوع واكنش نشان داده، ايرلند است. مقامات ايرلندي اعلام كرده‌اند كه تحقيقات جامعي در اين زمينه آغاز كرده‌اند و در صورت اثبات نقض قوانين، جريمه‌هاي سنگيني براي ايكس در نظر گرفته خواهد شد. چنين موضوعي مي‌تواند تأثيراتي جدي بر آينده‌ي ايكس و همچنين ساير شركت‌هاي فناوري داشته باشد كه از داده‌هاي كاربران براي توسعه‌ي مدل‌هاي هوش مصنوعي خود استفاده مي‌كنند.

بنابر نظر كارشناسان، بهترين روش استفاده از داده‌‌هاي كاربران براي توسعه‌ي هوش مصنوعي، استفاده از گزينه‌اي براي گرفتن مجوز از آن‌ها است. ماسك و تيم مديريتي ايكس هنوز به طور رسمي به اين شكايات واكنش نشان نداده‌اند؛ اما شكايت يادشده مي‌تواند به بحراني بزرگ براي ايكس تبديل شود و اعتماد كاربران را به‌شدت تحت‌تأثير قرار دهد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۱:۲۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

سي‌ان‌ان مي گويد كه احتمالا حزب‌الله در ۱۲ آگوست حمله‌اي را آغاز خواهد كرد و ساعاتي بعد ايران حمله‌اي را شروع كند. به گزارش «انتخاب»؛ سي‌ان‌ان نوشت: اطلاعات اسرائيل معتقد است كه حزب‌الله در ۱۲ آگوست حمله‌اي را آغاز خواهد كرد و ساعاتي بعد ايران حمله‌اي را آغاز خواهد كرد. گفتني است كه ساعاتي پيش نيز اكسيوس نوشت: برآورد‌هاي اطلاعاتي اسرائيل حاكي از آن است كه ايران تصميم گرفته است به تلافي ترور هنيه، اسرائيل را هدف قرار دهد و ممكن است طي روز‌هاي آينده اين كار را انجام دهد. حمله ايران به اسرائيل مستقيم خواهد بود و ممكن است ظرف روز‌هاي آينده و حتي قبل از مذاكرات پنج شنبه آتش بس، آغاز شود.

 

 

سي‌ان‌ان مي گويد كه احتمالا حزب‌الله در ۱۲ آگوست حمله‌اي را آغاز خواهد كرد و ساعاتي بعد ايران حمله‌اي را شروع كند.

به گزارش «انتخاب»؛ سي‌ان‌ان نوشت: اطلاعات اسرائيل معتقد است كه حزب‌الله در ۱۲ آگوست حمله‌اي را آغاز خواهد كرد و ساعاتي بعد ايران حمله‌اي را آغاز خواهد كرد.

گفتني است كه ساعاتي پيش نيز اكسيوس سايت بدون فيلتر وان ايكس نوشت: برآورد‌هاي اطلاعاتي اسرائيل حاكي از آن است كه ايران تصميم گرفته است به تلافي ترور هنيه، اسرائيل را هدف قرار دهد و ممكن است طي روز‌هاي آينده اين كار را انجام دهد. حمله ايران به اسرائيل مستقيم خواهد بود و ممكن است ظرف روز‌هاي آينده و حتي قبل از مذاكرات پنج شنبه آتش بس، آغاز شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۴۶:۰۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

الزامات توسعه فناورانه

در اين چارچوب رفاه جامعه ناشي از توانمندي‌هاي يك جامعه در حوزه فناوري است. مروري بر جوامع مختلف نشان مي‌دهد كه آن دسته از اقتصادهايي كه توانايي بالايي در حوزه فناوري دارند، از سطوح رفاهي بالاتري برخوردار هستند و در قالب كشورهاي توسعه‌يافته قرار مي‌گيرند. توانمندي‌هاي بالاتر موجب مي‌شود كه جوامع از قدرت رقابت‌پذيري بالايي برخوردار هستند و نشان آن بالا بودن توليد داخلي و درآمد سرانه، ميزان صادرات كالا و عدم نگراني از ورود كالاهاي خارجي به بازارهاي داخلي است. اما سوال اصلي اين است كه چرا جوامع توانمندي‌هاي يكساني در حوزه فناوري ندارند؟ چرا برخي در اين حوزه موفق بوده و برخي ناموفق هستند؟ چرا برخي كشورها‌ براي حفظ توليد داخلي ناگزير از محدوديت از ورود كالاهاي خارجي به بازارهاي داخلي هستند و ناتوان از صادرات به بازارهاي خارجي هستند؟ فهم اين تفاوت نيازمند فهم فناوري و الزامات آن است.

در نظر بگيريد كه فناوري تماما در ماشين‌آلات و تجهيزات سايت 1x bet مستتر باشد، آن‌گاه يك اقتصاد با در اختيار گرفتن اين ماشين‌آلات مي‌تواند صاحب آن فناوري باشد. در اين‌صورت، مهم‌ترين عامل محدودكننده فناوري منابع مالي خواهد بود. حال چنانچه علاوه بر ماشين‌آلات، بخشي از فناوري در نيروي انساني و كاركنان باشد، آن‌گاه موضوع داشتن فناوري پيچيده‌تر خواهد شد؛ چون اكنون نحوه تعامل با نيروي انساني و بهره‌مندي از كيفيت لازم كاركنان بسيار دشوارتر خواهد بود. تصور كنيد يك كارگر خط توليد يك خودرو‌ساز، به هر دليلي، انگيزه لازم را نداشته باشد و وظيفه خود را به درستي انجام ندهد، آن‌گاه ولو آنكه تمام كارگران ديگر درست عمل كنند، در كيفيت آن كالا تاثير خواهد گذاشت، حال چنانچه بخش مهمي از كارگران فاقد چنين انگيزه‌اي باشند، آ‌ن‌گاه محصولات آن كارخانه كيفيت بسيار پايين و قيمت تمام شده بالايي خواهد داشت. بنابراين تعامل با كارگران و نظام انگيزشي بسيار حائز اهميت خواهد بود.

ماشين‌آلات و تجهيزات و كاركنان در طي زمان از بنگاه خارج خواهند شد. بنابراين بايد بنگاه‌ها براي تداوم پيشتازي ترتيباتي را در پيش گيرند تا دچار نوسان نشوند و از پايداري لازم برخوردار باشند. درست به همين دليل است كه بخشي از فناوري در سازمان و رويه‌هاي سازماني‌(سازمان افزار) و بخشي ديگر از فناوري در مستندات و دانش فني (اطلاعات افزار) متبلور است. سازمان افزار زمينه‌ساز هماهنگي بين كاركنان شده و اطلاعات‌افزار زمينه‌ساز انتقال تجربه در طي زمان مي‌شود. هدف از طرح اين موضوع آن است كه چگونگي درك مديران و سياستگذاران از اجراي فناوري در نوع سياستگذاري آن تاثير مي‌گذارد. در صورتي كه درك مديران صنعتي از فناوري صرفا موضوع ماشين‌آلات و تجهيزات باشد، آن‌گاه از ديدگاه آنها مهم‌ترين تنگنا كمبود منابع مالي است و در نتيجه به اجزاي ديگر و عوامل موثر بر آنها بي‌توجه خواهند بود.

 

ابعاد مختلف فناوري كه به آن اشاره شد، امكان تحقق آن را در فضايي به نام بنگاه فراهم مي‌كند. درست به همين دليل است كه اقتصادهاي توسعه‌يافته با نام بنگاه‌هاي موفق آن شناخته مي‌شوند و در كشورهاي در حال توسعه كمتر نامي از بنگاه‌هاي با اعتبار بين‌المللي وجود دارد. در اينجا تفاوت اصلي در بين بنگاه‌ها به سازمان آنها بازمي‌گردد. در واقع تفاوت بين يك خودرو‌ساز داخلي با يك خودروساز خارجي در كيفيت ساختار سازماني آن است. در يك بنگاه داخلي، حتي با وجود ماشين‌آلات پيشرفته و به‌دليل عدم توجه به اجزاي ديگر، كيفيت كالاي توليدي پايين خواهد بود. اما سوال اصلي آن است كه علت تفاوت بين سازمان بنگاه در اقتصادهاي مختلف چيست؟

در دنياي واقعي، سازمان بنگاه‌ها تحت تاثير نااطميناني‌ها و ريسك‌هايي است كه هر بنگاه با آن مواجه است. از اين‌رو در جوامع مختلف اين ريسك‌ها و نااطميناني‌ها متفاوت است و در نتيجه سازمان‌هايي متفاوت شكل مي‌گيرند و مهارت‌هاي متناسب با آن نيز شكل خواهند گرفت. در جوامعي كه منابع يك جامعه از جمله قدرت خريد مردم در بازارهاي متفاوت بر اساس شايستگي‌ها و خلاقيت‌ها باشد، آن‌گاه بنگاه‌ها ناگزيرند سازماني شكل دهند كه با ارتقاي فناوري، كيفيت‌هاي بالاتري را به بازار عرضه كنند و در جوامعي كه منابع جامعه بر اساس الگوي رانت توزيع مي‌شود، بنگاه‌ها بايد مهارت بالا در كسب رانت داشته باشند و در اين راستا سازماني با مهارتي اين‌چنين ايجاد مي‌‌شود. يك خودروساز در كشور توسعه‌يافته ناگزير از ارائه كيفيت مطلوب كالاست و كيفيت اوست كه تعيين‌كننده قيمت خواهد بود؛ اما يك خودروساز داخلي صرف‌نظر از كيفيت، در چارچوب فضاي رانتي و در قالب الگوي چانه‌زني تعيين‌كننده قيمت خواهد بود. بديهي است در چنين‌ شرايطي ضرورتي به ارتقاي فناوري و افزايش توان توليد وجود ندارد و جامعه با كاهش رفاه ناشي از خودروهاي با كيفيت پايين، آلودگي هوا، آمار بالاي تصادف و عدم برخورداري از افزايش درآمد ناشي از صادرات به بازارهاي خارجي مواجه خواهد شد.

با توضيحات فوق به خوبي مشخص است كه عدم برخورداري يك جامعه از توان فناوري و توليد و كاهش رفاه نتيجه فضاي اقتصاد ملي و مسيرهايي است كه اقتصاد ملي در اختيار بنگاه‌ها قرار مي‌دهد و نه صرفا عملكرد بنگاه و مديران آن و هرگونه سياستگذاري بايد معطوف به همه ابعاد آن باشد. از اين نوع رويكرد مي‌توان به ديدگاه سانجيا لعل در حوزه فناوري رسيد كه «فناوري فرآيندي جمعي، انباشتي، هزينه‌بر و وابسته به مسير است.»

تبيين مناسب در اين زمينه نيازمند استفاده از يك دستگاه نظري متناسب با اين واقعيت‌ها است. نهادگرايي جديد به‌عنوان يكي از شاخه‌هاي دانش اقتصاد كه در حال تبديل به يك جريان اصلي است، در اين زمينه تبيين‌هاي نزديك به واقعيت دارد. در چارچوب نهادگرايي جديد، بنگاه به‌عنوان يك سازمان است كه كيفيت نهادهاي آن تعيين‌كننده ماهيت سازمان بنگاه است. در واقع نهادها از طريق هزينه‌هاي مبادله جهت‌گيري سازماني بنگاه‌ها را تعيين مي‌كنند. اين امر شامل نهاد دولت، نهادهاي فناوري و سازه‌هاي ذهني‌(عقلانيت يا فرهنگ) است.

براي نمونه نهاد دولت به‌دليل تنوع تاثيرگذاري بر عملكرد اقتصادي از مهم‌ترين نهادهاي ماتريس نهادي است. نهاد دولت طيف وسيعي از قواعد بازي از قواعد قيمت‌گذاري متغيرهاي كليدي اقتصاد شامل نرخ بهره، دستمزد، نرخ ارز و قيمت حامل‌هاي انرژي تا نهاد قضايي را شامل مي‌‌شود. مروري بر ساختار هزينه‌اي بنگاه‌ها در اقتصاد ايران به خوبي حوزه تاثير‌گذاري قيمت‌گذاري متغيرهاي كليدي اقتصاد را بر عملكرد بنگاه‌ها، افزايش قيمت تمام‌شده و كاهش توان رقابت آن را نشان مي‌دهد. در شرايطي كه براي بنگاه‌هاي توليدي نرخ دسترسي به تسهيلات مالي كمتر از ۴۰درصد نيست، هرگونه سرمايه‌گذاري در حوزه فناوري غيرمنطقي خواهد بود. در حال حاضر تعداد بنگاه‌هايي كه درصد بالايي از فروش خود را صرف هزينه‌هاي مالي مي‌كنند، كم نيستند. تغييرات نرخ ارز و عدم قابليت پيش‌بيني هر‌گونه برنامه‌ريزي براي بنگاه‌ها را با سختي و دشواري مواجه كرده، علاوه براين با توجه به ميزان وابستگي خط توليد به مواد و قطعات وارداتي، سرمايه در گردش آنها را با مشكل مواجه كرده است. تغييرات قيمت حامل‌هاي انرژي موجب افزايش هزينه‌هاي انرژي بنگاه‌ها شده و نتيجه آن افزايش قيمت تمام شده آنها است. به‌دليل افزايش قيمت‌هاي ناشي از تورم، همه ساله بنگاه‌ها بايد هزينه‌هاي دستمزد خود را حداقل به اندازه تورم افزايش دهند و اين فشار هزينه‌اي بنگاه‌ها را بيشتر مي‌كند. از منظر تمام موارد فوق، مقايسه بين يك بنگاه در اقتصاد ايران با يك اقتصاد توسعه‌يافته گوياي تنگناهاي مديران ايراني است كه با فرض فهم موضوع فناوري مجالي براي پرداختن به اين موضوع را ندارند و همواره در روزمرگي حل بحران‌هاي بنگاه خود هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۴۶:۵۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

اختلاف 2 پيرمرد بر سر زباله در تهران/ پيرمرد ۶۵ ساله به قتل رسيد

رئيس پليس آگاهي پايتخت از دستگيري پيرمردي ۷۰ ساله كه درپي اختلاف بر سر زباله پيرمرد ۶۵ ساله همسايه را به قتل رسانده بود، خبر داد.سردار علي وليپور گودرزي درباره جزئيات سايت شرط بندي فوتبال 1xbet اين خبر گفت: چند روز پيش مأموران كلانتري ۱۴۵ ونك از طريق تماس تلفني با مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ از مرگ مشكوك پيرمردي ۶۵ ساله بر روي تخت اورژانس يكي از بيمارستان‌هاي شمال تهران با خبر شده و براي رسيدگي به موضوع وارد عمل شدند. در همين راستا نيز پرونده تشكيل شده و به دستور مقام قضايي رسيدگي تخصصي به آن بر عهده كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داده شد.

وي ادامه داد: كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي به‌همراه تيم بررسي صحنه جرم پاي در سردخانه بيمارستان گذاشتند و جسد مردي سالخورده را مشاهده كردند كه براثر ضربه مشت به قفسه سينه به قتل رسيده بود. بررسي‌هاي اوليه نيز نشان مي‌داد كه مقتول ساعتي قبل با پيرمرد همسايه كه حدوداً ۷۰ سال سن داشته درگير شده و در جريان نزاع هدف ضرب‌ و جرح قرار گرفته است.

به گفته وليپور گودرزي تحقيقات ابتدايي حكايت از آن داشت كه اين دو همسايه كه ساكن يكي از ساختمان‌هاي منطقه پاسداران هستند به‌خاطر مسائل ساختماني از جمله نحوه بيرون بردن زباله با يكديگر درگير شدند كه نهايتاً اين نزاع با ضربه مشت يكي از پيرمردها به قفسه سينه ديگري به پايان تلخي رسيده است. مصدوم هم كه دچار آسيب‌هاي جدي شده بود بلافاصله به بيمارستان منتقل شد اما متأسفانه تلاش پزشكان براي نجات جان وي بي‌نتيجه ماند و در بخش اورژانس جان خود را از دست داد.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه داد: كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ، پس از دريافت اين اطلاعات اقدام به اخذ مجوزهاي لازم قضائي كرده و با حضور در ساختمان محل زندگي مقتول، متهم را كه يك پيرمرد ۷۰ ساله بود بازداشت و به مقر انتظامي منتقل كردند. همچنين جسد براي انجام معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و متهم نيز براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۳۸:۳۴ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

واشنگتن براي حملات گسترده ايران به اسرائيل در هفته جاري آماده است

«جان كربي» سخنگو و هماهنگ كننده ارتباطات راهبردي شوراي بونوس شنبه 1xbet امنيت ملي آمريكا گفت كه واشنگتن براي حملات گسترده ايران و گروه‌هاي مقاومت در خاورميانه به اسرائيل در هفته جاري آماده است.

رويترز گزارش داد، كربي دوشنبه شب اظهار كرد كه آمريكا آرايش نيروهاي خود را در خاورميانه تقويت كرده و همچون اسرائيل درباره حمله احتمالي با حمايت ايران نگران است.

وي به خبرنگاران گفت: نگراني و انتظارات ما درباره زمان احتمالي آن با همتايان اسرائيلي خودمان مشترك است. ممكن است كه اين هفته باشد.

كربي افزود: ما بايد براي آنچه كه ممكن است مجموعه گسترده‌اي از حملات باشد، آماده باشيم.

وي همچنين گفت: روشن است كه ما نمي‌خواهيم ببينيم كه اسرائيل مجبور شود در برابر، حمله ديگري همانند آنچه كه در ماه آوريل رخ داد، از خود دفاع كند. اما اگر اين اتفاق رخ دهد ما به كمك به آنها براي دفاع از خودشان ادامه خواهيم داد.

به گزارش ايرنا، اضطراب و آشفتگي رواني رژيم اسرائيل از پاسخ حتمي ايران به ترور شهيد «اسماعيل هنيه» رئيس دفتر سياسي جنبش حماس و واكنش مقاومت اسلامي لبنان به ترور شهيد «فواد شكر» فرمانده ارشد خود روز به روز افزايش مي‌يابد.

راديو رژيم صهيونيستي اعتراف كرده است كه بعد از ترور شهيد هنيه نوعي انتظار همراه با ترس و وحشت صهيونيست‌ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به اين عمليات ترور هستند.

بر اساس اين گزارش، سرويس‌هاي اطلاعات رژيم صهيونيستي هم تلاش مي‌كنند تا با كمك متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

راديو رژيم صهيونيستي با اشاره به خلوتي خيابان‌ها و نگراني‌هايي كه در چهره تك تك صهيونيست‌ها موج مي‌زند، آن را شبيه به شرايط دوره كرونا توصيف كرده است.

رسانه‌هاي صهيونيستي همچنين از مختل شدن حركت گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها و لغو بسياري از پروازها و سردرگمي مسافران سخن مي‌گويند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۲۱:۳۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

پيش‌نگر تعميق ركود

با توجه به تغييرات در شرايط اقتصاد جهاني، ضروري است اقتصاددانان از شاخص‌هايي استفاده كنند كه بتواند تغييرات اقتصاد و به‌ويژه تغييرات بخش توليد را پيش‌بيني كند. شاخص مديران خريد يا PMI يكي از شاخص‌هايي است كه اطلاعات پيش‌بيني‌كننده‌اي در مورد وضعيت اقتصادي كشورها ارائه مي‌دهد. اين شاخص در واقع انقباض يا انبساط فعاليت‌هاي اقتصادي را نشان مي‌دهد. نوريس و چين (2016) مطالعه‌اي در مورد اين شاخص انجام داده‌اند كه بر مبناي داده‌هاي نظرسنجي ماهانه شركت‌ها، تحولات فعاليت‌هاي اقتصادي را مستقيما از بخش توليد اندازه‌گيري مي‌كند.

داده‌هاي اين شاخص براي پيش‌بيني بونوس هاي ثبت نام سايت وان ايكس بت و ارزيابي اقتصاد استفاده مي‌شود، زيرا قبل از توليد ناخالص داخلي كشورها منتشر مي‌شود. كافمن (1999) در مطالعه خود ادعا كرده است كه PMI بينش‌هايي در مورد تغييرات در فعاليت‌هاي اقتصادي در ايالات‌متحده ارائه مي‌دهد؛ بنابراين، اين شاخص را مي‌توان به‌عنوان شاخص تصميمات استراتژيك در نظر گرفت. كونيگ (2002) در مطالعه خود بيان كرده است كه PMI قدرت پيش‌بيني تغييرات توليد ناخالص داخلي را دارد. اسميرنوف (2010) با بررسي شاخص‌هاي اصلي بحران 2008 روسيه، مشخص كرد كه يكي از دو شاخص اصلي نشانگر بحران آتي PMI است. دي بانت (2012) در مطالعه خود بيان كرده است كه بررسي دقيق داده‌هايPMI قبل از تخمين توليد ناخالص داخلي سودمند خواهد بود.

 

شاخص مديران خريد (شامخ) كل اقتصاد در سه‌ماه گذشته افت بالايي را تجربه كرده و به مقاديري رسيده كه حتي در اوج تحريم‌‌‌ها نيز سابقه نداشته است. با وجود پايين‌‌‌تر بودن رقم شامخ در ارديبهشت‌‌‌ماه سال‌جاري در مقايسه با زمان مشابه در سال‌هاي قبل، همچنان اين شاخص عددي بالاي 50 را در اين ماه تجربه كرده كه نشان‌‌‌دهنده نبود ‌وضعيت ركودي شديد (و تا حدودي رونق نسبي) در اقتصاد بود. در دوماه گذشته اوضاع اقتصادي ايران در شرايط بسيار بغرنجي قرار گرفته و به شكل بي‌‌‌سابقه‌‌‌اي، رقم شامخ به سطوح پايين‌‌‌تر از ۵۰ رسيده است. اين شاخص براساس نظرسنجي از مديران خريد بنگاه‌‌‌‌‌‌هاي اقتصادي محاسبه مي‌شود و يك شاخص پيش‌‌‌نگر نسبتا دقيق از وضعيت آتي اقتصاد است؛ ارقام پايين‌‌‌تر از 50 براي اين شاخص، زنگ خطري براي اقتصاد و هشداري براي حكم‌‌‌فرما شدن وضعيت ركودي بر اقتصاد است. از اين‌رو كاهش شديد اين شاخص در ماه‌‌‌هاي خرداد و تير نگراني از بروز ركود را افزايش مي‌دهد. همان‌طور كه در نمودار مشاهده مي‌شود، مقدار شامخ در دوماه اخير كاهش زيادي داشته كه از سال ۹۸ مسبوق به سابقه نبوده و به اين طريق ركورد جديدي براي اين شاخص در اين دو ماه ثبت شده است.

با به شهادت رسيدن رئيس‌دولت سيزدهم و بروز ابهام در مورد دولت آتي و تصميمات و سياست‌‌‌هاي آن، فضاي اقتصادي كشور با نااطميناني بالايي مواجه شد. به‌طور معمول با بالا رفتن نااطميناني و ابهام در مورد دورنماي شرايط اقتصادي، تصميمات مهم براي خريد به تعويق مي‌‌‌افتند. از همين‌رو سفارش‌هاي جديد مشتريان در ماه خرداد به كمترين ميزان از تير ۱۴۰۰ رسيده است. هرچند در تيرماه انتخابات رياست‌جمهوري به پايان رسيد، اما به دليل ‌تشكيل نشدن كابينه، همچنان فضاي تصميم‌گيري براي فعالان اقتصادي مبهم است. به نظر مي‌رسد نبود ‌چشم‌‌‌انداز روشن تا مشخص شدن كابينه و وزراي دولت بعدي همچنان ادامه داشته باشد.

سياست جديد وزارت صمت براي ثبت‌سفارش‌هاي مواد اوليه در سامانه جامع تجارت عامل ديگري است كه خريد نهاده‌‌‌هاي توليد بنگاه‌‌‌ها را دشوار كرده است. از سوي ديگر ‌عدم تخصيص كافي ارز از سوي بانك‌مركزي و مشكلات گمركي ترخيص كالا به مشكلات تامين مواد اوليه دامن زده است، به نحوي كه به‌رغم كاهش تورم نهاده‌‌‌ها توليدكنندگان كشور، به‌خصوص بنگاه‌‌‌هاي كوچك‌مقياس، براي تامين مواد اوليه با محدوديت مواجه بوده‌‌‌اند. چالش‌‌‌هاي بخش توليد صرفا به عوامل مذكور محدود نمي‌شود. در سال‌هاي گذشته به دلايلي همچون نبود سرمايه‌گذاري متناسب در بخش نيروگاهي، فقدان قيمت‌گذاري مناسب و فرسودگي سيستم‌هاي مصرف و توزيع، مصرف برق در كشور از توليد آن پيشي گرفته است. اين ناترازي در شبكه تامين برق سبب قطعي‌‌‌هاي مكرر برق شده و فرآيند توليد در كشور را مختل كرده است. اين قطعي برق در تيرماه شدت گرفته است و توليدكنندگان دو روز در هفته به برق دسترسي ندارند. به اين ترتيب توليدكنندگان، به‌خصوص توليدكنندگان بخش صنايع پوشاك و چرم، صنايع فلزي، صنايع كاني‌‌‌هاي غيرفلزي، نساجي و صنايع غذايي با زيان هنگفت اقتصادي مواجه شده‌‌‌اند كه باعث شده است بنگاه‌‌‌ها نتوانند از ظرفيت متعارف توليدي خود بهره ببرند و در سطوح پايين توليد كنند.

ميزان استخدام و به‌كارگيري نيروي انساني يكي از مولفه‌‌‌‌هاي كليدي مهمي است كه بر ميزان نهايي اين شاخص تاثير زيادي دارد. در تيرماه سال‌جاري شديدترين كاهش در اشتغال رخ داده كه از مرداد سال 1400 بي‌‌‌سابقه بوده است. كاهش ظرفيت توليد، بنگاه‌‌‌ها را ناچار به تعديل نيرو و عدم‌استخدام جديد كرده است. از طرفي به نظر مي‌رسد كه تورم مزمن در كشور و نبود ‌تناسب بين حقوق و دستمزد با هزينه‌‌‌ها سبب كاهش تمايل به كار و كمبود نيروي كار متخصص براي بنگاه‌‌‌ها شده است.

با در نظر گرفتن همه‌‌ جهات بايد در نظر داشت كه مشكلاتي از قبيل ناترازي انرژي و قطعي برق، تورم بالا و... در كوتاه‌‌‌مدت برطرف نخواهند شد و به سياستگذاري دقيق در بلندمدت نياز دارند؛ اما تشكيل كابينه دولت چهاردهم و مشخص شدن مواضع وزراي دولت جديد مي‌‌‌تواند از نااطميناني بالايي كه بين فعالان اقتصادي وجود دارد بكاهد و تقاضا براي محصولات توليدي بنگاه‌‌‌ها مجددا افزايش پيدا كند. در اين صورت مي‌‌‌توان خوش‌بين بود كه كاهش در اين شاخص با برطرف شدن مشكل كمبود برق در فصل بعدي متوقف شود و اقتصاد با ركود مواجه نشود.

لطمه‌هاي توليد از قطعي برق
شاخص مديران خريد بخش صنعت تعديل فصلي‌شده در تير 1403، معادل 45.1 محاسبه شده است. اين عدد حاكي از آن است كه براساس اظهارات مديران بنگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، وضعيت كلي صنعت در كشور با شيب متوسطي در حال منفي شدن است. بررسي‌‌‌ها نشان مي‌دهد كه تمامي 12صنعت، در شاخص «مقدار توليد محصولات» افت داشته‌‌‌اند كه دليل آن را مي‌‌‌توان كمبود برق و تعطيلي‌‌‌هاي پي در پي بنگاه‌‌‌ها و افزايش قيمت خريد مواداوليه دانست.به گزارش اتاق‌ايران، شامخ مديران خريد، براساس اظهارات مديران بنگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي هر يك از صنايع تهيه شده و خاصيت آهنگي دارد. هر يك از اعداد منتشرشده نسبت به ماه قبل محاسبه شده و اعداد پايين‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر از 50 به معناي انقباض فعاليت در آن صنعت و اعداد بالاي 50، به معناي انبساط فعاليت در صنعت مذكور است. در اين ميان، هرچه عدد بالاي 50 بزرگ‌تر باشد، به معناي آهنگ بهبود سريع‌‌‌تر است و عكس اين موضوع براي اعداد پايين 50 صادق است.

«صنايع غذايي» و نبود عوامل توليد
شامخ كل فعاليت‌‌‌هاي «صنايع غذايي» در تيرماه 1403، توسط صاحبان بنگاه‌‌‌هاي اين بخش 47.7 برآورد شده است. به دليل كمبود برق و قطعي‌‌‌هاي مكرر صنايع در تيرماه، مقدار توليد محصولات اين بخش حياتي كه عموما ميزان تقاضاي آن كاهش قابل‌توجهي نمي‌‌‌يابد، نسبت به ماه گذشته افت داشته و به دليل برنامه‌‌‌هاي قطعي برق كه از سوي وزارت نيرو به صنايع ابلاغ شده، ميزان سفارش‌هاي جديد اين بخش نيز كاهش داشته است كه علت آن را به دليل گفته‌شده مي‌‌‌توان در دسترس نبودن عوامل توليد براي بخش توليد دانست. مضاف بر متاثر شدن مقياس‌‌‌هاي گفته‌شده از كمبود برق، ميزان استخدام و به‌كارگيري نيروي انساني نيز در اين بخش كاهش داشته است كه آن را مي‌‌‌توان دليلي ديگر براي شرايط نامساعد بخش توليد و عرضه دانست. قيمت خريد مواداوليه در اين بخش از صنعت كاهش داشته، ولي قيمت محصولات توليدشده در بازار به دليل قيمت‌گذاري دستوري دولت در «صنايع غذايي» نسبتا تغييري داشته و ثابت مانده است. شاخص مثبت اين بخش از صنعت در تيرماه را مي‌‌‌توان افزايش ميزان صادرات كالا دانست كه با شيب كمي در حال افزايش است. با اين حال، مديران بنگاه‌‌‌هاي فعال در حوزه «صنايع غذايي»، انتظارات توليد در ماه آينده را صعودي برآورد كرده‌‌‌اند.

«صنايع نساجي» همچنان در ركود
«صنايع نساجي» در ماه گذشته مانند يك‌سال اخير، همچنان شرايط سختي را گذرانده‌ است. مطابق اظهارات مديران بنگاه‌‌‌هاي فعال در اين بخش، شامخ كل فعاليت «صنايع نساجي» 48.9 ثبت شده است كه نشان از افتي با شيب كم دارد. مقدار توليد محصولات، در اين بخش 39.0 ثبت شده است. به نظر مي‌رسد «صنايع نساجي» مانند باقي صنايع متاثر از كمبود برق نبوده؛ چرا كه ميزان سفارش‌هاي جديد آن تقريبا ثابت مانده و ميزان استخدام و به‌كارگيري نيروي انساني با شيب قابل‌توجهي افزايش داشته است. با وجود افزايش قيمت، خريد مواد اوليه افزايش داشته است و قيمت فروش محصولات توليدشده در داخل كشور، با ثبت عدد 33.3، كاهش چشمگيري داشته است. به نظر مي‌رسد بخش عرضه در «صنايع نساجي»، با كاهش سرعت انجام و تحويل سفارش و كاهش ميزان فروش محصولات روبه‌‌‌رو بوده است. با اين حال انتظارات توليد اين بخش در ماه آينده با اظهار عدد 75.8، رو به بهبود خواهد بود.

«پوشاك و چرم» تحت تاثير قطعي برق
كمترين ميزان شامخ كل فعاليت‌‌‌ها در تيرماه 1403، با اظهار عدد 35.6 از سوي مديران بنگاه‌‌‌ها، متعلق به «صنايع پوشاك و چرم» بوده كه كمترين ميزان توليد محصولات را داشته است. بنابر اظهار مديران، افت توليد محصولات نسبت به خردادماه، 28.4 بوده است كه اين را بي‌‌‌شك مي‌توان از اثرات مستقيم قطعي برق دانست. همچنين به دليل اعلام وزارت نيرو مبني بر كمبود برق براي صنايع در كل تابستان، بنگاه‌‌‌هاي توليدي «پوشاك و چرم» سفارش‌هاي جديد بسيار كمي را پذيرفته‌‌‌اند. موجودي مواداوليه در اين بخش كاهش چشمگيري داشته و در مقابل نيز قيمت خريد مواداوليه با شيب تندي افزايش يافته است. كاهش ميزان استخدام و به‌كارگيري نيروي انساني در اين بخش حاكي از وجود فشارهاي متعدد در تمام بخش‌‌‌هاي توليد «صنايع پوشاك و چرم» است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۱۴:۰۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

گزارش ظريف درباره انتخاب كابينه به مردم/ادامه راه را از دانشگاه پي مي‌گيرم

محمد جواد ظريف يكشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ در شبكه ايكس نوشت: سلام بر مردم بزرگوار و خطاپوش ايران امروز جناب دكتر پزشكيان وزراي دولت چهاردهم را به مجلس معرفي فرمودند كه براي همگي آرزوي موفقيت دارم.

وي افزود: از نوزده وزيري كه امروز معرفي شدند، سه نفر نامزد نخست، ۶ نفر نامزد دوم يا سوم و يك نفر نامزد پنجم كميته‌ها و يا شوراي راهبري بودند. بارها گفته‌بودم كه انتخاب اعضاي دولت حق رئيس جمهور است و شوراي راهبري و كميته‌ها نهاد مشورتي هستند.

رئيس شوراي راهبري دولت طريقه استفاده از بونوس 1xbet چهاردهم ادامه داد: از ايشان سپاسگزارم كه اين افتخار را به بنده دادند كه در اين تجربه جديد و ابتكار شجاعانه، مشاركتي داشته باشم. از دوستانم در كميته‌ها و شوراي راهبري نيز سپاسگزارم كه چهار هفته شبانه روز كوشيدند و بيش از هزار نامزد را بررسي كردند، تا نتيجه را به رئيس جمهور محترم ارائه نماييم.

ظريف تصريح كرد:‌ البته از نتيجه كار خود رضايت ندارم و از اين‌كه نتوانستم به شكل شايسته‌اي نظر كارشناسي كميته‌ها و حضور بانوان، جوانان و اقوام را آن‌گونه كه كه وعده داده‌بودم به نتيجه برسانم، شرمنده‌ام.

وي افزود: البته هنوز برخي معاونت‌هاي رئيس جمهور باقي مانده كه اميد است اين كاستي كمي جبران شود.

ظريف ادامه داد: به هر حال، اين اولين تجربه و پر از كاستي بود و بي‌گمان در آينده بهبود خواهد يافت. ولي در كنار مشكلات ديگر، براي بنده ادامه راه در دانشگاه را رقم زد. در پيشگاه مردم بزرگ ايران براي ناتواني خود در پيگيري امور در دالان‌هاي سياست داخلي پوزش مي‌خواهم.

معاون راهبردي رئيس جمهور تصريح كرد: برخي بنده را زودرنج دانسته‌اند. گمان مي‌كنم در دوازده سال گذشته در برابر هجمه‌هاي بي‌سابقه، بيش از بسياري از مدعيان، صبر و مقاومت نشان داده‌باشم، ولي نسبت به نگرش و نگراني مردم حساسيت فراوان دارم. ما را سري است با تو كه گر خلق روزگار دشمن شوند و سر برود هم بر آن سريم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۰۵:۰۳ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

لغو ترددهاي مسافري دريايي مركز هرمزگان تا اطلاع ثانوي

عليرضا اديمي اظهار كرد: به دليل نا مساعد بودن شرايط جوي، تردد‌هاي مسافري بندر شهيد حقاني از ظهر امروز تعطيل شده است.

وي با بيان اينكه سه فاكتور مهم ميدان سايت اصلي وان ايكس بت فارسي ديد افقي، سرعت باد و ارتفاع موج در تصميم‌گيري براي تردد شناور‌هاي كلاس مختلف تاثيرگذار است، افزود: در حال حاضر كليه تردد‌هاي خروجي و ورودي بندر شهيد حقاني با وجود شرايط نامناسب جوي لغو شده است.

مدير بزرگترين بندر مسافري كشور خاطرنشان كرد: مواج شدن دريا و افزايش سرعت باد در مسير، منجر به لغو تردد‌هاي دريايي در مركز هرمزگان شده است، اما به محض مساعد شدن شرايط تردد، كار جابجايي مسافران از اين بندر مجددا آغاز مي‌شود.

اديمي با اظهار اينكه هم‌اكنون تردد ورودي از قشم و هرمز و خروجي به سمت اين جزاير هر دو تعطيل است، گفت: اميدواريم تا غروب امروز، تردد‌ها به حالت عادي بازگردد يا حداقل بتوانيم يك يا دو بخش از شناور‌ها را وارد مسير تردد كنيم.

گفتني است، بر‌اساس تقسيم‌بندي صورت گرفته، شناور‌هاي مسافري فعال در مسير‌هاي بندر شهيد حقاني به جزيره هرمز و جزيره قشم، به سه بخش تقسيم شده‌اند كه هر دسته مي‌توانند در شرايط مشخصي تردد كنند.

شناور‌هاي كلاس A+ قادر هستند در شرايطي كه حداكثر سرعت باد ۲۲ نات و ارتفاع موج ۳.۵ پا باشد، تردد كنند و اين ميزان براي شناور‌هاي كلاس A، حداكثر سرعت ۲۰ نات و ارتفاع موج سه پا است.

شناور‌هاي كلاس B نيز قادر به درياروي و تردد در شرايطي كه سرعت باد ۱۸ نات و ارتفاع موج دو پا باشد را دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۵۵:۴۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

كاركنان حفاظت و اطلاعات بدون تحقيق كسي را متهم نكنند

به‌مناسبت روز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه مراسمي با حضور رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح، شوراي معاونين، مسئولان و كارشنان حفاظت و اطلاعات سازمان قضايي سراسر كشور در ستاد مركز و به صورت برخط در سراسر كشور برگزار شد. حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان؛ رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح در اين مراسم در سخناني با بيان اينكه كاركنان حفاظت و اطلاعات بايد خود در اوج پاكيزگي و سلامت باشند، خطاب به مسئولان و كارشناسان حفاظت و اطلاعات سازمان اظهار كرد: كار حفاظت و اطلاعات كار مهم و سخت است و طبق فرمايش مقام معظم رهبري اگر صيانت از جانب خودمان نباشد كار سخت مي‌شود و در واقع با دستمال كثيف نمي‌توان چيزي را تميز كرد.

وي افزود: مقام معظم رهبري 1xbet اصلي فرموده‌اند؛ مبادا به عنوان اينكه كارتان مهم است فرضاً اگر اشتباه هم كرديد و به كسي ظلم شد بگوييد چكار كنيم. كار شما مانند جراح چشم، ظريف است و بايد مراقب بود هيچ رگي بي‌حساب زير چاقوي جراحي شما قرار نگيرد، اگر اين حساسيت را به خرج داديد، كار شما ناب است و از بس بالا است نمي‌توان روي آن قيمت گذاشت.

وي با بيان اينكه كاركنان حفاظت و اطلاعات بدون تحقيق، تدبير و يقين نبايد كسي را متهم كنند، گفت: اينكه من صاحب اختيارات و امكانات هستم، نمي‌توانم خارج از اصول و استاندارد و يا با ظنّ شخصي بگويم اين سوژه منحرف شده است، در اين حالت اگر فهميديم كه اشتباه كرديم، فرداي قيامت بايد جوابگو باشم، چرا كه آبروي او را برده‌ايم. مضافاً آنكه در مواردي هم كه يقين داريم نمي‌توانيم آبروي او را ببريم و صرفاً بايد از طريق مسئولان مربوطه با او برخورد كنيم.

پورخاقان بيان كرد: بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري كار سخت، حساس و مهم حفاظت ها، در صورت اشتباه نبايد مانع از پذيرش اشتباه از سوي كاركنان اين مجموعه شود.

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح يكي از بالاترين وظايف حفاظت و اطلاعات را صيانت از كاركنان سازمان دانست و گفت: حفاظت و اطلاعات سازمان از گذشته تاكنون به دنبال مچ‌گيري نبوده است و رفتار عوامل حفاظت اين را نشان داده است.

وي بيان كرد: كسي كه در مظان آلودگي است نبايد عوامل حفاظت، ميدان و زمينه فساد را به بهانه جمع‌آوري سند و مدرك بيشتر در خصوص اثبات آلودگي وي، براي آن فرد باز بگذارند. اگر چه تا به امروز در سازمان قضايي اين نوع نگاه وجود نداشته و صرفاً از باب يادآوري به آن اشاره مي‌كنم.

پورخاقان با بيان اين توصيه كه همه ما بايد براي جلوگيري از انحراف، خود را به سلاح ايمان و تقوا تجهيز كنيم چرا كه شيطان ما را نيز فريب مي‌دهد،گفت: دائم بايد خودمان را در معرض هجوم هواي نفس، غرور، انحراف فكري، انحراف مالي، انحراف جنسي ببنيم و از خداوند استمداد بجوييم كه خداي ناكرده در اين مسير گرفتار نشويم.

وي تأكيد كرد: كاركنان حفاظت سازمان بايد كمك حال مسئولان باشند؛ در برخي امور و يا انتخابي كه احساس مي‌كنند مدير مربوطه اشتباه كرده با احساس تكليف مصلحانه و منصفانه، مشاوره دلسوزانه با مديران داشته باشند، در عين حال نبايد به عنوان يك ركن جدا در كار مديران سازمان و امور اداري دخالت كنند.

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح با تأكيد بر حفظ اطلاعات، اسرار و اسناد در سازمان، گفت: حفظ اطلاعات، اخبار و اسناد در سازمان قضايي نيروهاي مسلح با توجه به حساسيت و وظايفي كه به عهده دارد، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و بايد مراقب بود كه اطلاعاتي به بيرون درز نكند و از اسناد و اماكن مراقبت كرد كه تهديدي نسبت به آن وجود نداشته باشد.

فراهم شدن ابزار جلوگيري از آسيب فضاي مجازي

در ادامه مسلم محمدياران؛ مديركل حفاظت و اطلاعات سازمان قضايي نيروهاي مسلح با بيان سخناني گفت: 17 مرداد سالروز تشكيل حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه به دستور مقام معظم رهبري است كه با دستورات و تأكيدات ايشان به اين مركز به‌عنوان مجموعه‌اي كه وظيفه صيانت از نيروي انساني قوه قضاييه را به‌عهده دارد، همراه بود.

مديركل حفاظت و اطلاعات سازمان قايي نيروهاي مسلح اظهار كرد: يكي از آسيب‌هاي جدي، فضاي مجازي است كه امروز مي‌توانيم بگوييم تمام امكانات نرم‌افزاري مورد نياز، براي رصد مستمر همكاران در فضاي مجازي را داريم و از امروز با قوت و قدرت براي جلوگيري از درز اسرار و اطلاعات سازمان و همچنين جلوگيري از ريزش نيروها در اين حوزه ورود خواهيم كرد.

وي ادامه داد: با همراهي خوب قضات و كاركنان سازمان كليه شعب دادگاه و دادسرا و دفاتر آن مجهز به دوربين مداربسته شده و با كنترل و نظارتي كه به وجود آمده، اقدامات خوبي در جهت صيانت از نيروها انجام شده است.

در ادامه اين مراسم آقايان حسينعلي مير؛ مسئول حفاظت و اطلاعات سازمان قضايي سيستان و بلوچستان، فرامرزپور؛ مسئول حفاظت و اطلاعات سازمان قضايي كرمان و احمدي؛ كارشناس حفاظت و اطلاعات سازمان قضايي كرمانشاه به صورت برخط در خصوص مسائل و مشكلات حوزه خود مطالبي بيان كردند.

همچنين در اين مراسم از سامانه صدور كارت شناسايي سازمان رونمايي شد.

در پايان نيز از مسئولان و كارشناسان برتر حفاظت و اطلاعات سازمان قدرداني شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۴۴:۲۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)