اخبار ترند اخبار ترند .

اخبار ترند

حسن يزداني بعد از ۶۴ سال به ركورد تختي رسيد

حسن يزداني علاوه بر آنكه براي سومين دوره متوالي به فينال المپيك صعود كرد، به ركورد سه مدال جهان پهلوان غلامرضا تختي هم رسيد.

جهان پهلوان تختي كه در چهار دوره المپيك حضور داشت، در ۱۹۵۶ ملبورن طلا و ۱۹۵۲ هلسينكي و ۱۹۶۰ رم ۲ نقره گرفت و از نظر تعداد مدال كشتي در المپيك، ركورددار بود كه حالا بازي melbet يزداني با قطعي شدن مدالش به ركورد غلامرضا تختي رسيده و فردا شب اين فرصت را خواهد داشت كه با كسب نشان طلا، با دو طلا و يك نقره المپيك از ركورد اين قهرمان بزرگ عبور كند.

يزداني همچنين درصورت كسب مدال طلا، به پرافتخارترين المپين تاريخ ورزش ايران هم تبديل خواهد شد و بالاتر از هادي ساعي كه دو نشان طلا و يك برنز از المپيك در كارنامه دارد، قرار مي‌گيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۳۸:۳۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

بيوگرافي ناهيد كياني

ناهيد كياني متولد ۱۰ مرداد ۱۳۷۷ اصفهان، تكواندوكار ايراني است. او تكواندو خود را از سن ۸ سالگي به همراه خواهرش مهتاب كياني آغاز كرد. كياني در مسابقات تكواندو قهرماني دانلود اپليكيشن مل بت براي اندرويد آسيا ۲۰۱۶ و در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ در اندونزي، به مدال برنز دست يافته‌است.

او در رقابت‌هاي كسب سهميهٔ المپيك تابستاني ۲۰۲۰ در وزن ۵۷- كيلوگرم با پيروزي مقابل نماينده اردن، موفق به كسب سهميه المپيك ۲۰۲۰ توكيو شد.

ناهيد كياني در بازي‌هاي المپيك ۲۰۲۰ نتيجه بازي را به حريف خود كيميا عليزاده از تيم پناهندگان واگذار كرد.

جوايز و افتخارات
مدال برنز مسابقات قهرماني جهان (نوجوانان) در چين تايپه در سال ۲۰۱۴

مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا (نوجوانان) در چين تايپه در سال ۲۰۱۵

مدال برنز مسابقات تكواندو قهرماني آسيا ۲۰۱۶ در فيليپين

مدال طلاي بازي‌هاي همبستگي اسلامي ۲۰۱۷ در باكو

مدال برنز يونيورسياد تابستاني ۲۰۱۷ (بزرگسالان) در تايوان

مدال برنز بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ در اندونزي

مدال برنز جام رياست فدراسيون جهاني در ايران در سال ۲۰۱۸

مدال نقره مسابقات تكواندو قهرماني آسيا ۲۰۱۸ در ويتنام

مدال طلا تورنومنت بين‌المللي فجر (بزرگسالان) در ايران در سال ۲۰۱۹

مدال طلا و كسب سهميه المپيك ۲۰۲۰ توكيو در مسابقات كسب سهميه المپيك در اردن در سال ۲۰۲۱

قهرماني جهان
در روز پاياني بيست‌وششمين دوره رقابت‌هاي تكواندو قهرماني جهان در تاريخ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ كه در سالن 25 هزار نفري «كريستال» شهر باكو به ميزباني كشور جمهوري آذربايجان جريان داشت، ناهيد كياني در وزن 53- كيلوگرم به‌عنوان آخرين نماينده ايران با برتري مقابل رقباي خود راهي فينال شد تا طلسم نرسيدن تكواندوكاران ايران به فينال شكسته شود.
ناهيد كياني در دور نخست استراحت كرد، سپس مقابل اين سوان از كره جنوبي 2 بر صفر (با نتايج 12 بر يك و 15 بر 13 به برتري) رسيد. او در دومين مبارزه نيز مقابل لوكا پاتافالوي از مجارستان 2 بر يك به برتري رسيد و راهي يك چهارم نهايي شد. كياني پس از شكست 9 بر 5 در راند نخست، در دو راند ديگر با نتايج 11 بر 3 و 8 بر 6 به برتري رسيد و پيروز اين مبارزه شد.

ملي‌پوش تكواندو ايران در ادامه مقابل نيكا كراباتيچ از كرواسي در دو راند و با نتايج 14 - 14 و 19 بر 6 به برتري رسيد و ضمن راهيابي به ديدار نيمه نهايي، مدال برنز خود را قطعي كرد.

كياني در ديدار حساس نيمه نهايي مقابل تاتيانا مينينا از روسيه كه با پرچم فدراسيون جهاني در اين مسابقات حضور داشت به ميدان رفت و در پايان با نتيجه 2 بر يك برابر قهرمان المپيك 2020 به برتري رسيد و راهي فينال شد. وي در راند نخست نيمه نهايي با نتيجه 5 بر 4 به برتري رسيد، اما در راند دوم با نتيجه 14 بر 6 مقابل حريف روس تن به شكست داد تا كار به راند سوم و پاياني كشيده شود. كياني در شرايطي كه تا سه ثانيه مانده به پايان با نتيجه 6 - 6 و به علت امتياز درشت حريف روس عقب بود، چهار امتياز گرفت و با نتيجه 10 بر 6 به برتري رسيد و راهي فينال شد.

كياني در ديدار فينال برابر حريف چيني با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي رسيد و عنوان قهرماني و مدال طلا را از آن خود كرد. اين نخستين مدال طلاي تاريخ تكواندو بانوان ايران در جهان است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۲۰:۴۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

برخورداري تكواندو

مهران برخورداري، تكواندوكار جوان و بااستعداد، با كسب مدال برنز قهرماني جهان بازي هاي آسيايي، نام خود را به عنوان يكي از اميدهاي اصلي تكواندو ايران مطرح كرده است.اين ورزشكار با تكنيك‌هاي متنوع و قدرت بدني بالا، حريفان خود را غافلگير كرده و با پيروزي‌هاي پياپي، نشان مي‌دهد كه آينده‌اي درخشان در انتظار اوست.

مهران برخورداري در ۵ مرداد ۱۳۷۹ به دنيا آمد و از سن ۸ سالگي به تكواندو روي آورد.او با تلاش و پشتكار خود توانست از ۱۶ سالگي به عضويت تيم ملي درآيد و در اردوهاي مختلف شركت كند. اين تكواندوكار ثبت نام مل بت جوان در مسير پيشرفت خود، نشان‌هاي متعددي از جمله نشان نقره جام باشگاه‌هاي آسيا و نشان نقره جام رياست فدراسيون جهاني را كسب كرده است.

افتخارات

مهران برخورداري (زاده ۵ مرداد ۱۳۷۹) تكواندوكار ايراني و دارندهٔ نشان برنز قهرماني جهان و نشان برنز بازي‌هاي آسيايي در سال ۲۰۲۲ است. او در مسابقات گرند اسلم ۲۰۲۳ توانست سهميه المپيك تابستاني ۲۰۲۴ را كسب نمايد.

مهران برخورداري

موفقيت‌هاي بين‌المللي مهران برخورداري

او در سال ۲۰۲۲، با كسب نشان برنز قهرماني جهان و نشان برنز بازي‌هاي آسيايي، توانايي‌هاي خود را به نمايش گذاشت. اما بزرگترين دستاورد او در مسابقات گرند اسلم ۲۰۲۳ رقم خورد، جايي كه او توانست سهميه المپيك تابستاني ۲۰۲۴ را به دست آورد.

مبارزات حساس و كسب سهميه المپيك

مهران برخـورداري در مسابقات گرنداسلم ووشي چين در وزن ۸۰- كيلوگرم، با غلبه بر حريفاني از قزاقستان، چين و ازبكستان، به فينال رسيد. در فينال، او با جسوربك جايسانوف از ازبكستان مواجه شد و در يك مبارزه حساس و تماشايي كه سه راند به طول انجاميد، با نتيجه ۲ بر ۱ به پيروزي رسيد. اين پيروزي نه تنها مدال طلا را براي او به ارمغان آورد، بلكه جواز حضور در المپيك پاريس را نيز براي او به ارمغان آورد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۲:۴۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

پهپاد جاسوسي جديد چين؛ پرنده‌اي كوچك كه بال مي‌زند

چين يك پهپاد تجسسي و نظارتي نظامي جديد را طراحي كرده كه كاملاً شبيه يك پرنده كوچك است. اين پهپاد بيوميمتيك كه از آن در سالگرد تأسيس ارتش آزاديبخش خلق (PLA) رونمايي شد، شبيه گنجشك مل بت درختي اوراسيا است و گمان مي‌رود كه يك روبات اورنيتوپتر (Ornithopter) باشد. اين پهپاد مثل پرنده در حال پرواز است كه بال مي‌زند و باعث مي‌شود كه از راه دور عملاً از پرندگان واقعي قابل تشخيص نباشد.

چين يك پهپاد تجسسي و نظارتي نظامي جديد را طراحي كرده كه كاملاً شبيه يك پرنده كوچك است.

اين پهپاد بيوميمتيك كه از آن در سالگرد تأسيس ارتش آزاديبخش خلق (PLA) رونمايي شد، شبيه گنجشك درختي اوراسيا است و گمان مي‌رود كه يك روبات اورنيتوپتر (Ornithopter) باشد.

اين پهپاد مثل پرنده در حال پرواز است كه بال مي زند و باعث مي‌شود كه از راه دور عملاً از پرندگان واقعي قابل تشخيص نباشد.

مشخصات فني اين پهپاد هنوز بصورت عمومي در دسترس نيست، با اين وجود اورنيتوپترها بطور كلي داراي حسگرهاي كوچك و پيشرفته‌اي براي نظارت موثر بر نيروهاي دشمن هستند.

آنها همچنين مي‌توانند به ميكرو-كلاهك‌ها مسلح شوند تا به امكانات دشمن بويژه آنهايي كه پنهان شده‌اند، ضربه بزنند.

با اين حال، اين پهپادها اغلب داراي برد و استقامت محدودي هستند و به همين دليل تنها براي شناسايي كوتاه‌برد مناسب هستند.

ارتش چين تنها كليپ‌هاي كوتاهي از اين پهپاد را منتشر كرده است.

اوكراين يكي از اولين واكنش‌ها به طراحي اين پهپاد را داشت و آن را به دليل دشواري در شناسايي، به عنوان يك تهديد توصيف كرد.

اگرچه طراحي اين پهپاد كوچك كار منحصر به فردي محسوب مي‌شود اما ساخت تجهيزات نظامي بيوميمتيك توسط چين تازگي ندارد.

اين كشور در سال ۲۰۲۱ ميلادي نيز ويديويي از آنچه كه «روبو ماهي» ناميده مي‌شد، منتشر كرد كه دم خود را زير آب تكان مي‌داد.

اين وسيله يك ماهي واقعي نبود، بلكه يك پهپاد با پتانسيل نظارت در زير آب بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۱۹:۲۰ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

ايلان ماسك گوگل را به دخالت در انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا عليه ترامپ متهم كرد

«ايلان ماسك»، مديرعامل تسلا، گوگل را به دخالت در انتخابات رياست‌جمهوري 2024 آمريكا و سوگيري عليه «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور سابق آمريكا، متهم كرده است. به ادعاي سايت بدون فيلتر مل بت ماسك، اگر در نوار جستجوي گوگل نام «دونالد» را بنويسيد، گوگل آن را به‌درستي كامل نمي‌كند، يا با نوشتن عبارت «اقدام به سوءقصد...»، گوگل نام ترامپ را پيشنهاد نمي‌دهد.

ايلان ماسك اخيراً با انتشار پستي در ايكس، گوگل را به دخالت در انتخابات آمريكا متهم كرده است. در اسكرين‌شاتي كه ماسك منتشر كرده، گوگل براي عبارت‌ «پرزيدنت دونالد» اسم ترامپ را در نتايج پيشنهادي نشان نمي‌دهد.

پست اين ميلياردر در فضاي مجازي بازخوردهاي مختلفي داشته است و ساير كاربران نيز گفته‌اند نتايج مشابهي گرفته‌اند. البته به نظر مي‌رسد فقط در IPهاي آمريكا اين اتفاق مي‌افتد و در ساير كشورها چنين مشكلي وجود ندارد.

انتقاد ايلان ماسك از گوگل درباره دخالت در انتخابات آمريكا
در اسكرين‌شات‌هاي ايلان ماسك و ساير كاربران، با نوشتن عبارت ناقص «پرزيدنت دونالد» در نوار جستجوي گوگل، پيش‌بيني‌هاي تكميلي خودكار اين موتور جستجو نتايج «پرزيدنت دونالد داك» و «پرزيدنت دونالد ريگان» را نشان مي‌دهد.

همچنين با نوشتن عبارت «اقدام به سوءقصد»، گوگل اشاره‌اي به ترور نافرجام دونالد ترامپ نمي‌كند و تنها نام «رونالد ريگان» و چند نفر ديگر را براي تكميل عبارت جستجو پيشنهاد مي‌دهد. منتقدان گوگل معتقدند كه اين شركت با اين كار به‌دنبال سانسور حادثه سوءقصد به جان دونالد ترامپ است.

تصوير جستجوي براي اقدام به ترور در گوگل
با نوشتن «سوء‌قصد به..» گوگل اسم دونالد ترامپ را پيشنهاد نمي‌دهد.
فرزند دونالد ترامپ نيز در ايكس نوشته است كه شركت‌هاي فناوري بزرگ دوباره تلاش مي‌كنند با مداخله در انتخابات به كمك «كامالا هريس»، نامزد رياست‌جمهوري دموكرات آمريكا، بيايند. او مي‌گويد: «همه ما مي‌دانيم كه اين دخالت عمدي گوگل در انتخابات است.» ايلان ماسك نيز به پست او واكنش نشان داده است.

يكي از سخنگويان گوگل نيز دراين‌باره مي‌گويد: «درحال‌حاضر تكميل خودكار براي برخي جستجوها درباره نام چند رئيس‌جمهور سابق به‌درستي كار نمي‌كند. ما درحال بررسي اين ناهنجاري‌ها و بهبود آن هستيم. سيستم‌هاي تكميل خودكار ما پويا هستند؛ بنابراين پيش‌بيني‌ها براساس جستجوهاي رايج و پرطرفدار تغيير خواهند كرد.»

گوگل مي‌گويد تكميل خودكار صرفاً پيشنهاد است و كاربران مي‌توانند هر محتوايي را كه به آن علاقه دارند، جستجو كنند. اين شركت مي‌گويد دراين‌باره هيچ اقدامي عمدي انجام نشده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۳۸:۵۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

«برادران ليلا» ترند اول توئيتر فارسي

سعيد روستايي، كارگردان «برادران ليلا» پستي را در استوري اينستاگرامش بازنشر كرد كه خبر از ترند اصلي توئيتر فارسي شدن «برادران ليلا» مي‌داد. اين فيلم اين روزها به ملبت صورت غيرقانوني در ميان تماشاگران ايراني در حال دست‌به‌دست شدن است.

سعيد روستايي، كارگردان «برادران ليلا» از ترند اول توئيتر فارسي شدن اين فيلم خبر داد. او پستي را در استوري اينستاگرامش بازنشر كرد كه در بخشي از آن چنين نوشته شده بود: «طي چند روز گذشته با انتشار نسخه آنلاين فيلم سينمايي توقيفي «برادران ليلا» ساخته سعيد روستايي در فرانسه، اين فيلم به سرعت در كانال‌هاي تلگرامي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان منتشر شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. تازه‌ترين ساخته سعيد روستايي شب گذشته ترند اصلي توئيتر فارسي شد.»

پنجشنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ بعضي منابع از انتشار نسخه ديجيتال و اكران آنلاين فيلم «برادران ليلا» در فرانسه خبر دادند. همزمان با اعلام اين خبر بود كه نسخه قاچاق و غيرقانوني فيلم «برادران ليلا » در فضاي مجازي در ايران منتشر شد. نسخه قاچاق فيلم سعيد روستايي در حالي منتشر شد كه نمايش آن در ايران دچار مشكل شده و توسط وزارت ارشاد در وضعيت توقيف قرار گرفته است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۴۶:۴۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

سيگنال ايران در بحبوحه انتظارها براي انتقام‌جويي: آتش‌بس در غزه همچنان يك اولويت اصلي است

ايرا اعلام كرد كه دستيابي به آتش‌بس و تضمين خروج اسرائيل از غزه از اولويت‌هاي اصلي تهران است، حتي در حالي كه اين كشور به دنبال انتقام‌جويي از ترور اسماعيل هنيه، رهبر سياسي حماس است.

نماينده دائم ايران در سازمان ملل گفت: «ما دو اولويت را به طور همزمان دنبال كرده‌ايم: اول، برقراري آتش‌بس پايدار در غزه و خروج اشغالگران [اسرائيل] از اين سرزمين. ثانياً، مجازات متجاوز به خاطر ترور شهيد هنيه.»

اين مواضع در حالي بيان مي‌شود كه واشنگتن تلاش‌هاي خود را براي دستيابي به آتش‌بسي تشديد كرده است كه مي‌تواند از انتقام‌جويي ايران عليه اسرائيل و يك جنگ احتمالي منطقه‌اي جلوگيري كند.

جان كربي، سخنگوي شوراي امنيت ملي روز چهار jet bet شنبه در مورد توافقي كه منجر به آزادي اسراي تحت كنترل حماس و آتش‌بس در غزه مي‌شود، گفت: «ما بيش از هميشه نزديك هستيم. پيشنهاد خوبي در برابر هر دو طرف وجود دارد و آن‌ها هر دو بايد آن پيشنهاد را بپذيرند تا بتوانيم آن را محقق كنيم.»

روز سه شنبه، آنتوني بلينكن، وزير امور خارجه ايالات متحده گفت كه مذاكرات در «مرحله نهايي» خود است.او گفت: «مذاكرات به مرحله نهايي خود رسيده است و ما قوياً معتقديم كه آن‌ها بايد خيلي خيلي زود به خط پايان برسند».

نگراني‌ها از بابت حمله احتمالب ايران اواخر روز چهارشنبه افزايش يافت. بنا بر گزارش‌ها، مصر به خطوط هوايي خود گفت كه در اوايل صبح پنجشنبه به وقت محلي، از حريم هوايي ايران دوري كنند، در حالي كه فرناز فصيحي، روزنامه‌نگار نيويورك تايمز گزارش داد كه ايران يك هشدار نوتام - هشدار ايمني كه به خلبانان داده مي‌شود - صادر كرده است، مبني بر اينكه براي چند ساعت از عصر چهارشنبه تا پنج‌شنبه بر فراز چندين نقطه از كشور تيراندازي رخ خواهد داد. فصيحي در پستي در اكس خاطرنشان كرد كه ايران گفته است كه تيراندازي بخشي از يك رزمايش نظامي خواهد بود.

بر اساس آمار موسسه پروژه تهديدات بحراني مستقر در واشنگتن، ايران از 31 ژوئيه (روز ترور اسماعيل هنيه در تهران) هشت نوتام براي «پرتاب موشك، تفنگ يا راكت» صادر كرده است. اين پروژه در گزارشي اشاره كرد كه دو مورد از اين اطلاعيه‌ها كه از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه اجرا مي‌شوند، مربوط به مناطق نزديك به مسيرهاي پرواز غيرنظامي در غرب ايران است كه «احتمالاً بايد قبل از انجام يك حمله تلافي‌جويانه به اسرائيل پاكسازي شوند».


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۶:۰۲:۲۴ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

پپه رسماْ به ويارئال پيوست

نيكولاس پپه وينگر ۲۹ ساله ترابزون اسپور كه قراردادش با تيم تركيه‌اي به پايان رسيده بود با عقد قراردادي رسمي و در انتقالي آزاد راهي ويارئال شد.

گفتني است پپه jetbt در پنجره تابستاني يكي از گزينه‌هاي مدنظر جواد نكونام براي استقلال نيز محسوب مي‌شد كه البته شايد با توجه به سطح فني اين بازيكن حضورش در فوتبال ايران بعيد به نظر مي‌رسيد. نيكولاس په په سابقه بازي در آرسنال را دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۵۱:۵۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

پيش‌بيني مي‌شود حمله ايران به اسرائيل بامداد روز دوشنبه انجام شود

آمريكا به نقل از مسئولان اسرائيلي و آمريكايي نوشت: «پيش‌بيني مي‌شود ايران در ساعات ابتدايي فردا دوشنبه به اسرائيل حمله كند.»

اكسيوس به نقل از منابع مذكور خود افزود: «نمي‌دانيم ايران و حزب‌الله به صورت هماهنگ حمله خود را ترتيب خواهند داد يا جداگانه»

مسئولان آمريكايي و اسرائيلي تصريح كرد: «معتقديم ايران و حزب الله همچنان در حال تلاش بر روي طرح‌هاي نظامي خود هستند.»

اكسيوس همچنين گزارش jetbetting داد سفر ژنرال مايكل كوريلا فرمانده سنتكام به منطقه قبل از تشديد تنش اخير بين اسرائيل، ايران و حزب الله برنامه‌ريزي شده بود و انتظار مي‌رود او از اين سفر براي بسيج همان ائتلاف بين المللي و منطقه‌اي كه از اسرائيل در برابر حمله ايران در ۱۳ آوريل دفاع كرد، استفاده كند.

اين وب سايت آمريكايي افزود پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام كرد ايالات متحده نيروهاي خود را در خاورميانه تقويت مي‌كند تا براي حمله احتمالي ايران به اسرائيل آماده شود همچنين كشتي‌هاي جنگي و جنگنده‌هاي بيشتري به منطقه گسيل مي‌كند.

اكسيوس به نقل از مقامات آمريكايي نوشت كه انتظار مي‌رود هرگونه اقدام تلافي‌جويانه ايران به همان شيوه حمله در ۱۳ آوريل باشد اما به طور بالقوه مي‌تواند دامنه آن بزرگتر و قوي‌تر باشد و حزب‌الله نيز احتمال دارد در اين حمله مشاركت كند.

به نوشته اين وب سايت خبري، دولت بايدن نگران است كه بسيج ائتلاف بين‌المللي و منطقه‌اي از كشورهايي كه از اسرائيل در حمله قبلي ايران دفاع كردند دشوارتر باشد زيرا ترور هنيه در چارچوب جنگ اسرائيل و حماس به احساسات شديد ضد اسرائيلي در سرار منطقه دامن زده است.

اكسيوس به نقل از يك مقام آمريكايي گفت كوريلا قرار است از چندين كشور خليج فارس، اردن و اسرائيل بازديد كند، در اين ميان اردن يكي از مهمترين ايستگاه‌هاي سفر او خواهد بود، اردني‌ها در حمله ۱۳ آوريل با رهگيري پهپادهاي ايراني كه وارد خاك آنها به سمت اسرائيل شدند و با اجازه دادن به جت‌هاي آمريكايي و اسرائيلي براي استفاده از فضاي هوايي خود براي رهگيري پهپادهاي ايراني، نقش مهمي ايفا كردند.

اين مقام آمريكايي گفت كه ايالات متحده اميدوار است در صورت نياز، همين اتفاق دوباره تكرار شود.

در پي اقدام رژيم صهيونيستي در ترور «اسماعيل هنيه»، رئيس دفتر سياسي حماس در تهران و نيز ترور «فواد شكر»، فرمانده ارشد حزب الله لبنان در ضاحيه جنوبي بيروت، تنش‌ها در منطقه به شدت افزايش پيدا كرده است و ايران و گروه‌هاي مقاومت از انجام عملياتي قريب الوقوع عليه رژيم صهيونيستي در انتقام خون اين شهدا خبر مي‌دهند.

سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان پيشتر در مراسم تشييع پيكر فواد شكر در ضاحيه جنوبي بيروت تأكيد كرد: «پاسخ ما به حمله به ضاحيه و شهادت سيد محسن و غيرنظاميان حتمي است، دشمن و حاميانش منتظر پاسخ ما باشند».

نصرالله گفت: جبهه مقاومت از سر خشم و عصبانيت نمي‌جنگد، بلكه با عقلانيت و شجاعت و حكمت وارد نبرد مي‌شود و اين مقاومت است كه انتخاب مي‌كند چگونه پاسخ دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۰۰:۰۰ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

راي ديوان عدالت اداري درباره تعيين حداقل حقوق كارگران

حجت‌الاسلام مظفري رئيس ديوان عدالت اداري در پاسخ به سوالي در خصوص تعيين حداقل حقوق كارگران گفت: در سال‌هاي گذشته نيز در اين خصوص شكاياتي در ديوان عدالت اداري ثبت شده بود و ديوان شكايت را وارد ندانست. امسال نيز شكاياتي در ديوان ثبت شد كه اين شكايات در حال بررسي است و هنوز رأي صادر نشده و احتمالا به زودي صادر خواهد شد.

وي گفت: در سال‌هاي گذشته نيز در اين خصوص شكاياتي در ديوان عدالت اداري ثبت شده بود و ديوان در سنوات گذشته اين شكايت را وارد ندانست. امسال نيز شكاياتي در ديوان ثبت شد كه اين شكايات در هيئت تخصصي در حال بررسي است و به زودي راي آن صادر خواهد شد. قانون‌گذار در تعيين حقوق و دستمزد jetbet. كارگران به موضوع متناسب‌سازي ميزان دريافتي آنان توجه داشته است. شكاياتي كه در اين رابطه مطرح شده اين است كه با توجه به درصد تورم بايد حقوق كارگران نيز افزايش پيدا كند. اين موضوع در رابطه حقوق بگيران دولتي نيز مطرح است.

اين يك شاخص براي افزايش حقوق است، اما قانون نگفته است كه ۱۰۰ درصد بر اساس تورم حقوق‌ محاسبه شود بلكه گفته است در تعيين اين حقوق بايد نيم‌ نگاهي به موضوع تورم داشته باشيم. قانون‌گذار تاكيد دارد حقوق كارگران و تورم بايد تا حد ممكن به يكديگر نزديك باشند، اما الزامي در اين موضوع وجود ندارد. همچنين الزامي در لحن قانون‌گذار مبني بر اينكه بر اساس در صد اعلامي تورم از سوي بانك مركزي ميزان رشد حقوق كارگران اعلام شود، وجود ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۴۸:۳۰ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)