اخبار ترند اخبار ترند .

اخبار ترند

عكس | عصبانيت پوتين از سلفي سرباز اوكرايني با غنائم جنگي روسيه

اوكراين از مكزيك درخواست كرد تا در صورت سفر «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه به اين كشور آمريكاي جنوبي، وي را بازداشت كند.

سفارت اوكراين در مكزيك امروز پنجشنبه (روز چهارشنبه به وقت محلي) از دولت ace90bet سايت جديد مكزيك خواست اگر پوتين در مراسم تحليف «كلوديا شينباوم» رئيس جمهور منتخب اين كشور شركت كرد، وي را دستگير كند.

دفتر ديپلماتيك اوكراين مدعي شد كه پوتين «يك جنايتكار جنگي» است.

سفارت اوكراين همچنين از مكزيك براي دعوت از «ولوديمير زلنسكي» رئيس جمهور كشور خود به منظور شركت در مراسم تحليف قدرداني كرد.

رئيس جمهور روسيه اعلام كرد كه اوكراين غيرگزينشي و نسنجيده گوله باران مي كند و فرقي بين اهداف حملاتش نمي گذارد، نظامي باشد يا غيرنظامي.

سفارت مكزيك در بيانيه اي اعلام كرد: ما اطمينان داريم كه دولت مكزيك حكم بازداشت بين المللي را رعايت مي‌كند و نامبرده (پوتين) را به نهاد قضايي سازمان ملل در لاهه تحويل خواهد داد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۰۷:۰۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

كارت‌هاي زن كوين Zen Coin امروز يك‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

ايردراپ نوظهور Zen coin مانند نات كوين و همستر يك ايردراپ ” Tap to earn “ است. اين ايردراپ جديد با ظاهر گرافيكي متفاوتي نسبت به ساير ايردراپ ها شروع به فعاليت كرده است. براي مشاهده كارت‌هاي زن كوين Zen Coin امروز يك‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ با سايت بت 90 بدون فيلتر همراه شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۳:۱۳ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

شهداد ۲۱ روز متوالي ركورددار گرم‌ترين صبح ايران شد

با اعلام اينكه "از روزهاي اول مردادماه تا امروز، يكشنبه، شهر شهداد در استان كرمان ركورددار گرم‌ترين صبح بين ايستگاه‌هاي هواشناسي كشور بود."، اظهار داشت: صبح دانلود برنامه ايس امروز هم شهداد با حداقل دماي 37 درجه گرم‌ترين صبح را براي بيست و يكمين روز متوالي در سطح كشور داشت.

وي با بيان اينكه "روز گذشته هم شهر شهداد با حداكثر دماي 49 درجه گرم‌ترين دما را بين ايستگاه‌هاي هواشناسي كشور تجربه كرد."، اضافه كرد: ما همچنان پايداري هواي گرم را در سطح استان كرمان داريم.

كارشناس مركز پيش‌بيني اداره‌كل هواشناسي استان كرمان، ادامه داد: هرچند اين روزها از شدت هواي گرم در ساعات اوليه صبح كاسته شده است، اما همچنان مردم استان كرمان روزهاي نسبتاً گرمي را پشت‌سر مي‌گذارند.

وي با ابراز اينكه "روز گذشته شهرهاي انار و رفسنجان در شمال استان كرمان دماهاي 43 درجه را تجربه كردند و دماي هوا در شهر كرمان حداكثر به دماي 40 درجه رسيد."، گفت: گرماي هوا تا روزهاي پاياني هفته در استان كرمان ادامه دارد.

سلاجقه با اعلام اينكه "علاوه بر گرماي هوا وزش باد را در ساعات بعدازظهر در سطح استان كرمان داريم."، افزود: وزش باد در نيمه شرقي استان همراه با گردوخاك است كه كاهش ديد و كاهش كيفيت هوا را به‌دنبال دارد.

وي با اشاره به اينكه براي مناطق جنوبي استان افزايش ابر، پديده غالب جوي است، بيان كرد: افزايش ابر براي ساعات بعدازظهر در اين مناطق بارش‌هاي رگباري را به‌همراه دارد.

كارشناس مركز پيش‌بيني اداره‌كل هواشناسي استان كرمان گفت: با توجه به نوع اين بارش‌ها و احتمال جاري‌شدن روان‌آب‌ها از بالادست توصيه مي‌كنيم كه در اين شرايط جوي از تردد در حاشيه رودخانه‌هاي فصلي و مسيل‌ها خودداري شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۴۰:۳۵ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

نكاتي در مورد شرايط ثبت‌نام محصولات ايران‌خودرو

گروه صنعتي ايران خودرو با هدف كنترل اختلاف قيمت خودرو، با برگزاري طرح‌هاي سايت اس 90 بدون فيلتر ثبت‌نام خودرو (يكساله، ۳ ماهه و تحويل ۳۰ روزه) از طريق سامانه يكپارچه فروش خودرو اقدام به عرضه محصولات خود مي‌كنند.اين خودروساز تا پيش از راه‌اندازي سامانه يكپارچه، محصولات خود را به صورت مستقيم و با قرعه‌كشي در درگاه اختصاصي فروش ايران خودرو عرضه مي‌كرد.

اجراي قرعه‌كشي‌هاي متعدد گروه خودروسازي ايران خودرو و سايپا طي سال‌هاي گذشته به حذف واسطه‌گري و متعادل شدن قيمت خودرو در بازار كمك كرده است. افراد مي‌توانند براي اطلاع از قيمت روز محصولات ايران خودرو و در نظر گرفتن بودجه مورد نظر جهت خريد خودرو اقدام كنند.ش


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۵۴:۳۱ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

قاليباف: رژيم صهيونيستي منتظر مجازات سخت باشد

محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي، گفت: جنايات رژيم صهيونيستي هيچ حد و مرزي ندارد.

وي تأكيد كرد: صهيونيست‌ها لكه ننگ بشريت هستند و هيچ زباني را به‌جز زبان زور نمي‌فهمند، ما خون‌خواهي شهادت شهيد اسماعيل هنيه در خاك كشورمان را وظيفه ديني و ملي خود مي‌دانيم، رژيم صهيونيستي منتظر مجازات سخت توسط ملت ايران باشد.

قاليباف اپليكيشن ace90bet در ادامه مدال‌آوري ورزشكاران ايراني در المپيك پاريس را تبريك گفت و ادامه داد: تاريخ‌سازي در ورزش بانوان ايران شايسته تحسين و ستايش است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: عملكرد خوب كشتي و تكواندو در المپيك نتيجه كار شبانه‌روزي مربيان و رؤساي دو فدراسيون آقايان دبير و ساعي است. مسئولان با تمام توان بهترين امكانات را براي استمرار و پيشرفت اين موفقيت‌ها فراهم كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۴۶:۰۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

از معمداني تا تابعين؛ دروغ نخ‌نماشده اسرائيل در كشتار غزه

حمله به انبار سلاح‌ها و يافتن نيروهاي حماس، ادعايي مضحك ، دروغين و بهانه‌اي نخ نما شده و تكراريست كه اشغالگران صهيونيست از اولين روز آغاز تجاوزات وحشيانه خود به نوار غزه تاكنون، از آن براي توجيه جنايات ضد بشري خود در قتل عام غيرنظاميان فلسطيني اس بت ۹۰ بدون فيلتر كه اغلب زن و كودك هستند، استفاده مي‌كنند.

دروغ‌پردازي اشغالگران درباره كشتار هزار غيرنظامي در بيمارستان المعمداني

جنايت هولناكي كه رژيم اشغالگر در روزهاي ابتدايي جنگ نسل كشي خود عليه نوار غزه، با بمباران بيمارستان المعمداني در مركز نوار غزه انجام داد، آغاز دروغ پردازي صهيونيست‌ها براي توجيه جنايت‌هاي مافوق تصوري بود كه بعد از گذشت 10 ماه همچنان با شدت ادامه دارد.

رژيم صهيونيستي در حمله وحشيانه به اين بيمارستان طي يك شب بيش از 500 فلسطيني را به شهادت رسانده و صدها تن ديگر را زخمي كرد.

صهيونيست‌ها كه ابتدا با افتخار به شكل غير رسمي مسئوليت اين جنايت را بر عهده گرفته بودند، بعد از واكنش شديد جهاني شروع به عقب نشيني كرده و ابتدا سعي داشتند مسئوليت بمباران وحشيانه بيمارستان المعمداني را به گردن حماس بيندازند و سپس مدعي شدند قصد داشتند انبار سلاح حماس را هدف قرار دهند.

نوار غزه , رژيم صهيونيستي (اسرائيل) ,

اما پس از افشاي دروغ صهيونيست‌ها، حتي رسانه‌هاي اسرائيلي و آمريكايي هم نتوانستند اشغالگران را از اين جنايت مبرا كنند و رسانه‌هايي همچون نيويورك تايمز مسئوليت مستقيم اسرائيل در اين جنايت را تاييد كردند.

بيمارستان الشفاء، مظهر دروغ و توحش اسرائيل در غزه

اما كشتار وحشيانه‌اي كه صهيونيست‌ها به مدت چند ماه در بيمارستان الشفاء غزه به عنوان ستون فقرات سيستم بهداشتي اين باريكه و بزرگترين مركز پزشكي آن انجام دادند، يكي از بارزترين شواهد درباره دروغ بودن ادعاهاي صهيونيست‌ها در خصوص حضور نيروها و تجهيزات حماس در تاسيسات غيرنظامي نوار غزه است.

ارتش رژيم صهيونيستي براي ارائه دستاوردي به افكارعمومي خود، عمليات زميني در غزه را در روز چهلم جنگ به بيمارستان الشفاء‌ كشاند. اين حمله با اين بهانه آغاز شد كه زير بيمارستان مقر فرماندهان حماس قرار دارد. اما پس از حمله وحشيانه به كادر درمان و كشته شدن بيماران هيچ نتيجه اي حاصل نشد. اين تبليغات رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي «رسوايي» لقب گرفت.

ارتش رژيم اشغالگر از روز صد و هفتادم جنگ اقدام به محاصره 12 روزه بيمارستان شفاء در ايام ماه مبارك رمضان كرد. در اين ايام، اخبار تعرض، اسارت و عدم دسترسي به مايحتاج غذايي و درماني در اين مركز پزشكي به گوش مي رسيد. تخريب كلينيك تخصصي و از بين بردن زيرساخت‌ها و محاصره 107 بيمار بستري در اين بيمارستان در نهايت به شهادت 21 بيمار منجر شد.

نوار غزه , رژيم صهيونيستي (اسرائيل) ,

در روز صد و هشتاد و چهارم جنگ، حملات به اين بيمارستان ادامه يافت. خروج پيكر 409 شهيد از گورهاي جمعي و خاك‌هاي اطراف بيمارستان، مفقود شدن بيش از 1500 نفر، نابودي بيش از هزار واحد مسكوني اطراف بيمارستان و به آتش كشيدن بخش‌هاي خدماتي بيمارستان، گوشه‌اي از جنايات نظاميان صهيونيست در اين برهه بود.

بعد از عقب نشيني نيروهاي ارتش اشغالگر از مجتمع پزشكي الشفاء در شهر غزه، تعداد زيادي گور جمعي در حياط اين بيمارستان كشف شد كه صدها فلسطيني از جمله كودكان با شرايط بسيار فجيعي در آنجا دفن شده بودند. همچنين پيكر صدها نفر در مناطق اطراف بيمارستان پيدا شد.

يكي از بارزترين مظاهر وحشي‌گري صهيونيست‌ها در بيمارستان الشفاء غزه، قتل عامدانه كودكان و زنان در مقابل چشمان خانواده آنها و سپس به تير بستن اين زنان بود. كشتار، شكنجه استفاده از غيرنظاميان به عنوان سپر انساني، آزار و اذيت و قتل عام كودكان از ديگر جنايات فجيعي بود كه نظاميان صهيونيست هنگام حملات وحشيانه به بيمارستان الشفاء انجام دادند.

نظاميان صهيونيست همچنين همه خانه‌هاي اطراف بيمارستان الشفاء را به آتش كشيدند و غارت كردند. شاهدان عيني گزارش دادند اشغالگران از مواد بسيار قابل اشتعالي استفاده مي‌كردند كه خانه‌ها را طي 5 دقيقه كاملاً مي‌سوزند.

اين در حالي است كه بعد از اينكه نيروهاي اشغالگر بزرگترين مجتمع پزشكي نوار غزه را با بمباران‌هاي مداوم هوايي و حملات زميني، تبديل به قبرستان و ويرانه كردند، ارتش تروريستي اسرائيل مدعي شد ماموريت نيروهاي آن در بيمارستان الشفاء، بدون آسيب زدن به غيرنظاميان انجام شده است!!

صهيونيست‌ها كه با ادعاي كشف تونل‌هاي حماس و حضور نيروهاي اين جنبش در آن، جنايتي بي‌سابقه را در بيمارستان الشفاء رقم زدند، در نهايت نتوانستند هيچ مدركي براي اثبات اين مدعاي خود ارائه كنند و تصاويري هم كه در اين زمينه منتشر كرده بودند، به اذعان رسانه‌هاي آمريكايي جعلي بود.

شبكه آمريكايي سي‌ان‌ان درباره اين ادعاي صهيونيست‌ها در آن زمان اعلام كرد: قطعاً هيچ مدرك و نشانه‌اي وجود ندارد كه نشان بدهد نيروهاي اسرائيلي يك شبكه تونلي در زير مجتمع پزشكي الشفاء كشف كرده‌اند.

نوار غزه , رژيم صهيونيستي (اسرائيل) ,

همچنين جنبش حماس بارها درخواست انجام تحقيقات بين‌المللي درباره نه تنها بيمارستان الشفاء، بلكه همه بيمارستان‌هاي غزه را براي اطمينان حاصل كردن درباره عدم وجود هرگونه موضع نظامي در اين بيمارستان‌ها مطرح كرد، اما صهيونيست‌ها مانع ورود تيم‌هاي بين‌المللي به اين بيمارستان‌ها شدند.

حملات سيستماتيكي كه صهيونيست‌ها عليه بخش بهداشت غزه به راه انداخته و عملاً 34 بيمارستان از 36 بيمارستان غزه را تعطيل كرده‌اند، شاهدي ديگر بر اين امر است كه اسرائيل عامدانه در پي نابودي تاسيسات غيرنظامي و به اين ترتيب از بين بردن همه نشانه‌هاي زندگي در نوار غزه بوده و اين حملات هيچ ارتباطي به يافتن نيروها يا تجهيزات و تونل‌هاي حماس ندارد.

زنده زنده سوزاندن آوارگان در رفح و سرهاي بريده شدن كودكان

آتش زدن چادرهاي آوارگان در رفح واقع در جنوب نوار غزه كه رژيم صهيونيستي آن را منطقه‌اي امن اعلام كرده و به آوارگان گفته بود كه به آنجا بروند، نمونه ديگري از دروغ پردازي اشغالگران براي توجيه جنايات خود در نوار غزه است.

اين جنايت در اواخر ماه مه اتفاق افتاد كه در جريان آن جنگنده‌هاي رژيم اشغالگر چادرهاي آوارگان را در شب بمباران كرده و آتش زدند و اين آوارگان را زنده زنده سوزاندند. اجساد سوخته و كودكاني كه سرهايشان از بدن‌هايشان جدا شده بود، صحنه‌هايي فجيع و البته تكراري در نوار غزه طي 10 ماه گذشته است، كه در كشتار رفح به وضوح ديده مي‌شد.

در اين جنايت 50 غيرنظامي به شهادت رسيدند كه اغلب آنها زن و كودك بودند و دست كم 250 نفر ديگر هم زخمي شدند. نكته جالب توجه اينجاست كه كشتار رفح تنها دو روز بعد از آن انجام شد كه ديوان بين المللي دادگستري حكم توقف عمليات نظامي اسرائيل در رفح را صادر كرده بود. البته اين مسئله تعجبي ندارد؛ زيرا رژيم اشغالگر تحت حمايت‌هاي نامحدود آمريكا، به هيچ حكم يا درخواست جهاني براي توقف كشتار در غزه توجه نمي‌كند.

نوار غزه , رژيم صهيونيستي (اسرائيل) ,

صهيونيست‌ها طبق معمول براي توجيه اين كشتار فجيع هم به دروغ‌هاي مضحك متوسل شده و ادعا كردند، بمب‌ها به يك انبار سلاح اصابت كرده و موجب آتش سوزي گسترده در اردوگاه‌هاي آوارگان شده است.

بعد از لو رفتن اين دروغ اشغالگران، «دانيال هاگاري» سخنگوي ارتش صهيونيستي ادعا كرد كه اردوگاه آوارگان در رفح با دو بمب كوچك كه هر كدام وزني به اندازه 17 كيلوگرم داشتند، مورد هدف قرار گرفته است. اما «آموس هرئيل» تحليلگر نظامي برجسته روزنامه عبري هاآرتص به نقل از منابع امنيتي اين رژيم گزارش داد كه اطلاعات ارتش اسرائيل گمراه كننده بوده و هر يك از بمب‌ها 110 كيلوگرم وزن داشتند.

رسوايي ارتش صهيونيستي در كشتار النصيرات

در اوايل ماه جولاي هم ارتش اشغالگر حمله وحشيانه‌اي به مدرسه الجاعوني وابسته به آژانس امداد و كار سازمان ملل براي آوارگان فلسطيني (آنروا) منطقه النصيرات در مركز غزه انجام داد كه هزاران آواره در آن مستقر بودند.

در اين جنايت بيش از 100 غيرنظامي به شهادت رسيده يا زخمي شدند.

نوار غزه , رژيم صهيونيستي (اسرائيل) ,

ارتش صهيونيستي باز هم مدعي شد كه نيروهاي حماس در اين مدرسه حضور داشتند و نيروهاي اسرائيلي با هدف دستگيري آنها، اين حمله را انجام داده‌اند؛ ادعايي كه اشغالگران مجدداً هيچ مدركي براي اثبات آن ارائه ندادند و هيچ سلاح يا نيروي مقاومت در اين مدرسه پيدا نشد.

كشتار 150 غيرنظامي با ادعاي مضحك ترور محمد الضيف

به فاصله يك هفته از اين جنايت، صهيونيست‌ها نمايش مضحك ديگري با ادعاي ترور «محمد الضيف» فرمانده گردان‌هاي عزالدين القسام شاخه نظامي جنبش حماس در منطقه المواصي واقع در خان يونس در جنوب نوار غزه، به راه انداختند.

ارتش رژيم اشغالگر كشتار وحشيانه و خونيني در اردوگاه‌ها و چادرهاي آوارگان در منطقه المواصي به راه انداخته و مدعي شد كه محمد الضيف و رافع سلامه، معاون وي و فرمانده تيپ خان يونس را هدف قرار داده است. در اين كشتار وحشيانه بيش از 150 غيرنظامي فلسطيني به شهادت رسيده و نزديك به 300 نفر هم زخمي شدند كه باز هم اغلب قربانيان، زن و كودك بودند.

نوار غزه , رژيم صهيونيستي (اسرائيل) ,

«خالد عاشور» يكي از شاهدان عيني اين جنايت در گفتگو با خبرنگار تسنيم در تشريح لحظات اين حمله وحشتناك رژيم صهيونيستي گفت: مانند روز قيامت بود، بدن‌هاي تكه تكه شده زنان و كودكان همه جا افتاده بود و صهيونيست‌ها حتي كادر اورژانس و دفاع مدني را هم هدف قرار دادند.

در حالي كه رسانه‌هاي صهيونيستي ابتدا با خوشحالي مدعي ترور محمد الضيف در اين حمله شده بودند، اما خيلي زود مجبور شدند ادعاي خود را پس بگيرند و مشخص شد كه باز هم قربانيان اين جنايت از پيش برنامه‌ريزي شده، غيرنظاميان غزه بودند كه رژيم اشغالگر در تلاش جهت مجبور كردن آنها براي ترك سرزمين خود است.

قتل عام نمازگزاران در مدرسه آوارگان شهر غزه

اين سناريوي نخ نما شده جنايتكاران صهيونيست صبح امروز هم با هدف قرار دادن نمازخانه مدرسه التابعين در شهر غزه، هنگام نماز صبح بار ديگر تكرار شد؛ جنايتي كه در آن تا اين لحظه بيش از غيرنظامي به شهادت رسيده‌اند.

نوار غزه , رژيم صهيونيستي (اسرائيل) ,

از سوي ديگر در سايه نابودي سيستم بهداشتي غزه توسط رژيم اشغالگر و از كار افتادن بيمارستان‌هاي اين باريكه، امكان ارائه خدمت به مجروحان وجود ندارد و به همين دليل آمار شهدا طبق گزارش دفتر اطلاع رساني دولتي در نوار غزه همچنان بالا مي‌رود.

تصاويري كه رسانه‌هاي فلسطيني منتشر كرده‌اند حاكي از به خاك و خون كشيده شدن نمازگزاران و تكه تكه شدن بدن آنها در اين حمله فجيع است.

نوار غزه , رژيم صهيونيستي (اسرائيل) , نوار غزه , رژيم صهيونيستي (اسرائيل) ,

ارتش رژيم صهيونيستي در توجيه تكراري اين جنايت مدعي شد كه افراد مسلح حماس را كه در اين مدرسه پناه گرفته بودند، هدف قرار داده است! اين درحالي است كه همه شواهد نشان مي‌دهد تمامي شهدا و مجروحان اين جنايت، غيرنظاميان هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۱۸:۵۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

كشف شي مشكوك در مقابل كاخ سفيد +فيلم

سرويس مخفي آمريكا اعلام كرد، در پي وجود يك شي مشكوك در مقابل كاخ اس نود بت بدون فيلتر سفيد چندين دستگاه وسايل نقليه اضطراري در مقابل كاخ سفيد حضور يافته و ورودي‌ها به كاخ سفيد مسدود شده‌اند.

به نقل از پايگاه خبري republicworld، در كنار حضور تعدادي وسايل نقليه اضطراري و خودروي اورژانس در مقابل كاخ سفيد، ورودي‌ها به اين ساختمان نيز مسدود شده است. سرويس مخفي آمريكا در حال بررسي وضعيت است.

به گفته اين آژانس، مسدود سازي ورودي‌ها يك امر روتين براي بررسي يك شي مشكوك است.

در حال حاضر جو بايدن، رئيس جمهور آمريكا و كامالا هريس، كانديداي دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري اين كشور در آريزونا هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۰۳:۰۵ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

دستور لوكاشنكو براي صف آرايي نيروها و استقرار موشك‌ها در مرز اوكراين

ويكتور خرنين، وزير دفاع بلاروس گفت، واحدهاي عمليات ويژه و تاسيسات موشكي به مسيرهاي تاكتيكي «گومل» و «موزير» اعزام شده‌اند.

به نقل از خبرگزاري سايت بدون فيلتر ace90 وي ادامه داد: «واحدهاي نظامي نيروهاي عمليات ويژه، نيروهاي زميني، نيروهاي موشكي شامل سيستم‌هاي موشكي پولونز و سامانه‌هاي موشكي اسكندر دستوراتي را براي استقرار در اين مناطق مشخص شده دريافت كرده‌اند.»

اين مقام ارشد وزارت دفاع بلاروس همچنين اعلام كرد، اين تصميم از سوي الكساندر لوكاشنكو، رئيس جمهور در پي انتشار گزارش‌هايي درباره درگيري در كورسك واقع در غرب روسيه گرفته شده است.

وي افزود، ارتش بلاروس از نزديك در حال رصد اوضاع در كورسك و اوكراين است و آماده واكنش مي‌باشد.

در اين ميان، لوكاشنكو اعلام كرد كه سيستم‌هاي دفاع هوايي بلاروس چندين هدف پرنده را كه از اوكراين بر فراز جنوب بلاروس در پرواز بودند، از بين برده است.

آژانس خبري بلتا بلاروس از قول رئيس جمهور اين كشور گزارش كرد: «شب گذشته و امروز از آغاز صبح شنبه جستجو براي آنچه كه منهدم شده در حال انجام است. ما مظنون هستيم كه اينها پهپاد بوده باشند. اين اهداف پرنده حريم هوايي بلاروس را نقض كردند و از سمت اوكراين آمده بودند.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۵۳:۳۶ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

اردن: براي مقابله با حمله ايران، با اسرائيل هماهنگ هستيم

اخبار ۱۲ رژيم صهيونيستي در رابطه با هماهنگي هاي اردن با رژيم صهيونيستي نوشت:

«درست است كه در مقامات اردن در روزهاي اخير مراقب بوده اند كه به رسانه ها اينگونه تفهيم كنند كه به هيچ طرفي اجازه استفاده از حريم هوايي خود را نخواهند داد - اما در گفتگوهاي پشت پرده، نگاه آنها متفاوت است. يكي از مقامات اردن كه جزئيات بيشتري را فاش نكرد، امروز (شنبه) در گفتگو با اخبار ۱۲ رژيم صهيونيستي تاييد كرد كه «به اسرائيل اجازه مي‌دهيم حمله ايران را در حريم هوايي ما دفع كند.»

«همچنين در پايگاه خبري بين‌المللي عرب پست، منابع امنيتي اردن megapari سه بار گزارش دادند كه مقامات اردن به اسرائيل اطلاع داده‌اند كه به نيروي هوايي اين كشور اجازه خواهند داد تا با حمله مورد انتظار ايران را در حريم هوايي اردن مقابله كند. اين مسئله در حالي اتفاق مي‌افتد كه اردن مي‌گويد اجازه نمي‌دهد ايران يا اسرائيل از حريم هوايي خود استفاده كنند و حريم اردن را به منطقه جنگي تبديل كنند.»

«اين منابع به عرب پست خاطر نشان كردند كه هماهنگي امنيتي، نظامي و اطلاعاتي بين اردن و اسرائيل در رابطه با حمله مورد انتظار ايران انجام شده است، كه تضمين مي‌كند نيروي هوايي اسرائيل مجاز به رهگيري حملات احتمالي ايران است كه ممكن است از آسمان پادشاهي اردن بگذرد.»

اردن: براي مقابله با حمله ايران، با اسرائيل هماهنگ هستيم
يك مقام اردني خطاب به اخبار ۱۲ اسرائيل و رسانه هاي عربي: به اسرائيل اجازه مي دهيم از حريم هوايي ما براي مقابله با ايران استفاده كند
«به گفته مقامات اردن، در پايگاه موفق السلطي در شهر الازرق در شرق اردن يك اتاق فرماندهي وجود دارد كه براي هماهنگي امنيتي در خصوص ورود هواپيماهاي اسرائيلي به حريم هوايي اردن براي مقابله هرگونه حمله احتمالي از سوي ايران در نظر گرفته شده است.»

«با اين حال، به نظر مي رسد كه پادشاهي اردن با توجه به انتقادات گسترده داخلي كه به علت مشاركت فعالش با ارتش رژيم صهيونيستي در مقابله با حمله ايران در شب ۱۴ آوريل داشت و جنگنده هاي آن اقدام به رهگيري پهپادهاي ايراني كردند، تصميم گرفته است فعلاً اين موضوع را مسكوت نگه دارد.»

«به گفته منابع عربي، عربستان سعودي نيز در ماه آوريل در خنثي كردن تهديد ايران نقش داشته است. يكي از مقامات كاخ عربستان اين هفته به اخبار ۱۲ گفت: ايران در حال هماهنگي آن با كشورهاي همسايه از جمله عربستان سعودي و اردن است و انتظار نمي‌رود موشك‌هايش وارد حريم هوايي ما شود.»

«ما در گذشته گفته بوديم كه عربستان سعودي هر موشكي كه وارد حريم هوايي اين كشور شود را رهگيري مي كند. اگر اين اتفاق بيفتد - ما مطمئناً از آن جلوگيري خواهيم كرد، همانطور كه در آوريل اتفاق افتاد.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۹:۰۶:۵۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

سوريه حمله آمريكا به شهروندان سوري را محكوم كرد

وزارت ورود به مگاپاري خارجه سوريه شنبه شب، طي بيانيه‌اي اقدامات آمريكا و شبه نظاميان جدايي طلب مورد حمايت اين كشور در شمال شرق سوريه را محكوم كرد و خواستار خروج فوري نيروهاي آمريكايي از اين كشور و پايان دادن به حمايت‌ها از اين شبه نظاميان شد.

طي هفته گذشته شمال شرق سوريه بار ديگر به عرصه درگيري بين نيروهاي عشاير اين كشور با عناصر جدايي طلب كرد مورد حمايت آمريكا تبديل شد و بعد از آنكه اين نيروها براي بازپس‌گيري اراضي و مناطق اشغال شده خود توسط آمريكا و شبه نظاميان مورد حمايت اين كشور، به مواضع و پايگاه‌هاي آمريكا و متحدان آن حمله كردند، آمريكايي‌ها، دست به بمباران نيروهاي عشايري زدند.

وزارت خارجه سوريه در بيانيه خود كه بعد از اين حوادث منتشر شده، تأكيد كرد: عناصر موسوم به قسد (نيروهاي دموكراتيك سوريه!) كه مزدور اشغالگران آمريكا هستند، به اهالي و فرزندان ما در ديرالزور، حسكه و قامشلي و همچنين روستاهاي ديگري در مناطق شرق و شمال شرقي حملات جنايت‌كارانه‌اي انجام دادند كه در اثر آن شماري از شهروندان سوري از جمله كودكان و زنان به شهادت رسيد. گذشته از اين، هواپيماهاي نيروهاي آمريكايي به حمايت از اين شبه نظاميان قسد پرداخته و شهروندان غيرنظامي بي‌گناه را كه از خانواده، روستاها و اموال خود دفاع مي‌كردند، بمباران كرد».

وزارت خارجه سوريه بار ديگر تأكيد كرد كه اشغال بخشي از اراضي اين كشور از سوي آمريكا، نقض آشكار حاكميت و تماميت ارضي سوريه است و حمايت آمريكا از «شبه نظاميان جدايي طلب»، استفاده از ابزار ارزاني براي اجراي طرح‌ها و نقشه‌هايش عليه سوريه است و آمريكا بايد هرچه سريع‌تر به اين اقداماتش پايان دهد و اراضي سوري را فورا ترك كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۵۷:۴۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)