اخبار ترند اخبار ترند .

اخبار ترند

احمد دنيامالي وزير پيشنهادي ورزش؛ تهديد ورزشكاران در حضور همسر يا پدرشان

«مسعود پزشكيان»، يكشنبه ۲۱مرداد۱۴۰۳، از ليست وزراي پيشنهادي خود براي دولتش به مجلس شوراي اسلامي، رونمايي كرد.

در ليست ۱۹ نفره‌اي كه براي وزارتخانه‌هاي دولت جديد جمهوري اسلامي معرفي شده‌اند، نام تغييريافته يك سردار سابق سپاه پاسداران و فرمانده پيشين لشكر «محمد رسول‌الله»، به‌عنوان دانلود برنامه ايس بت وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان به چشم مي‌خورد؛ «احمد دنيامالي»، رييس پيشين فدراسيون قايقراني، عضو سابق شوراي شهر تهران، رييس پيشين سازمان بنادر و كشتيراني كشور و البته رييس اسبق هيات‌مديره باشگاه ملوان.

احمد دنيامالي، از نزديكترين مديران به «محمدباقر قاليباف» در دوران حضورش در شوراي شهر تهران بود كه نقشي كليدي در تغيير راي برخي از اعضاي شوراي شهر به سود محمدباقر قاليباف، جهت رسيدن دوباره او به شهرداري تهران را داشت.

طبق اطلاعات رسيده به «ايران‌واير»، احمد دنيامالي در سال‌هاي ابتدايي دهه ۸۰ خورشيدي و با برنامه‌ريزي دو فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران، به‌عنوان يك فرمانده مستعفي از سپاه و در جهت كنترل موج خروج ورزشكاران و قايقران‌هاي ملي‌پوش از كشور وارد فدراسيون قايقراني شد.

گفته مي‌شود فضاي فدراسيون قايقراني ايران تا بيش از دو سال، توام با ارعاب، تهديد، معرفي ورزشكاران و مربيان به نهادهاي امنيتي و جلوگيري از خروج زنان قايقران از كشور بود.

***

فدراسيون قايقراني چرا براي سپاه مهم شد؟
اگر در سال‌هاي پاياني دهه ۱۳۷۰ خورشيدي تا اوايل دهه ۱۳۸۰ خورشيدي، اخبار مرتبط با ورزش و ورزشكاران ايران را پيگيري مي‌كرديد، متوجه يك اتفاق غريب مي‌شديد؛ موج مهاجرت غيرقابل مهار ورزشكاران و قهرمانان قايقراني.

اين موج به‌حدي سرعت گرفته بود كه ميان جامعه رسانه‌اي ورزش ايران، اصطلاحي وجود داشت؛ «تيم‌هاي قايقراني كامل مي‌روند، اما هرگز كامل برنمي‌گردند.»

سپاه پاسداران سال ۱۳۸۲ تصميم به بررسي چرايي مهاجرت غيرقابل مهار ورزشكاران اين رشته ورزشي مي‌گيرد. سردار «مرتضي قرباني»، از فرماندهان لشكرهاي استراتژيك سپاه پاسداران، ماموريت بررسي اين پرونده را در دست گرفت و در نخستين اقدام، دو جلسه محرمانه از سوي نمايندگان اين سردار با «مصطفي هاشمي‌طبا»، رييس پيشين و «محسن مهرعليزاده»، رييس وقت سازمان تربيت بدني برگزار مي‌شود.

توضيحات ارائه شده از سوي اين دو مقام اما براي نمايندگان سپاه پاسداران كافي به نظر نمي‌رسيد.

در فاصله‌اي كوتاه، همين جلسه در دفتر رياست‌جمهوري «محمد خاتمي» برگزار مي‌شود. همان روز دستورالعملي از دفتر محمد خاتمي به محسن مهرعليزاده، رييس وقت سازمان تربيت بدني ابلاغ مي‌شود مبني‌بر اينكه هرگونه تصميمي از سوي سپاه براي مهار موج مهاجرت قايقران‌ها و كنترل فدراسيون قايقراني اخذ شد، بايد عينا اجرا شود.

تابستان سال ۱۳۸۲ با تصميم سردار مرتضي قرباني كه در دولت نخست محمد خاتمي، به‌عنوان «مشاور رييس‌جمهور در امور ايثارگران» در دولت حضور داشت، يك مدير ناشناخته به‌عنوان سرپرست فدراسيون قايقراني معرفي مي‌شود؛ احمد دنيامالي‌زاده.

مجوز خروج به شرط حضور با خانواده در دفتر دنيامالي
نامش «احمد دنيامالي‌زاده» بود. سردار سپاه پاسداران كه از اواخر دهه ۸۰ خورشيدي، خودش را بازخريد كرد. سال ۱۳۹۱، يعني يك سال پيش از انتخابات شوراي شهر تهران، پسوند «زاده» را از نام‌ خانوادگي‌ خود حذف مي‌كند.

ورود احمد دنيامالي به دنياي قايقراني، با يك برنامه‌ريزي قدم‌به‌قدم انجام شده بود. سپاه پاسداران مي‌خواست كنترل فضاي اين فدراسيون ورزشي را در دست بگيرد، اما نمي‌خواست يكي از فرماندهان اين يگان نظامي را وارد فدراسيون ورزشي كند.

در همان سال‌ها، دولت محمد خاتمي و سپاه پاسداران، از حضور اوليه مديران نظامي و سپاهي مانند سردار «اكبر غمخوار» و سردار «مصطفي آجرلو» در بدنه باشگاه‌هاي ايران تجربيات خوشايندي نداشتند.

پس با يك نيروي امين، اطلاعاتي و البته كناركشيده وارد عمل شد. خود احمد دنيامالي در خاطرات شفاهي‌ خود بارها و به‌كرات از سردار مرتضي قرباني به‌عنوان «ناجي زندگي‌اش پس از جنگ و استعفا از سپاه» نام برده است.

احمد دنيامالي ابتدا به‌عنوان سرپرست وارد فدراسيون مي‌شود و سال ۱۳۸۳ با انتخاباتي مهندسي شده، به رياست فدراسيون قايقراني ايران مي‌رسد.

گفته مي‌شود كه فضاي فدراسيون قايقراني ايران در ماه‌هاي نخست حضور احمد دنيامالي، فضايي به‌شدت امنيتي، همراه با اخراج‌هاي گسترده ملي‌پوش‌ها و معرفي برخي از آن‌ها به دستگاه‌هاي اطلاعاتي بود.

يكي از ملي‌پوش‌هاي سابق قايقراني ايران به «ايران‌واير» گفته است: «دنيامالي، خروج زنان قايقران را به‌صورت كامل ممنوع كرد. براي مردهاي قايقران و حتي مربيان قايقراني هم فقط يك شرط داشت؛ اگر مجرد هستي با پدرت و اگر متاهلي، با همسرت بايد به دفتر من بيايي.»

اين ملي‌پوش سابق قايقراني كه به‌دليل حضورش در ايران و براي حفظ امنيت او، نامش نزد ايران واير محفوظ است، مي‌گويد كه او براي گرفتن مجوز خروج از كشور، با همسر جوانش به دفتر احمد دنيامالي رفته بود: «حرف‌هايش ركيك و توهين‌آميز بود. رو به من كرد و گفت فكر مي‌كني اين زن از الان دست من است. بروي و برنگردي، من مي‌مانم و اين. حالا اگر مي‌خواهي برو و پناهنده شو.»

اين قايقران سابق مي‌گويد كه يادآوري و بازگويي صحبت‌هاي احمد دنيامالي، رييس وقت فدراسيون قايقراني و وزير پيشنهادي مسعود پزشكيان براي تصدي پست وزارت ورزش و جوانان، براي او غيرممكن است.

يا مخبر باش يا حذف مي‌شوي
فدراسيون قايقراني در دوران مديريت احمد دنيامالي، محلي براي حضور نيروهاي سپاه و اطلاعات شد. قايقران بازنشسته به ايران‌واير مي‌گويد كه «عمران پورعسگرپرست» و «علي پورعسگرپرست»، دو برادر همسر احمد دنيامالي كه آن‌ها نيز عضو سپاه پاسداران هستند، در فدراسيون قدرت گرفتند، در اعزام‌ها حضور داشتند و نقش مستقيمي در حذف ورزشكاران آن نسل بازي كردند.

احمد دنيامالي با اينكه سال ۱۳۳۹ در بندر انزلي متولد شد، اما در سال‌هاي نخست مديريت خود در فدراسيون قايقراني، تقريبا تمامي قايقران‌هاي انزلي‌چي را از تيم‌هاي ملي پاروزني ايران حذف كرد.

اين قايقران سابق به ايران‌واير مي‌گويد: «دو راه داشتيم. يا با او و سازمان‌هاي اطلاعاتي كه آن زمان وزارت اطلاعات بود همكاري مي‌كرديم، يا حذف مي‌شديم. بيشتر بچه‌ها حذف شدند. بعد حذف شدن هم آرامش نداشتند؛ مداوم تهديد مي‌شديم. بعضي از قايقران‌ها تا چند سال حق خروج از كشور براي سفرهاي تفريحي را هم نداشتند.»

يك اصول‌گرا چرا در فهرست اصلاح‌طلب‌ها قرار گرفت؟
جست‌وجو نام احمد دنيامالي با كليد واژه‌هايي چون «فساد»، مي‌تواند شما را به ده‌ها لينك از خبرگزاري‌ها و روزنامه‌هاي داخل ايران برساند.

روزنامه «اعتماد» ساعاتي پس از معرفي احمد دنيامالي به‌عنوان وزير پيشنهادي مسعود پزشكيان به‌عنوان وزير ورزش و جوانان، او را يكي از مديران ورزشي با دستاوردهايي «فاجعه‌بار» ناميد كه نامش با «فساد مالي» و «ويراني زيرساخت‌ها» پيوند خورده است.

او اما همواره در سايه‌اي امن و دور از دستگاه‌هاي قضايي قرار داشت. بسياري اين موضوع را برگرفته از حمايت‌هاي بي‌شائبه و پايان‌ناپذير محمدباقر قاليباف از او مي‌دانند.

احمد دنيامالي حدفاصل سال‌هاي ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عضو شوراي شهر تهران بود. نكته قابل توجه در مورد او اين است كه ابتدا نامش در فهرست اصولگرايان و حاميان محمدباقر قاليباف قرار داشت، اما پيش از انتخابات، در چرخشي برنامه‌ريزي شده، از فهرست اصولگرايان خارج شد و مورد حمايت اصلاح‌طلبان قرار گرفت.

او به اين ترتيب، در طيف اصلاح‌طلبان وارد شوراي شهر تهران مي‌شود، اما راي خود را در جريان انتخاب شهردار، به سود محمدباقر قاليباف به صندوق مي‌اندازد.

او حالا قرار است در مجلسي كه رياستش را محمدباقر قاليباف برعهده دارد، از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي راي تاييد صلاحيت بگيرد. ماموريتي كه براي رييس كنوني مجلس، غيرممكن نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۱۱:۵۹ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

نگاهي به شعري كه اسماعيل هنيه در آخرين روز زندگي‌اش خواند

اسماعيل هنيه در آخرين روز زندگي خود در محضر رهبر انقلاب در ايران، يك مصراع شعر خواند و گفت: قال الشاعر: اذا غاب سيد قام سيد آخر

مسعود باب الحوائجي، پژوهشگر و متخصص ادبيات عرب كه عمده فعاليتش در زمينه ترجمه كتاب‌هاي عربي است، در اين باره در گفتگو با خبرنگار ace90bet دانلود گفت: اين شعر مربوط به دوران پيش از ظهور اسلام است. نام شاعر اين شعر السموأل ازدي است و از قضا ديانت شاعر يهودي است كه ابن‌قتيبه مورخ بر آن صحه گذاشته و اصلأ سموأل نامي يهودي است كه عبري‌اش (شْمُوئِيل (שְׁמוּאֵל) است. تا امروز هم اين شاعر مشهور است، حتي در بغداد هنوز خياباني به نام او هست به نام (شارع‌السموأل) كه متحف و موزه دار الاثار العربيه خان مرجان در همان خيابان قرار دارد.

توضيحات بيشتر اين‌پژوهشگر درباره شعري كه شهيد هنيه خواند، در ادامه و در قالب يك‌يادداشت مي‌آيد؛

وفاداري سموأل، مَثَلي در جهان عرب

با اينكه شاعر اين‌شعر، يهودي بود و جهان عرب نسبت به يهوديان كم حساسيت ندارد اما از او به نيكي ياد شده و هنوز مي‌گويند: «أوفي من سموأل» چرا كه به امانت و وفاداري مشهور بوده؛ او معاصر امرؤالقيس شاعر برجسته صاحب معلقه بوده و داستان وفاداريش هم نسبت با همين شاعر معروف شده است.

امروالقيس مغضوب قيصر روم واقع شد و او را به نزد خود خواند. امروالقيس پيش از رفتن، تمام گنج‌ها و شمشير و سپرهاي قيمتي خودش را به سموأل مي‌سپرد كه يك قلعه و دژي بس استوار از جدش به ارث برده بود به نام حصن عاديا. قيصر روم بعد از اينكه با زرهي مسموم امروالقيس را به قتل مي‌رساند، لشكري را به فرماندهي حارث‌بن‌ظالم غساني مأمور مي‌كند كه به قلعه سموأل حمله كنند و اشيا قيمتي امروالقيس را از او پس گيرند. سموأل در برابر لشكر قيصر سخت مقاومت مي‌كند و شعر بالا را كه اسماعيل هنيه خوانده در چنين موقعيتي سروده كه پيغامي است به حارث مي‌گويد:

نحن قوم اذا خلأ منا سيد قام سيد آخر (ما از آن قبيله‌ايم كه اگر بزرگي از ما بميرد بزرگ ديگري جايگزين او مي‌شود؛ حاكي از اين كه تسليم نخواهيم شد.)

نگاهي به شعري كه اسماعيل هنيه در آخرين روز زندگي‌اش خواند

تحمل داغ فرزند، و ماندن بر سر پيمان

در ادامه، حارث كه قلعه را به محاصره درآورده، با خيانت يكي از اطرافيان سموأل موفق مي‌شود پسر سموأل را بربايد و به او پيام مي‌دهد كه اگر اشيا و اموال امرؤالقيس را تحويل ندهي پسرت را خواهيم كشت، سموأل باز كوتاه نمي‌آيد و حارث غساني فرمانده قيصر بر فراز قلعه برابر چشم سموأل و لشكريانش پسر وي را به دو نيم و سلاخي‌اش مي‌كنند؛ كه گويند در آن دم كه سموأل سلاخي پسرش را هم نظاره‌گر بود باز بر پيمان خود ماند و اين بيت را سرود كه:

وفيت بأدرع الكندي اني

اذا ما خان أقوام وفيت

(هرچند كه اقوامي خيانت كردند اما من وفادار ماندم و سپرهاي آن شاعر كندي -يعني امروالقيس- را تسليم دشمن‌اش نكردم.)

تحسين وفاداري و امانتداري و دلاوري

اين ماجرا چنان در جهان عرب مشهور شد كه اعشي شاعر مخضرم قصيده‌اي در وصف اين جنگ كه به شكست لشكريان قيصر انجاميد سرود كه مطلع آن اين‌گونه آغاز شده كه:

كُنْ كَالسَّمَوْءَلِ إِذْ طَافَ الْهُمَامُ بهِ

فِي جَحْفَلٍ كَسَوَاد اللَّيْلِ جَرَّارِ

و توصيه كرده كه همانند سمؤال باشيد كه وقتي لشكري كه از كثرت چون سياهي انبوه شب بود بر او در دژ ابلق تيماء و عاديا تاختن گرفت از وفاداري و عهد خويش كوتاه نيامد.

اوصاف اخلاقي، مضمون شعر سموأل

تقريباً ساير اشعار سموأل هم تأكيد بر همين اوصاف اخلاقي است. قصيده معروفي دارد با اين آغاز كه:

إذا المرء لم يدنس من اللؤم عرضه

فكل رداء يرتديه جميل

(اگر آدمي آبروي خويش به پستي نيالايد / هر جامه‌اي كه بر تن كند زيبا خواهد بود)

اين يكي از شاعراني است كه سماحت و كرامت اخلاقي‌اش باعث شد دنياي عرب به ديانت وي نظر نكند، و نسبت به يهودي بودنش تجاهل و تغافل ورزد؛ تا جايي كه رهبر حماس هم، كه با دولتي يهودي در حال جنگ بود به اشعار وي استناد مي‌كرد و آخرين بيتي كه از ميراث شعر عربي بر زبان راند، شعر او بود كه:

إذا سَيِّدٌ مِنّا خَلا قامَ سَيِّدٌ

قَؤُولٌ لِما قالَ الكِرامُ فَعُولُ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۵۵:۲۴ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

نگاهي به سوابق و زندگي‌نامه«عباس عراقچي» وزير پيشنهادي امور خارجه

او ديپلماتي است كه از سال ۱۴۰۰ به‌عنوان دبير شوراي راهبردي روابط خارجي فعّاليت مي‌كند. عراقچي دانش‌آموخته كارشناسي روابط بين‌الملل از دانشكده روابط بين‌الملل وزارت امور خارجه، كارشناسي ارشد علوم سياسي از دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركزي و همچنين دكتراي علوم سياسي (گرايش سياست و حكومت) از دانشگاه كنت در انگلستان است.

اين سياستمدار ايراني به دو زبان انگليسي و عربي مسلط است.

از افتخارات او مي‌توان به دريافت نشان خورشيد تابان، ستاره زرين و سيمين از دولت ژاپن، ۱۴۰۱، دريافت نشان ملي درجه دو لياقت و مديريت از رئيس‌جمهور، ۱۳۹۴، دريافت لوح سپاس زرين از رئيس‌جمهور اس۹۰ سايت در سال ۱۳۹۲،پژوهشگر برگزيده وزارت امور خارجه، از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال ۱۳۸۴ و تقديرنامه‌هاي متعدد از روساي‌جمهور، وزراي امور خارجه و ديگر مقامات اشاره كرد.

از سوابق كاري عراقچي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- دبير شوراي راهبردي روابط خارجي (مهر ۱۴۰۰ تاكنون)

- مشاور وزير امور خارجه (شهريور ۱۴۰۰- ۱۴۰۳)

- معاون سياسي، وزارت امور خارجه (بهمن ۱۳۹۶- شهريور ۱۴۰۰)

- مذاكره كننده ارشد، در مذاكرات هسته‌اي (شهريور ۱۳۹۲ - شهريور ۱۴۰۰)

- معاون حقوقي و امور بين‌الملل، وزارت امور خارجه (شهريور ۱۳۹۲ - بهمن ۱۳۹۶)

- سخنگو، وزارت امور خارجه (ارديبهشت ۱۳۹۲- شهريور ۱۳۹۲)

- معاون آسيا و اقيانوسيه، وزارت امور خارجه (آذر ۱۳۹۰ - شهريور ۱۳۹۲)

- سفير جمهوري اسلامي ايران در توكيو، ژاپن (بهمن ۱۳۸۶- مهر ۱۳۹۰)

- معاون حقوقي و امور بين‌الملل، وزارت امور خارجه (آذر ۱۳۸۴ - بهمن ۱۳۸۶)

- رئيس دانشكده روابط بين‌الملل، وزارت امور خارجه (آذر ۱۳۸۳ - آذر ۱۳۸۴)

- رئيس اداره اول اروپاي غربي، وزارت امور خارجه (مهر ۱۳۸۲ - آبان ۱۳۸۳)

- سفير جمهوري اسلامي ايران در هلسينكي، فنلاند (دي ۱۳۷۸- شهريور ۱۳۸۲)

- سفير آكرديته جمهوري اسلامي ايران در تالين، استوني (دي ۱۳۷۸- شهريور ۱۳۸۲)

- مديركل دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي (بهمن ۱۳۷۷- آذر ۱۳۷۸)

- معاون پژوهشي دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي (شهريور ۱۳۷۷- بهمن ۱۳۷۷)

- رئيس مركز مطالعات خليج‌فارس، دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي (۱۳۷۶- ۱۳۷۷)

- راه‌اندازي و سرپرستي نمايندگي ج. ا. ا. در سازمان كنفرانس اسلامي، جده (۱۳۷۱)

- معاون اداره مجامع اسلامي، منطقه‌اي و غيرمتعهدها، وزارت امور خارجه (۱۳۷۰ - ۱۳۷۲)

- كارشناس در بخش بين‌الملل، وزارت امور خارجه (۱۳۶۸ - ۱۳۷۰)

فعاليت‌هاي علمي، فرهنگي اين سياست مدار ايراني نيز به شرح زير است:

- عضو هيأت علمي دانشكده روابط بين‌الملل با درجه دانشيار (از تير ۱۳۸۴ تا كنون)

- رئيس دانشكده روابط بين‌الملل وزارت امور خارجه (از آذر ۱۳۸۳ تا آذر ۱۳۸۴)

- استاد مدعو دانشگاه توكيو در Executive Management Program (1387- 1389)

- رتبه اول پژوهشگر برگزيده وزارت امور خارجه، از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري (1384)

- عضو شوراي راهبردي سياست خارجي وزارت امور خارجه (از ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۰)

-عضو كميسيون علوم اجتماعي و تربيتي شوراي پژوهش‌هاي علمي كشور (در سال ۱۳۷۸)

-سردبير مجله سياست خارجي (طي سال‌هاي ۱۳۷۷ الي ۱۳۷۹)

-عضو هيأت تحريريه مجله سياست خارجي (از سال ۱۳۷۹ تاكنون)

-عضو هيأت تحريريه همشهري ديپلماتيك (از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶)

-عضو هيأت مؤسس و هيأت امنا بنياد فرهنگي مرحوم حاج سيد حسين عراقچي (از ۱۳۹۰)

- رئيس هيئت مديره انجمن دوستي ايران و فنلاند (از ۱۳۸۵)

- عضو هيأت مؤسس و هيأت امنا مسجد امام حسين عليه‌السلام واوان (از ۱۴۰۰)

- عضو هيأت رئيسه انجمن ايراني روابط بين‌الملل (۱۳۹۲ تا كنون)

- عضو هيأت رئيسه فدراسيون نابينايان و كم بينايان (۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲)

- عضو هيأت امنا دانشكده روابط بين‌الملل (از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴)

- عضو شوراي راهبردي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس (از دي ۱۴۰۱)

- تدريس در دانشكده روابط بين‌الملل، دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران و دانشگاه عالي دفاع ملي (از سال ۱۳۷۵ (به زبان‌هاي فارسي و انگليسي) تا كنون)

- تدريس در دوره‌هاي متعدد كوتاه مدت از جمله دوره‌هاي ارتقا مقام (از سال ۱۳۸۳)

- راهنمايي، مشاوره و داوري رساله‌هاي متعدد دانشجويي در سطوح دكتري، كارشناسي ارشد و كارشناسي (از سال ۱۳۷۵)

- عضو شوراهاي علمي مختلف در معاونت پژوهشي وزارت امور خارجه (از سال ۱۳۷۵)

- شركت و ارائه مطلب در ميزگردها و سمينارهاي علمي متعدد داخلي و خارجي (از سال ۱۳۷۵)

- سخنراني‌هاي متعدد در دانشگاه‌ها و مراكز علمي داخل و خارج كشور (از سال ۱۳۷۵)

- دبير همايش‌هاي علمي و سياسي مختلف داخلي و خارجي؛ آخرين مورد همايش گفت‌وگوهاي ايران و جهان عرب (ارديبهشت ۱۴۰۳)

- نگارش شش كتاب و بيش از ۴۵ مقاله در مجلات و فصلنامه‌هاي علمي معتبر داخل و خارج كشور

فهرست كتاب‌هاي او نيز به شرح زير است:

- عراقچي، سيد عباس؛ ديپلماسي آب‌هاي فرامرزي و نظام بين‌الملل: درس‌هايي براي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، نشر وزارت امور خارجه، ۱۳۹۵

- عراقچي، سيد عباس و ديگران؛ تروريسم و فضاي مجازي در خاورميانه، نشر پايتخت، ۱۳۹۷

- عراقچي، سيد عباس و ديگران؛ راز سر به مهر: برجام؛ كوششي سترگ براي حقوق، امنيت و توسعه ايران، در شش جلد، نشر مؤسسه اطلاعات، ۱۴۰۰

- عراقچي، سيد عباس و بهرامي، زهرا؛ ديپلماسي آب و لزوم برون رفت از وضعيت بحران، نشر وزارت امور خارجه، ۱۴۰۱

- عراقچي، سيد عباس؛ ايران تايشي؛ خاطرات سيد عباس عراقچي سفير ايران در ژاپن، نشر مؤسسه اطلاعات، ۱۴۰۱

- عراقچي، سيد عباس؛ قدرت مذاكره، نشر مؤسسه اطلاعات، ۱۴۰۲

به فهرست مقالات انگليسي عراقچي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

Araghchi, Seyed Abbas; Islamic Movements, Fundamentalism or Radicalism?, Kent Papers, UK, 1995.
Araghchi, Seyed Abbas; Islamic Theo-Democracy, Iranian Journal of International Affairs, Tehran, 1997.
Araghchi, Seyed Abbas; Use and Misuse of the Internet, Iranian Journal of International Affairs, Tehran, 1998.
Araghchi, Seyed Abbas; Japan Ties’ Mutual Respect, Model for Global Relations, The Japan Times, Tokyo, February 10, 2009.
Araghchi, Seyed Abbas; Iran Upholding Foreign Policy Based on Justice, Morality, Dignity, Mutual Respect, Daily Yomiuri, February 10, 2009
Araghchi, Seyed Abbas; Iran Grows Stronger Despite Pressures, Challenges, Daily Yomiuri, February 10, 2009
Araghchi, Seyed Abbas; Iran Determined to Extend Friendly Relations, The Japan Times, Tokyo, February 10, 2010.
فهرست مقالات فارسي اين ديپلمات ايراني بدين شرح است:

عراقچي، سيد عباس؛ نهضت بازخيزي اسلامي در قرن بيستم، مجله سياست خارجي، تهران، بهار ۱۳۷۵
عراقچي، سيد عباس؛ سازمان كنفرانس اسلامي: آينده‌اي نا اميد كننده؟، مجله سياست خارجي، تهران، پاييز ۱۳۷۶
عراقچي، سيد عباس؛ اينترنت، عرصه‌اي جديد در تعامل فرهنگ‌ها، مجله سياست خارجي، تهران، تابستان ۱۳۷۷
عراقچي، سيد عباس؛ زنان و سياست‌هاي جهاني، ترجمه مقاله فوكوياما، مجله سياست خارجي، تهران، پاييز ۱۳۷۷
عراقچي، سيد عباس؛ انديشه‌هاي سياسي ابوالاعلي مودودي و جنبش احيا طلبي اسلامي، فصلنامه مطالعات خاورميانه، تهران ۱۳۷۸، شماره ۱۹
عراقچي، سيد عباس؛ حزب تحرير اسلامي، دانشنامه جهان اسلام، جلد ششم، ۱۳۸۱
عراقچي، سيد عباس؛ مجموعه مقالات هشتمين همايش بين‌المللي خليج‌فارس (گردآوري)، دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي، ۱۳۷۶
عراقچي، سيد عباس؛ استراتژي امنيتي جديد اروپا و جمهوري اسلامي ايران، سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، مجموعه مقالات، مركز مطالعات عالي بين‌المللي، دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، ۱۳۸۴
عراقچي، سيد عباس؛ تغييرات و تهديدات نظام جديد بين‌الملل، ماهنامه اقتصاد ايران، سال هفتم، شماره ۷۴، فروردين ۱۳۸۴
عراقچي، سيد عباس؛ آمادگي همه جانبه، همشهري ديپلماتيك، سال اول، شماره پنجم، نيمه مرداد ۱۳۸۵
عراقچي، سيد عباس؛ جنگ با تروريسم، همشهري ديپلماتيك، سال اول، شماره ششم، نيمه شهريور ۱۳۸۵
عراقچي، سيد عباس؛ بازي قدرت‌ها، همشهري ديپلماتيك، سال اول، شماره هفتم، نيمه مهر ۱۳۸۵
عراقچي، سيد عباس؛ اشتباه محاسبه، همشهري ديپلماتيك، سال اول، شماره دهم، نيمه دي ۱۳۸۵
عراقچي، سيد عباس؛ بيراهه شوراي امنيت، همشهري ديپلماتيك، سال دوم، شماره سيزدهم، نيمه ارديبهشت ۱۳۸۶
عراقچي، سيد عباس؛ عمل در برابر عمل، همشهري ديپلماتيك، سال دوم، شماره شانزدهم، نيمه مرداد ۱۳۸۶
عراقچي، سيد عباس؛ مديريت، آموزش، فناوري؛ تجربيات ژاپن در بهينه‌سازي مصرف انرژي، مجله پژوهش و توسعه، ۱۳۸۹
عراقچي، سيد عباس؛ نگاه آسيايي در روابط معاصر ايران و ژاپن، مجله تاريخ روابط خارجي، تابستان ۱۳۸۹، شماره ۴۳
عراقچي، سيد عباس و سبحاني، مهدي؛ تقابل سرد آمريكا در آسيا - پاسيفيك، فصلنامه روابط خارجي، زمستان ۱۳۹۱، شماره ۴
عراقچي، سيد عباس؛ تأملي در باب مفهوم حق و اجراي حق با نگاهي به موضوع هسته‌اي ايران و توافق ژنو، مجله سياست جهاني، پاييز ۱۳۹۲، شماره ۵
عراقچي، سيد عباس و صبوري، رضا؛ سنجش تهديد صهيونيسم در جهان اسلام، مجله امنيت ملي، بهار ۱۳۹۳، شماره ۱۱
عراقچي، سيد عباس؛ ديپلماسي آب، از منازعه تا همكاري، مجله سياست جهاني، زمستان ۱۳۹۳، شماره ۱۰
عراقچي، سيد عباس و جوزاني كهن، شاهين؛ بهره‌برداري داعش از فضاي مجازي، مجله روابط خارجي، سال هشتم، بهار ۱۳۹۶، شماره ۳۳
عراقچي، سيد عباس و بهرامي، زهرا؛ تهديدات جديد امنيتي رژيم صهيونيستي، مجله سياست دفاعي، بهار ۱۳۹۶، شماره ۹۸
عراقچي، سيد عباس؛ برجام و روندهاي تسليحاتي در غرب آسيا، مجموعه مقالات دومين كنفرانس امنيتي تهران، روندهاي تسليحاتي و امنيت منطقه‌اي در غرب آسيا، ۱۳۹۶
عراقچي، سيد عباس و بهرامي، زهرا؛ ديپلماسي آب و مفهوم جديد امنيتي در منطقه در غرب آسيا، مجموعه مقالات دومين كنفرانس امنيتي تهران، مخاطرات زيست محيطي و امنيت منطقه‌اي در غرب آسيا، ۱۳۹۶
عراقچي، سيد عباس و جنتي محب، فائزه؛ ديپلماسي فرهنگي و تأثير آن بر روابط سياسي و اقتصادي كشورها، مطالعه موردي روابط ايران و ژاپن در دوران تحريم، مجله پژوهش‌هاي روابط بين‌الملل، زمستان ۱۳۹۶، شماره ۲۶
عراقچي، سيد عباس و بهرامي، زهرا؛ تقابل هويتي در بحران يمن و ناامني چندوجهي در غرب آسيا، مجموعه مقالات چهارمين همايش بين‌المللي نظام بين‌الملل، تحولات منطقه‌اي و سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، ۱۳۹۷
عراقچي، سيد عباس و بيك بيلندي، علي اصغر؛ تأثير عوامل ژئوپلتيك اقتصادي درياي خزر بر تدوين راهبرد دفاعي جمهوري اسلامي ايران، مجله مطالعات دفاعي استراتژيك، تابستان ۱۳۹۷، شماره ۷۲
عراقچي، سيد عباس و ديگران؛ نقش لابي اسرائيل در سياست خارجي آمريكا (با تمركز بر مذاكرات هسته‌اي ايران و ۱+۵)، مجله پژوهش‌هاي روابط بين‌الملل، پاييز ۱۳۹۷، شماره ۲۹
عراقچي، سيد عباس و ديگران؛ تحليل محيط راهبردي بحران يمن و شبيه سازي روندهاي آتي با استفاده از تكنيك نقشه شناختي فازي، مجله مطالعات دفاعي استراتژيك، تابستان ۱۳۹۸، شماره ۷۶
عراقچي، سيد عباس و ديگران؛ راهبردهاي سياسي دفاع همه جانبه در جنگ احتمالي آينده، مجله مطالعات دفاعي استراتژيك، بهار ۱۳۹۹، شماره ۷۹
عراقچي، سيد عباس؛ ديپلماسي مقاومت محور، ميراث حاج قاسم براي سياست خارجي، روزنامه اعتماد، دي ۱۳۹۹، شماره ۴۸۳۱
عراقچي، سيد عباس؛ ديپلماسي مقاومت محور، فرهنگ ديپلماسي، شماره اسفند ۱۳۹۹ و فروردين ۱۴۰۰
عراقچي، سيد عباس؛ صنعت هسته‌اي ثمره مقاومت ملي است، مجله آفتاب نهان، بهار ۱۴۰۰، شماره ۷۹
عراقچي، سيد عباس؛ سياست حسن همسايگي؛ راهكارها و الزامات براي سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، فصلنامه سياست جهاني، ۱۴۰۱، شماره ۳
عراقچي، سيد عباس و ديگران؛ توسعه مكران، الزامات منطقه‌اي و بين‌المللي، مجموعه مقالات، چهارمين همايش ملي توسعه سواحل مكران، ۱۴۰۱
عراقچي، سيد عباس؛ چين شناسي، پيش درآمد تعريف راهبرد، سياست و اقدام؛ ديپلماسي آسيايي، ويژه نامه چين، آبان ۱۴۰۲
عراقچي، سيد عباس و ديگران؛ واكاوي جايگاه فناوري‌هاي نوظهور در روابط چين و ايالات متحده آمريكا: مطالعه موردي فناوري ۵ جي، دوفصلنامه سياست و روابط بين‌الملل، ۱۴۰۲، شماره ۱۱
عراقچي، سيد عباس و بحريني، علي؛ ماهيت حقوق اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در اعلاميه جهاني حقوق بشر در اعلاميه قاهره با تاكيد بر حق كار و حق آموزش، فصلنامه مطالعات حقوق عمومي، آماده انتشار


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۰۱:۳۸ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

معافيت سربازي براي مدال آوران المپيك

ورزشكاراني كه در رقابت‌هاي بين‌المللي موفق به كسب مقام‌هاي اول، دوم و سوم مي‌شوند، از تسهيلات ويژه‌اي تحت عنوان معافيت سرباز قهرمان برخوردار مي‌شوند. اين معافيت شامل ورزشكاران رشته‌هاي انفرادي و گروهي (تمام اعضاي گروه) است كه توانسته‌اند در مسابقات مهمي همچون المپيك، بازي‌هاي آسيايي و ساير رقابت‌هاي بين‌المللي، به افتخارآفريني براي كشور بپردازند.

وي افزود: طبق اين تسهيلات، وزارت ورزش و جوانان موظف است پس از اعلام نتايج رسمي و كسب مقامات ورزشي، با مكاتبه به سازمان نظام وظيفه عمومي، درخواست صدور كارت معافيت براي ورزشكاران سايت آس نود مقام‌آور را ارائه دهد. اين فرآيند پس از تأييد و بررسي‌هاي لازم توسط نظام وظيفه، منجر به صدور كارت معافيت براي ورزشكاران مي‌شود.

سردار مهري بيان كرد: در همين راستا، در سال گذشته تعدادي از ورزشكاراني كه موفق به كسب مقام‌هاي برتر در مسابقات بين‌المللي شده بودند، از اين معافيت بهره‌مند شده و كارت معافيت سربازي خود را دريافت كردند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۵۰:۵۱ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

توقف جنايت ابتكار جديد مي‌خواهد

سعدالله زارعي در يادداشتي سايت ايس بت نوشت:‌ حمله ارتش رژيم صهيونيستي به يك مدرسه در شهر غزه و به شهادت رساندن بيش از صد نفر از كودكان كه ديروز اتفاق افتاد، بسيار تلخ و تكان‌دهنده است اما به دليل «تكراري بودن»، آن‌طور كه بايد مورد توجه قرار نگرفته است. رژيم جنايتكار اسرائيل چطور دست به جنايت بي‌شرمانه مي‌زند؟ براي اينكه گمان باطل مي‌كند كه فايده اين اقدامات براي آن بسيار بيشتر از هزينه‌هايي است كه مي‌پردازد. رژيم غاصب در برابر جنايات عظيمي كه انجام مي‌دهد و در بسياري از موارد بي‌سابقه است، بايد «هزينه نقد» متناسب بپردازد تا از تكرار جنايات اجتناب كند. در اين خصوص گفتني‌هايي وجود دارد:

1ـ رژيم صهيونيستي در اين دوره ده ماهه بيش از چهل هزار نفر از مردم عادي كه عمدتاً زنان، كودكان، سالخوردگان و بيماران بوده‌اند را به شهادت رسانده و نزديك به يكصد هزار نفر از آنان را مجروح كرده و نزديك به دو ميليون يعني حدود 80 درصد از ساكنان غزه را آواره و بيش از 70 درصد منازل را غيرقابل سكونت كرده است. علاوه‌بر آن در اين مدت تمام 35 بيمارستان باريكه غزه را بين 60 تا 100 درصد تخريب نموده و كاملاً پيداست درصدد غيرقابل سكونت كردن غزه است و متأسفانه اين اقدامات با همه تندي در ميان كشورهاي اسلامي واكنش متناسب نداشته و براي متوقف كردن آنها، اقدامات متناسب صورت نمي‌گيرد و حال آنكه كشورهاي اسلامي مي‌توانند اعلام كنند تهديد نيروهاي مدني و مراكز اجتماعي در غزه با واكنش متقابل مواجه مي‌شود و نشانه‌هايي از اين تقابل را بروز دهند.

نسل‌كشي و اخراج فلسطينيان سياست شناخته شده اسرائيل مي‌باشد و در نزديك به يكصد سال اخير عليه فلسطيني‌ها به اجرا گذاشته شده و سابقه آن حتي از سابقه تأسيس اسرائيل فراتر رفته است. بنابراين آنچه به عنوان دليل اين تهاجم ـ حمله مقاومت غزه به گروهي از نظاميان اسرائيل ـ مطرح مي‌شود، واقعيت ندارد. كمااينكه حقانيت مقابله ساكنان غزه با نظاميان اشغالگر، از نظر حقوق بين‌الملل و كنوانسيون‌هاي جنگ، بديهي‌تر از آن است كه به استدلال نياز داشته باشد.

2ـ حدود سه هفته پيش در ورزشگاه روستاي «مجدل شمس» در بلندي‌هاي جولان اشغالي حادثه‌اي روي داد و طي آن نزديك به 30 نفر از جوانان و نوجوانان دروزي‌مذهب كشته يا زخمي شدند. پس از آن بدون دليل حزب‌‌الله لبنان متهم به ارتكاب اين حمله شد. حزب‌الله طي بيانيه‌اي با صراحت اين اتهام را رد نمود و محافل مستقل عمدتاً اخلال در سامانه‌هاي پدافندي رژيم اسرائيل را عامل شليك به سمت اين ورزشگاه اعلام كردند. اين واقعه با روايت اسرائيل در كانون توجه غرب قرار گرفت و رژيم غاصب با عبور از خطوط قرمز، حملات برنامه‌ريزي‌شده‌اي عليه بيروت به اجرا گذاشت. در اين ميان غرب نه فقط به دليل حمايت عمومي و سنتي از رژيم غاصب بلكه فراتر از آن به دليل اينكه در هر پروژه جنايت‌آلود اسرائيل همراهي داشته و دارد، مسئول مي‌باشد.

غرب در اين صحنه بر اساس اصول اعلامي خود بايد در جهت توقف جنگ و جلوگيري از وقوع حوادثي از قبيل مجدل شمس وارد عمل مي‌شد. اما به جاي آن به نفع اسرائيل و ادعاي آن موضع‌گيري كرد و زمينه اقدامات خشونت‌بار بعدي اسرائيل را فراهم نمود. همين حالا مي‌توانيد تفاوت واكنش غربي‌ها به بمباران مدرسه‌اي در غزه كه به شهيد و زخمي شدن حدود 300 نفر انجاميده و در اينكه رژيم اسرائيل عامل آن است، ذره‌اي ترديد وجود ندارد و اصابت به ورزشگاه مجدل شمس و شهادت 12 نفر و زخمي شدن حدود 18 نفر ـ كه درباره مسئول آن هم حرف واحدي بيان نشده ـ مقايسه كنيد تا بدانيد آيا غربي‌ها با رژيم جنايتكار، فقط همدلي دارند يا بخش بزرگي از مسئوليت حوادث خونبار هم بر دوش آنان است؟

3ـ اما واقعيت اين است كه در جنايات بسيار دردناكي از نوع آنچه ديروز رخ داد، فقط رژيم غاصب و حاميان آن در غرب مسئول نيستند، بلكه كشورهاي اسلامي هم مسئوليت ويژه دارند، چرا كه اگر جهان اسلام به وقايع قبلي واكنش درخور نشان داده بود و هزينه‌اي متناسب با سطح جنايات رژيم جنايتكار عليه فلسطيني‌ها متوجه آن مي‌كرد، حوادث به مراتب شديدتر بعدي به وقوع نمي‌پيوست. رژيم غاصب حدود يك ماه پيش به همراه يگاني از ارتش آمريكا به اردوگاه «الشعيرات» حمله كرد و نزديك به 100 فلسطيني را شهيد و زخمي نمود اما كشورهاي عربي و اسلامي از حد اظهار تأسف و محكوم كردن فراتر نرفتند. در حالي كه همه مي‌دانند رژيم فاسد صهيونيستي با فحش شنيدن كنار نمي‌كشد و خم به ابرو نمي‌آورد. كشورهاي اسلامي بايد بدانند اگر مقامات آمريكا با عبارت «نسبت به امنيت اسرائيل متعهد بوده و از حق دفاع آنان در برابر فلسطيني‌ها حمايت مي‌كنيم» پاي كار اسرائيل نمي‌آمدند، اسرائيل هرگز جرأت ارتكاب اين جنايات را نداشت. كما اينكه بررسي‌هاي تاريخي مي‌گويد در فاصله 1905 تا 1917 يعني موج اول مهاجران اشغالگر يهودي، اقدامات خشونت‌بار عليه فلسطيني‌ها صورت نگرفت. اقدامات خشونت‌بار و تشكيل سازمان‌هاي تروريستي نظير «اشترن» و «هاگانا» پس از آن شروع شد كه دولت انگليس طي اعلاميه بالفور رسماً از تشكيل كشوري يهودي در سرزمين تحت قيموميت خود يعني فلسطين حمايت كرد. كشورهاي اسلامي و عربي بايد بدانند اگر به ميزاني كه غربي‌ها از رژيم غاصب «حمايت مؤثر» مي‌نمايند، آنان از «صاحبان فلسطين» حمايت مؤ‌ثر مي‌كردند، صهيونيست‌ها با وجود مخالفت مؤثر مسلمانان، دست به اين همه جنايت عليه فلسطيني‌ها نمي‌زدند.

4ـ البته واقع‌بيني حكم مي‌كند سرنوشت فلسطين و تحولات آن به دولت‌هايي كه خود در «جبهه غرب» قرار دارند، واگذار نشود. در اينجا انتظارات از يك‌سو متوجه ملت‌هاي مسلمان و از سوي ديگر متوجه آن دسته از كشورهاي اسلامي است كه عمدتاً تحت عنوان «جبهه مقاومت» شناخته مي‌شوند.

جبهه مقاومت از آغاز اين جنگ، بدون درنگ و دريغ به كمك غزه شتافت و ضمن تحميل هزينه زياد به رژيم، هزينه‌هاي زيادي هم پرداخت كرد كه شهادت بعضي فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، شهادت بعضي فرماندهان حزب‌الله و بمباران‌هاي پياپي يمن از سوي رژيم غاصب، آمريكا و انگليس بخشي از اين هزينه‌ها است. با اين وجود با وقوع هر جنايت تازه از سوي رژيم غاصب صهيونيستي و پشتيبانان آن، چشم‌ها به جبهه مقاومت است تا براي دفع جنايات دست به اقدام بزند.

الان رژيم غاصب با هدف واداركردن فلسطيني‌ها به تخليه نوار غزه و تبديل كردن آن به يك دژ نظامي عليه مقاومت، از دو سو وارد عمل شده است؛ از يك‌سو با بهانه و بي‌بهانه به كشتار مردم غزه دست مي‌زند تا آنان دريابند اينجا جاي زندگي نيست و از طرف ديگر با گسترش تهاجمات به محيط منطقه‌اي و «عبور از همه خط قرمزها» تلاش مي‌كند اخراج فلسطيني‌ها از غزه را در سكوت و انفعال مسلمانان عملي كند. همان‌طور كه مجاهد عظيم‌الشأن سيدحسن‌ نصرالله در آخرين سخنراني خود گفت اگر رژيم سياست كوچاندن جمعيت در غزه را به نتيجه برساند، همين روش را براي اشغال كرانه باختري به‌كار مي‌گيرد. اين وضعيت يعني كشورهاي اطراف فلسطين يا بايد با توسل به اقدامات عملي، سياست تهجير فلسطيني‌ها را متوقف كنند و يا خود را براي موج بزرگ ميليوني فلسطيني‌هاي آواره آماده كند. اين يك موضوع بسيار جدي است و براي برهم خوردن آن به سياست و روش جديد احتياج است. به اين نكته هم بايد توجه داشت اگر رژيم صهيونيستي كه در صحنه نظامي هيچ پيروزي نداشته است بتواند با كمك آمريكايي‌ها و بعضي دولت‌هاي ديگر، به اخراج فلسطيني‌ها نائل آيد، درگيري‌هاي رژيم عليه كشورهاي منطقه از سر گرفته مي‌شود. امروز رها كردن اين جاني نيمه‌جان، استقبال از خطرات بزرگ‌تر آينده است. بايد براي آن فكر اساسي كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۲۹:۲۷ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

معرفي دنيامالي به عنوان وزير پيشنهادي ورزش و جوانان

نامه اعلام اسامي وزراي پيشنهادي دولت چهاردهم سايت اس90 صبح امروز به صحن علني مجلس تقديم و احمد دنيامالي به عنوان وزير پيشنهادي ورزش و جوانان معرفي شد.

در كارنامه دنيامالي، حضور به عنوان رياست فدراسيون قايقراني، عضو هيئت مديره فدراسيون جهاني كانوئينگ، معاون فني-عمراني شهرداري تهران، عضو شوراي شهر تهران، عضو هيئت مديره باشگاه ملوان بندر انزلي و ... ديده مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۵۸:۱۸ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

«آذرپيرا» به ديدار رده‌بندي رفت/ كشتي آزاد در انتظار يك مدال برنز

در ادامه رقابت هاي كشتي آزاد وزن ۹۷ كيلوگرم سي و سومين دوره بازي‌هاي ادرس سايت ace90 المپيك پاريس، ظهر امروز (يكشنبه) از ساعت ۱۲:۵۰ دقيقه به وقت ايران، اميرعلي آذرپيرا از ايران به مصاف «عليشير يرگالي» از قزاقستان رفت كه اين مبارزه با نتيجه ۶ بر يك به سود آذرپيرا به پايان رسيد تا ملي پوش كشورمان با راهيابي به رده بندي براي كسب مدال برنز مبارزه كند.

«آذرپيرا» به ديدار رده‌بندي رفت/كشتي آزاد در انتظار يك مدال برنز

در وزن ۹۷ كيلوگرم كه ۱۶ نفر حضور دارند، اميرعلي آذرپيرا در دور اول با احمد «تاج الدينوف» قهرمان جهان از بحرين مبارزه كرد كه در اين ديدار آذرپيرا با نتيجه ۳ بر ۴ مغلوب حريف خود شد. آذرپيرا در شرايطي مي‌توانست راهي مرحله مرحله شانس مجدد شود كه حريفش «تاج الدينوف» فيناليست مي‌شد كه او با نتيجه ۶ بر ۴ از سد «كايل اسنايدر» آمريكايي گذشت و راهي فينال شد و با اين نتيجه اميرعلي آذرپيرا هم راهي گروه بازنده‌ها شد.

كشتي آزاد پيش از اين توسط حسن يزداني و اميرحسين زارع به مدال نقره رسيده بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۳۲:۳۴ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

تجربه يك «شب جهنمي» در شبكه سه

اين فيلم سينمايي در گونه اكشن و هيجاني محصول آمريكا در سال 2020 قرار است از شبكه سه سيما پخش شود.

مدير دوبله اين سينمايي بهمن هاشمي و صدابردار آن رامين آرياشكوه است.

دانيال الياسي، فاطمه برزويي، محمد تنهايي، مونا خجسته، ابوالفضل شاه بهرامي، مريم شاهرودي، سعيد مظفري، عباس نباتي و بهمن هاشمي صداپيشه‌هاي اين اثر بوده‌اند.

خلاصه روايت اين اثر از اين قرار است كه: دو مامور ويژه آمريكايي، پس از انجام ماموريتي مخفي در ايتاليا، متوجه توطئه و سياست كثيف آمريكا در مورد دزديدن پول وعده داده شده به اكراين مي‌شوند. آن‌ها با كمك يك مرد ايتاليايي مسير ديگري براي ادامه زندگي‌شان انتخاب مي‌كنند.

«شب جهنمي» اثري ورود به سايت اس نود درام اكشن با مدت زماني كوتاه در مورد يك عمليات ويژه نظامي از طرف دولت آمريكا در ايتاليا است. عملياتي كه در واقع در راستاي فساد و توطئه‌ سران آمريكايي است و وقتي دو مأمور ويژه از ماهيت آن مطلع مي‌شوند ورق بر مي‌گردد.

اثر ساخت خوبي دارد خصوصا تصويربرداري و تدوين آن كه يك اثر تاثيرگذار به مخاطب ارائه مي‌دهد.

فيلم برنده و نامزد حدود 30 جايزه از جشنواره ها و جوايز سينمايي معتبر به ويژه جشنواره هاي مربوط به سينماي مستقل شده است.

واحد جستجوي اداره كل تأمين و رسانه بين‌الملل، مسئوليت رصد اين اثر را بر عهده داشته و پس از طي مراحل تاييد و تخصيص، نسخه اصلي را تهيه و تأمين كرده و اكنون پس از طي شدن روندهاي ترجمه، ويراستاري و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازي از شبكه‌ي سه، براي مخاطبان پخش شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۲۲:۵۰ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

واكنش نيروي انتظامي به انتشار فيلم مامور انتظامي در شهر انديشه

در اين اطلاعيه كه شامگاه چهارشنبه به ايرنا ارسال شده،‌ آمده است: ويدئو منتشر شده در فضاي مجازي قديمي و مربوط به چهاردهم تيرماه ۱۴۰۳ بوده است.

در ادامه اطلاعيه تصريح شده است: طي تماس خانمي با پليس ۱۱۰ جهت رفع مزاحمت نواميس؛ مأموران انتظامي بلافاصله به موقعيت فاز يك شهر انديشه عزيمت كردند كه حين رسيدگي، يكي از مأموران متاسفانه رفتاري غير اخلاقي و مغاير با شئونات سازماني داشته است كه در همان زمان توسط بازرسي احضار و بازداشت و در ادامه به دستور فرمانده كل انتظامي كشور از خدمت معلق مي‌شود.

پليس تهران به انتشار فيلم مامور انتظامي در شهر انديشه واكنش نشان داد

همچنين مزاحمين خانم تماس گيرنده با پليس ۱۱۰ بازداشت و به مقر انتظامي دلالت داده شدند.

در پايان اين اطلاعيه آمده است: رعايت حقوق شهروندي توسط عوامل انتظامي حتي نسبت به افراد خطاكار همواره مورد تاكيد بوده است و چنين رفتاري در منشور اخلاقي پليس جايگاهي ندارد.

شهرستان شهريار ace90bet بدون فيلتر سايت جديد در غرب استان تهران قرار دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۰۹:۰۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)

فيلم دوربين هاي مداربسته فاش كرد؛ تجاوز نظاميان صهيونيست به اسراي فلسطيني + جزئيات

يك هفته بعد از جنجال ايجاد شده بر سر نظاميان صهيونيستي كه متهم به شكنجه و تجاوز جنسي در حق اسراي فلسطيني از نوار غزه شدند، شبكه تلويزوني ۱۲ رژيم اسرائيل بامداد امروز چهارشنبه با انتشار فيلمي بر اين ادعا صحه گذاشت.

در اين ويديو كه گوشه‌اي از وضع اسفناك اسراي فلسطيني را نشان مي‌دهد.

هفته گذشته، رسانه‌هاي رژيم اسرائيل داستان اين تجاوز و شكنجه را رسانه‌اي كرده و گزارش دادند كه ۱۰ نفر از نظاميان صهيونيست در ماه‌هاي اخير به آزار و اذيت جنسي عليه اسيران واحد نخبه حماس متهم شده‌اند و اين افراد در پايگاه «سده تيمان» نگهداري مي‌شدند كه براي بازرسي و محاكمه به دادگاه نظامي «بيت ليد» انتقال داده شدند.

در پي اين تصميم گروهي از صهيونيست‌هاي افراطي كه عمدتاً هوادار ايتمار بن گوير، وزير امنيت داخلي رژيم اسرائيل بودند به ساختمان اين دادگاه هجوم برده و با نيروهاي صهيونيست درگير شدند تا از محاكمه نظاميان متهم به تجاوز جنسي جلوگيري كنند.

برخي از صهيونيست هاي افراطي به جلسه استماع ديوان عالي اسرائيل درباره آزار و اذيت زندانيان فلسطيني در پايگاه «سده تيمان» هجوم آوردند و شعار «شرم شرم» سر دادند.

در پي محرز شدن آزار و اذيت جنسي برخي از زندانيان فلسطيني در اين پايگاه، نهادهاي اسرائيلي براي جلوگيري از ورود سازمان هاي بين المللي به اين موضوع دست به كار شدند و حتي انگليس از اينكه صليب سرخ به اين شكنجه گاه راه داده نشده، تهديد كرد كه ارسال سلاح به تل‌آويو را تعليق مي‌كند.

اوضاع براي رژيم اسرائيل كه هميشه تلاش كرده، خود را از هرگونه اتهام عليه خود تطهير كند، سخت شده و همين مسئله باعث شده است كه دست به كار شوند. راديو ارتش اسرائيل بعد از انتشار اين فيلم، گزارش داد كه انجمن حقوق مدني دادخواستي را در رابطه با بازداشتگاه سده تمان به ديوان عالي ارائه كرده و خواستار بسته شدن اين زندان به دليل "عدم انطباق با استانداردهاي حقوق بشر" شده است و ديوان در حال بررسي اين مسئله است. با آيس بت بدون فيلتر همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۲:۵۷:۴۲ توسط:جلال موضوع: نظرات (0)