اخبار ترند اخبار ترند .

اخبار ترند

اولين واكنش عليرضا حيدري به ماجراي خروج ناگهاني از برنامه زنده تلويزيوني

شب گذشته (دوشنبه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳) عليرضا حيدري دارنده ۶ مدال كشتي كد هاي هديه bc game جهان و المپيك، به همراه حسين توكلي قهرمان وزنه برداري المپيك سيدني ميهمان‌هاي ويژه برنامه اختتاميه المپيك ۲۰۲۴ پاريس در شبكه ورزش بودند كه صحبت‌هاي مجريان و نحوه ترك برنامه توسط عليرضا حيدري، با حواشي زيادي همراه شد.

پس از صحبت‌هاي عليرضا حيدري در رابطه با مسابقه ناهيد كياني مقابل كيميا عليزاده، حواشي مبني بر اينكه مجريان صداوسيما در واكنش به صحبت‌هاي حيدري او را از ادامه حضور در برنامه منع كرده و با ديالوگ‌هاي خود او را به خارج از برنامه هدايت كردند، مطرح شد.

اين اتفاق با واكنش‌هاي زيادي از سوي كاربران فضاي مجازي رو به رو شد كه اكنون عليرضا حيدري، شخصا نسبت به اين موضوع واكنش نشان داد.

حيدري درباره حواشي پيش آمده گفت: موضوع آنطور كه در فضاي مجازي مطرح شد نيست و كسي بنده را از برنامه بيرون نكرد. من خودم از مجريان و تهيه كننده برنامه درخواست كرده بودم كه زودتر پخش زنده را ترك كنم چرا كه ديروقت بود و خسته بودم. اينكه كسي گفته باشد من ديگر در برنامه نباشم، اينطور نبود و من خودم مي‌خواستم برنامه را ترك كنم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۵۵:۲۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

درخواست شولتز از نتانياهو براي آتش بس در نوار غزه

"اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان در تماسي تلفني از "بنيامين نتانياهو"، نخست وزير رژيم صهيونيستي خواسته است تا با جنبش مقاومت فلسطين حماس به توافق برسد.

يك سخنگوي دولت آس 90 در برلين اعلام كرد كه شولتز امروز يكشنبه در تماس تلفني با نتانياهو تاكيد كرد، زمان نهايي كردن توافقنامه آزادي گروگان ها و آتش بس فرا رسيده است.

وي مدعي شد كه بسياري از اهداف نظامي در مبارزه با حماس محقق شده است و تلفات غيرنظامي و رنج هاي انساني در نوار غزه بسيار زياد است. صدراعظم آلمان گفت كه پايان جنگ در غزه گامي تعيين كننده در جهت كاهش تنش منطقه اي خواهد بود.

وي در موضعي كاملا جانبدارانه از اسرائيل و بدون در نظر گرفتن اقدامات تحريك كننده رژيم صهيونيستي در منطقه ضمن ابراز نگراني درباره تشديد تنش هاي منطقه اي اين گونه اظهار داشت كه دولت فدرال تهديدهاي ايران، حزب الله و ديگران عليه امنيت رژيم صهيونيستي و شهروندانش را محكوم مي كند. وي تاكيد كرد: اكنون بيش از هر زمان ديگري شكستن مارپيچ خشونت تلافي جويانه، كاهش تنش ها و تلاش سازنده براي تنش زايي مهم است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۵۹:۳۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

ناصر جبلي درگذشت

ناصر جبلي شاعر ، نويسنده و پدر حميد جبلي( هنرمند سرشناس) كه در اين سال‌ها در برخي فيلم‌ها به ايفاي نقش هم پرداخته بود، از دنيا رفت.

طبق پيگيري خبرنگارآس بت انفجار ناصر جبلي شامگاه ۱۵ مرداد ماه به دليل كهولت سن از دنيا رفت و امروز به خاك سپرده شده است.

مراسم يادبود ناصر جبلي فردا ۱۷ مرداد ماه در مسجد الرضا ميدان نيلوفر از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ برگزار مي‌شود.

دو سال قبل خبر رسيد كه خاطرات ناصر جبلي (پدر بازيگر سينماي ايران حميد جبلي) با عنوان «خاطرات ساكن خيابان آمل» با ويرايش و دراماتورژي هومن ظريف منتشر شده است.

هومن ظريف، روزنامه نگار و مستندساز در ديباچه اين كتاب كه توسط نشر «انديشه عصر» منتشر شده، آورده است: «بيش از پانزده سال پيش، سال ۱۳۸۷ كه در نظر داشتم مستندي از استاد فقيد دكتر حسين گل گلاب تهيه كنم، به دنبال آشنايان استاد مي‌گشتم تا اينكه در فيلم هاي ويديويي بتامكس آرشيو دكتر هما گل گلاب، متوجه فيلم مراسم نخستين سالگرد دكترحسين گل گلاب شدم.

مجري مراسم هم خود شعر مي‌خواند و هم از حضار دعوت مي كرد تا در سخناني درباره شخصيت علمي و فرهنگي دكتر گل گلاب، نكاتي را بيان كنند. از دكتر هما گل گلاب جوياي رد پايي از اين مجري مراسم شدم كه ايشان گفتند اين فرد، جناب ناصر جبلي همسايه ما در خيابان آمل بودند. اين شد كه نخستين فردي كه جلوي دوربينم قرار گرفت، ناصر جبلي بود.

ناصر جبلي از بيش از هفتاد سال پيش كار مطبوعاتي دارد و مقالات زيادي چاپ كرده است و علاوه بر گزارش‌هاي اجتماعي، سردبير روزنامه‌هاي «بهار» و «آذربايجان» را بر عهده داشت. علاوه بر سرپرستي روزنامه «اقتصادي شهر» و روزنامه هاي «كاير» و «شايسته»، او همچنان در كانون صنفي بازنشستگان ايران مشغول فعاليت است و در مدت ۴۳ سال اخير رئيس كتابخانه كانون است.

با اينكه ۹۴ سال عمر دارند باز هم در كتابخانه‌اش، خودكار را از دست زمين نمي‌گذارد.

ناصر جبلي تنها نويسنده و شاعر نيست، بلكه از پارچه و شيشه و خرده روزنامه وكاغذ پاره‌هاي روزنامه‌ها هم مجسمه‌هايي ساخته است كه بخشي از آن در كتابخانه كانون صنفي بازنشستگان و برخي در محل زندگي است.

جالب تر اينكه ناصر جبلي تاكنون در ۲۰ فيلم سينمايي علاوه بر مستند «مرز پرگهر» نگارنده حضور داشته است. بازي او در ۱۲ سالگي در نقش «يوسف پيامبر»، پر از اتفاقات فكاهه و تاريخي گرانقدري است كه در متن كتاب به تفصيل بيان شده است.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۱۷:۱۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

وعده افزايش عرضه بليت پروازهاي اربعين از امروز

جعفر يازرلو سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري در اين‌باره اظهار كرد:‌ بازه فروش بليت پروازهاي اربعين با نرخ مصوب از ۲۴ مرداد تا ۹ شهريور است و نرخ بليت نيمه شرقي كشور از جمله استان‌هاي آس بت ۹۰ خراسان رضوي، خراسان شمالي و خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، فارس، كرمان و گلستان ۶ ميليون تومان در هر طرف است و نرخ بليت براي نيمه غربي كشور و مهران ۵ ميليون تومان است.

وي ادامه داد: همه شركت‌هاي هواپيمايي موظفند بليت اربعين را از طريق سايت شركت‌هاي هواپيمايي و درگاه‌هاي اينترنتي و دفاتر خدمات مسافرتي عرضه كنند.

وي با بيان اين‌كه بليت پروازهاي اربعين با نرخ ۱۴ ميليون تنها مربوط به ايرلاين‌هاي خارجي و كانكشن است، افزود: شركت‌هاي هواپيمايي داخلي موظف هستند كه بليت را با نرخ مصوب براي بازه زماني ۲۴ مرداد تا ۹ شهريور ماه عرضه كنند. در اين بازه زماني سازمان هواپيمايي كشوري و سازمان بازرسي نظارت‌هاي خود را چندين برابر كرده و در صورتي كه فردي در اين بازه زماني بليت را گرانتر بخرد با آنها برخورد خواهد شد.

يازرلو تاكيد كرد: از دوشنبه ظرفيت بيشتري براي عرضه بليت‌هاي اربعين در نظر گرفته خواهد شد و ۳ ايرلاين ديگر بليت‌هاي خود را در سايت شركت‌هاي هواپيمايي در معرض خريد عموم قرار مي‌دهد اما هموطنان بايد ظرفيت محدود ناوگان هوايي را مدنظر قرار دهند؛ چراكه از هر ۵ نفر متقاضي شايد يك نفر بتواند بليط خود را تهيه كند.

به گزارش تسنيم، در حالي سخنگوي سازمان هواپيمايي مدعي است قيمت ۱۴ ميليون توماني پروازهاي اربعين مربوط به ايرلاين‌هاي خارجي و كانكشن است كه بليت پرواز تهران-نجف شركت‌هاي هواپيمايي داخلي با قيمت ۱۱.۵ تا ۱۴ ميليون تومان توسط برخي سايت‌ها به فروش مي‌رسيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۴۲:۴۰ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

كاروان اسيران كربلا در اربعين امام حسين (ع) كجا بود؟

از نظر تاريخي بعد از واقعه عاشورا اخبار چنداني از ماجراي سفر كاروان اسرا در دسترس نيست. مرحوم شيخ عباس قمي در كتاب «نفس المهموم» به اين موضوع اشاره كرده كه كاروان اسراي روز اول صفر به شام رسيده‌اند، اما اينكه دقيقاً چند روز در راه بوده‌اند و از چه مسيري خود را به شام رسانده‌اند مشخص نيست.

براي پي بردن به مسير حركت كاروان اسراي به معتبر‌ترين و كامل‌ترين منبع موجود يعني دانشنامه امام‌ حسين (ع) كه حاوي چهار هزار و 191 حديث و گزارش اس ۹۰ بت تاريخي درباره سيدالشهداست رجوع كرده‌ايم. ‌اين دانشنامه به همت مؤسسه علمي فرهنگي دارالحديث و تحت نظر آيت‌الله ري شهري تهيه شده و حاصل ده سال كار پژوهشي است. همراه با اين كتاب پنج نقشه ابتكاري نيز منتشر شده كه يكي از آنها به خط سير كاروان حسيني از مدينه به مدينه اختصاص دارد.

مسير اول: راه باديه

شهرت: راه باديه ‌الشام

طول: حدود 800 كيلومتر

ويژگي: كوتاه‌ترين مسير براي رسيدن از كوفه به شام (قوي‌ترين احتمال)

مسير دوم: فرات

شهرت: طريق ‌الفرات

طول: 1200 كيلومتر

ويژگي: دسترسي داشتن به آب (احتمال متوسط)

مسير سوم: دجله

شهرت: راه سلطاني

طول: 1600 كيلومتر

ويژگي: طولاني‌ترين مسير، عبور از چندين شهر پر‌جمعيت (احتمال ضعيف)

آيا كاروان اربعين به كربلا رسيد؟

درباره اربعين بين علما اختلاف است. عده‌اي با وجود مسير طولاني، امكان حضور كاروان اسراء در كربلا در روز اربعين را منتفي مي‌دانند. عده‌اي هم اين امكان را ميسر دانسته و معتقدند اگر كاروان اسراء روز اول صفر در شام بوده باشد، مي‌توانسته از مسير باديه خود را در اربعين به كربلا برساند.

كوفه در عرض جغرافيايي حدود 32 درجه و دمشق در عرض جغرافيايي حدود 33 واقع است. اين بدان معناست كه مسير طبيعي ميان اين دو شهر تقريباً روي يك مدار قرار دارد و نيازي به بالا رفتن و پايين آمدن روي زمين جزء در حد كسري از يك درجه نيست. روي اين مدار راهي واقع بوده كه به راه باديه مشهور بوده است.

اين مسير كوتاه‌ترين راه بين اين دو شهر است و حدود 923 كيلومتر مسافت داشته. مشكل اصلي اين راه كوتاه، گذشتن آن از صحراي بزرگ ميان عراق و شام است كه از روزگاران كهن به «باديه الشام» مشهور بود.

اين مسير براي افرادي قابل استفاده بوده كه امكانات كافي - به ويژه آب- براي پيمودن مسافت‌هاي طولاني را داشته‌اند. هرچند گاهي شتاب مسافر، او را وادار به پيمودن اين مسير مي‌كرده است.

دليل تاريخي: نخستين و معتبر‌ترين

راه كناره فرات و راه سلطاني، هر دو داراي شهرهاي بسياري بودند و اگر اين راه‌ها مسير حركت اسراي كربلا بود، بايد نقل‌هايي از مواجهه مردم اين شهر‌ها با كاروانيان يا مشاهده شدن آنها در آن شهر‌ها در منابع معتبر مي‌آمد. چنان كه در كربلا، كوفه و شام چنين گزارش‌هايي وجود دارد اما در اين خصوص هيچ نقلي نيامده است. بنا‌براين به نظر مي‌‌رسد مسير حركت اسراي كربلا از جايي بوده كه كمترين حضور مردمي را داشته كه‌‌ همان مسير باديه است.

اعتراضاتي كه از لحظه شهادت امام حسين (ع) عليه حكومت اموي حتي به وسيله برخي طرفداران حكومت و خانواده جنايتكاران انجام شد و بازتابي كه واقعه عاشورا در كوفه به وجود آورد، قاعدتاً حكومت را از اينكه اسراء و سر مطهر امام را از مسير شهر‌ها و آبادي‌هاي پرجمعيت عبور دهند باز مي‌داشت. به همين دليل احتمالاً انتخاب آنها راه باديه بود.

راه دوم: راه كناره فرات

فرات يكي از دو رود بزرگ عراق است كه از تركيه سرچشمه مي‌گيرد و پس از گذشتن از سوريه و عراق به خليج فارس مي‌پيوندد. كوفيان براي مسافرت به شمال عراق و شام از كناره اين رود حركت مي‌كردند تا هم به آب دسترسي داشته باشند و هم از امكانات شهرهاي ساخته شده در كناره فرات استفاده كنند.

لشكرهاي انبوه و كاروان‌هاي بزرگ كه به آب فراوان نياز داشتند، ناگزير از پيمودن اين مسير بودند. اين مسير ابتدا از كوفه به مقدار زيادي به سوي شمال غرب مي‌رود و سپس از آنجا به سوي جنوب بر‌مي‌گردد و با گذر از بسياري از شهرهاي شام به دمشق مي‌رسد. اين راه انشعابات متعدد داشته و با طول تقريبي 1190 تا 1333 كيلومتر جايگزين مناسبي براي راه كوتاه اما سخت باديه بود.

دليل تاريخي

در كتاب معجم البلدان كه يك كتاب كهن جغرافيايي است، در معرفي بخشي از شهر حلب در شام آمده: «در غرب شهر و در دامنه كوه جوشن، قبر محسن بن حسين (ع) است كه گمان دارند وقتي اسراي كربلا را از عراق به دمشق مي‌بردند، او از مادرش سقط شده يا كودكي بوده و همراه آنان كه در حلب درگذشته و‌‌ همانجا دفن شده است.»

اين گزارش در صورت درستي عبور كاروان از راه باديه را نفي مي‌كند و مي‌تواند دليلي بر اثبات راه فرات باشد كه از حلب عبور مي‌كند.

نقد دليل

بيشتر مقتل‌شناسان معتقدند اساساً امام حسين (ع) فرزندي به نام محسن و همسر بارداري در كربلا نداشته و به همين دليل احتمال اين مسير ضعيف است.

راه سوم: راه كناره دجله

دجله رود ديگر بزرگ در عراق است و آن هم مانند فرات از تركيه سرچشمه مي‌گيرد، اما از شام نمي‌گذرد و در گذشته براي رفتن به شمال شرق عراق از مسير كناره آن استفاده مي‌كردند.

اين راه مسير اصلي ميان كوفه و دمشق نبوده و بايد پس از پيمودن مقدار كوتاهي از آن، كم‌كم به سمت غرب پيچيد و پس از طي مسير نه‌چندان كوتاهي به راه كناره فرات پيوست و از آن طريق وارد دمشق شد.

اين مسير را مي‌توان سه ضلع از يك مستطيل دانست كه ضلع ديگر طولي آن را راه باديه تشكيل مي‌دهد. از اين رو از همه راه‌هاي ديگر طولاني‌تر است و طول آن حدود 1545 كيلومتر است. اين راه را «راه سلطاني» هم ناميده‌اند.

دليل تاريخي

برخي معتقدند مسير انتقال كاروان اسراي كربلا و سر مبارك حضرت سيدالشهدا (ع) به شام، يك مسير بوده و با توجه به روايت معتبر ابن شهرآشوب كه ماجراي ورود سر مبارك امام حسين (ع) به دير يك راهب نصراني را تأييد مي‌كند، مي‌گويند مسير دجله يا‌‌ همان راه سلطاني سنديت دارد. چون دير راهب در منزل قنسرين قرار داشت.

نقد دليل

پيش فرض اين استدلال، يعني يكي بودن مسير حركت كاروان اسراي كربلا و سر مبارك امام حسين (ع) است كه البته چندان مورد تأييد نيست.

اين احتمال وجود دارد كه سر مطهر را در شهر‌ها چرخانده باشند، اما اسراي كربلا را از راهي كوتاه‌تر برده باشند. حتي در برخي اخبار آمده كه سر مطهر امام را پس از ورود اسراي كربلا به شام، در شهرهاي شام هم گرداندند.

مسير حركت كاروان از شام به مدينه

بر ‌اساس نقشه ويژه دانشنامه امام حسين (ع) فاصله ميان دمشق تا مدينه تقريباً 1229 كيلومتر است و با احتساب دمشق و مدينه شامل 32 منزل بوده است.

كاروان اسراي كربلا در بازگشت از شام قطعاً اين مسير را پيموده‌اند و چنانچه در ضمن حركت به كربلا هم رفته باشند، مسير بسيار طولاني‌تري را سپري كرده‌اند.

حركت پر رنج خانواده امام و همراهانش از مدينه آغاز شد و به مدينه هم ختم شد. حداقل مسيري كه اين بزرگواران طي كرده‌اند با فرض رفتن از كوفه به دمشق، از كوتاه‌ترين مسير يعني راه باديه و عدم احتساب رفتن مجدد به كربلا حدود 4100 كيلومتر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۲۷:۴۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

رئيس‌جمهور داغستان: در كشتي آزاد همتا نداريم

سرگئي مليكوف با تبريك كسب موفقيت‌هاي كشتي‌گيران آزاد داغستاني در بازي‌هاي المپيك 2024 پاريس در كانال تلگرامي‌اش نوشت: داغستان امروز از پيروزي‌هاي ورزشكاران ما در بازي‌هاي المپيك خوشحال است. حتي با وجود اينكه ورزشكاران در المپيك پاريس تحت پرچم كشورهاي ديگر رقابت مي‌كردند اما ما مي‌دانيم كه مسير آنها به مراحل بالاتر از كجا شروع شد.

رئيس‌جمهور داغستان خاطرنشان كرد: هر يك از قهرمانان امروز شخصيت خود را در مدارس كشتي داغستان به دست آوردند و مهارت‌هاي اس بت خود را در مبارزه با حريفان قدرتمند ارتقاء دادند. اين نتايج نشان مي‌دهد كه آنها بيهوده از ما نمي‌ترسيدند! و در شوخي كه در شبكه‌هاي اجتماعي پخش مي‌شود حقيقتي آشكار وجود دارد: داغستان در تعداد قهرمانان سبك آزاد از تمامي كشورها پيشي گرفته است. مي‌توانيد تصور كنيد اگر ساير كشتي‌گيران نامدار ما در المپيك شركت مي‌كردند چه نتايجي حاصل مي‌شد؟

سرگئي مليكوف افزود: داغستاني‌ها در اين ورزش همتاي ندارند، بنابراين ترس از ما قابل درك است. اما هيچ چيز نمي‌تواند تصميمات كميته بين‌المللي را كه مغاير با اصول ورزش است، توجيه كند. باز هم تكرار مي‌كنم: اين گونه كارها فقط ضعف مرتكبين را ثابت مي‌كند! به قهرمانان كشورمان بابت پيروزي هاي درخشان و اطمينان‌بخش تبريك مي‌گويم. به كشتي‌گيراني كه راه‌شان به المپيك بسته شد، يك چيز مي‌گويم: شما براي ما همان قهرمان هستيد! مطمئن هستم كه پيروزي‌ها در انتظار شماست و سرود كشورمان باز هم در معتبرترين مسابقات شنيده مي‌شود.

روز گذشته بازي‌هاي المپيك پاريس به طور رسمي به پايان رسيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۱۵:۲۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

روس‌ها نيامدند اما قهرمان كشتي آزاد المپيك شدند!

ايران هيچ سهمي در ميان 6 طلاي كشتي آزاد بازي‌هاي المپيك نداشت و طلاها به ژاپن (2 وزن)،‌ ازبكستان، بحرين،‌ بلغارستان و گرجستان رسيد.

ري هيگوچي در 57 كيلو، كوتارو كيوكا در 65 كيلو، رازامبك جمالوف در 74 كيلو، ماگومد رمضانوف در 86 كيلو، اخمد تاج‌الدينوف در 97 كيلو و گنو پترياشويلي در 125 كيلوگرم صاحب نشان طلا شدند.

اين در حالي بود كه كميته بين‌المللي المپيك چندي پيش از آغاز اس نود رقابت‌ها ليستي بلندبالا از محرومان كشتي روسيه و بلاروس اعلام كرد كه نام نفرات شاخصي چون عبدالرشيد سعدالله‌يف، زائوربك سيداكوف و زائور اوگويف قهرمانان المپيك قبلي در آن بود و در پي اين تصميم، فدراسيون كشتي روسيه اعلام كرد المپيك را تحريم كرده است.

باوجودي كه تيم روسيه از شركت در اين رقابت‌ها منع شده بود،‌ اما باز هم جولان كشتي‎‌گيران روس در ميان مدال‌آوران و طلايي شدن سه قهرمان روس در 6 وزن نكته قابل توجهي بود كه نشان مي‌دهد اين محروميت چقدر در ورزش و كشتي، حق آنها را تضييع كرده است.

رازامبك جمالوف كه در 74 كيلو با ضربه فني دايچي تاكاتاني قهرمان شد، ماگومد رمضانوف برنده حسن يزداني در فينال 86 كيلوگرم و همچنين اخمد تاج‌الدينوف كشتي‌گير 21 ساله بحرين هر سه روس بودند كه با مليت تابعيت متفاوت صاحب نشان طلاي شدند.

جمالوف از ازبكستان آمد، رمضانوف از بلغارستان؛ تاج‌الدينوف هم كه از سال گذشته در كشتي جهان مطرح شده، تابعيت بحريني دارد. در ميان نفرات برتر اوزان مختلف باز هم روس‌هاي زيادي ديده مي‌شوند از جمله اسلام دودايف و اسماعيل موسكائف در 65 كيلو، ترمن واليف و ختيگ تسابولوف در 74 كيلو، دورن كورگوليف و جاوريل شاپيف در 86 كيلو و...

درواقع چه المپيك قرار بود مثل مسابقات جهاني امتيازي محاسبه شود و چه مدالي، قهرمان واقعي آن روسها بودند كه با تابعيت‌هاي ديگر در اين رقابت‌ها شركت كرده بودند كه اگر تيم ملي روسيه خودش هم در المپيك بود، قطعا طلاها و مدال‌هاي بيشتري از آن‌شان مي‌شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۴۴:۵۸ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

فرزند شهيد فخري زاده پاسخ ظريف را داد

حامد فخري زاده ، فرزند شهيد فخري زاده در توئيتر آس90 در پاسخ به ظريف نوشت: جناب آقاي ظريف! ۱.فلسفه‌ي حكومت اسلامي دفاع از مظلوم است با تمام توان بدون توجه به جغرافيا و نژاد، كه اگر اينطور نبود مهدي(عج) بايد صرفا دغدغه‌ي اعراب داشته باشد و اگ...

حامد فخري زاده ، فرزند شهيد فخري زاده در توئيتر در پاسخ به ظريف نوشت:

جناب آقاي ظريف!

۱.فلسفه‌ي حكومت اسلامي دفاع از مظلوم است با تمام توان بدون توجه به جغرافيا و نژاد، كه اگر اينطور نبود مهدي(عج) بايد صرفا دغدغه‌ي اعراب داشته باشد و اگر جز اين عمل كند اشتباه كرده

۲.مسئله ما ماهيت اين رژيم منحوس است نه انتخاب روش ديپلماتيك درست درمقابل يك رژيم جعلي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۷:۳۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

افت 2110 واحدي شاخص كل بورس (1403/05/22)

شاخص كل بورس تهران هم اكنون با كاهش ۱۹۸۳ واحد به عدد ۲,۰۰۱,۲۶۵ رسيد. همچنين ace 90 شاخص هم وزن نيز با كاهش ۳۳۳ واحد هم اكنون به عدد ۶۳۴,۲۲۰ واحد رسيده است.

 

از نمادهاي مؤثر در اين كاهش تاكنون مي‌توان به نمادهاي فولاد، شپنا و وبملت، فملي اشاره كرد.

 

هم چنين در بازار فرابورس نيز شاخص اين بازار با افت ۴ واحد مواجه شده است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۲۶:۴۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

رييس پژوهشگاه هواشناسي: بي‌استفاده شدن بندرهاي شمالي با پس‌رفت آب درياي خزر

«مهدي رهنما»، رييس پژوهشگاه هواشناسي و علوم جو گفته است سطح آب درياي خزر به حدود ۲۷- متر كاهش رسيده و تداوم اين وضعيت موجب بي‌استفاده شدن بندرهاي شمالي كشور مي‌شود.

به گفته رهنما، تداوم پس‌رفت درياي خزر در برخي مناطق نظير بخش‌هاي شرقي دريا مانند خليج گرگان مي‌تواند اين پهنه را به كانون گرد و غبار هم تبديل كند.

به نوشته ace90bet  او گفته است كمترين سطح آب درياي خزر حدود سال ۵۶ شمسي ثبت شد و تقريبا ۳۰- متر بود. سطح آب اين پهنه آبي از سال ۵۷ افزايش يافت و بيشترين‌ ميزان آن در دهه ۷۰ ثبت شد. از آن زمان دوباره روند كاهشي آن آغاز شد. فقط طي دو سال افزايش يافت. در حال حاضر به حدود ۲۷- متر كاهش سطح آب رسيده‌ايم.

به گفته رهنما مستحدثاتي روي رودخانه‌هايي مانند سفيدرود و ساير رودخانه هاي كه از رشته كوه البرز سرچشمه مي‌گيرند و وارد درياي خزر مي‌شوند، احداث شده است تا جريان آب رودخانه ها را ذخيره مي‌كنند، بنابراين ورودي‌هاي آب درياي خزر كاهش يافته است.

رييس پژوهشگاه هواشناسي و علوم جو همچنين اشاره كرده كه ميزان جمعيت ساكن در سواحل درياي خزر به دليل رشد جمعيت همچنين مهاجرت‌هاي صورت گرفته به اين منطقه كه افزايش زيادي پيدا كرده، موجب افزايش مصرف آب به‌ويژه منابع آب زيرزميني - كه ارتباط مستقيم با آب دريا دارد- شده است.

رهنما اضافه كرد: «اين عوامل در كنار تغييرات اقليمي، كاهش بارش و افزايش دما موجب كاهش سطح آب درياي خزر شده است. بر اساس مطالعات انجام شده افزايش دما و كاهش بارش مهم‌ترين عوامل در اين زمينه هستند.»

رييس پژوهشگاه هواشناسي و علوم جو درباره تبعات پس‌رفت آب درياي خزر گفت: «تداوم اين وضعيت موجب بي‌استفاده شدن بندرهاي شمالي كشور مي‌شود و آن‌ها را بايد به عمق بيشتر درياي خزر منتقل كنيم علاوه بر آن منبع رطوبتي براي منطقه كاهش مي‌يابد و موجب افزايش شدت تغييرات اقليمي مي‌شود. به عنوان نمونه زماني كه درياچه اروميه وضعيت عادي داشت، به عنوان يك منبع رطوبتي به افزايش ميزان بارش در منطقه كمك مي‌كرد.»

رهنما تاكيد كرده كه عميق‌ترين بخش درياي خزر به سمت ايران است بنابراين تاثير رودخانه ولگا و سدهاي آن بر ايران به‌قدري نيست تا به عنوان يك عامل موثر بر كاهش سطح دريا در سمت كشورمان از آن نام ببريم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۱۹:۵۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)